Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hee iedereen... Ik zit met een lastige beslissing....

Ik wil ons voedstertje van 2 jaar laten steriliseren, maar ik hoor vaak dat het op die leeftijd vele risicovoller is... Ik zou het gewoon laten doen zodat ze geen kans heeft op baarmoederkanker en aangezien ze nogal vaak schijnzwanger is.. 

Wat zouden jullie doen ?

Bedankt

Geplaatst:

2 is nog jong voor een konijn hoor, je kan haar prima laten steriliseren. Er zit niet meer risico aan dan normaal, dus als jij het een fijn idee vindt dat ze geen baarmoeder problemen meer kan krijgen zou ik het zeker doen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ze raden aan vanaf 1jaar te castreren maar 2jaar is prima.

Helemaal geen extra risico als bij voedsters van 1jaar.

Ik heb 240€ betaald voor de castratie, 3overrnachtingen en de medicijnen.

Vrij veel geld maar wat moet, moet.

Ik woon ook in belgie waar de konijnkundige dierenartsen niet zo dik bezaaid zijn.

Geplaatst:

Mijn voedsters van 2 jaar zijn vorige week ook geholpen. Ging prima :)

Geplaatst:

Ik laat ieder nieuw binnen gekomen konijn helpen ongeacht de leeftijd.

Voor een ram betaal ik 50€, voor een voedster 100€.Dit komt ook omdat ik vaak de DA nodig heb en ik enkel het verbruikte materiaal/medicatie moet betalen.

Geplaatst:

Ik heb toen ook twee dames laten helpen waren ook twee jaar. Omdat ze steeds reden op hun partner.

Doordat ik ook voor de dierenbescherming heb opgevangen en daardoor een goed kontakt heb met de dierenarts hoefde ik ook alleen de kosten te betalen. Ik dacht dat het 100 euro was.

Knuffels Belleke

Geplaatst:

Wij laten voornamelijk voedsters tussen een jaar en vijf jaar castreren, omdat dit het meeste in de opvang zitten. Gisteren nog 5 dames rond die leeftijd en weer helemaal top gegaan, direct thuis weer lekker knabbelen :D

Geplaatst:

Als wj naar de dierenarts gaan voor een van onze nijntjes gaat de ander altijd mee, dit was ook zo bij de castratie van onze voedster. Maar niet iedere dierenarts hoeft hier ruimte voor te hebben. Ik zou zeggen wel doen maar overleg even met de dierenarts of hij/zij ruimte heeft.

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .