StamperPluis Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Vandaag ben ik met Roos naar de dierenarts gegaan omdat ze ging hijgen en onrustig was. Haar buik was opgezet dus ik was bang dat ze een stille darm en ev gas zou hebben. Roos moest blijven om een röntgenfoto te kunnen maken. Gelukkig had ze geen gas maar wordt ze nu wel behandeld voor een stille darm. De dierenarts meldde me ook dat hij op de röntgenfoto een vergroot hart zag, maar geen vocht in/achter de longen. De dierenarts zag er nog geen problemen in omdat Roos ook gewoon nog aangekomen was. Roos was het zwervertje die wij vorig jaar in huis hebben genomen. Ze was toen erg mager en ze is sindsdien 8 ons aangekomen. Ze is nu te zwaar. Ze liep eigenlijk nooit zo heel veel, dus ik dacht dat ze een lui konijn was, maar waarschijnlijk is haar hartprobleem de boosdoener. Maar nu mijn eerste vraag: is er misschien iemand die ervaring heeft met een konijn met een vergroot hart? Ik heb zelf wel een konijn met een verdikte hartspier gehad, maar die had het benauwd. Roos heeft het niet echt benauwd. Verder nog een probleem. Ik wil ook dat Roos gaat afvallen, dit is denk ik beter voor haar hart. Maar nu het probleem. Roos leeft in een groep met haar jonkies die vorig jaar geboren zijn, ik denk dat zij de veelvraat in de groep is. Is het misschien verstandig om Roos, en dan ook de groep, op dieet te zetten met een klein beetje SS-brokjes en verder alleen maar groenvoer en hooi. Ik zat eraan te denken om de bakken met brokken in het hok te zetten en dan de groep te laten eten, omdat daarna de bakken weer weg te halen. Roos eet overdag niet veel, dus ik denk dat zij zich in de nacht tegoed doet aan de brokken. Dus misschien handig om de brokken in de nacht uit het hok te halen?Hopelijk spreek ik de dierenarts morgen nog als ik Roos weer gaat halen. Vind het toch een eng idee dat ze een vergroot hart heeft en geen medicatie oid krijgt. Misschien ben ik te bezorgd en hopelijk heeft iemand hier ervaring mee,
Aanbevolen berichten