Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Yup...hier wat algemene konijnenpoep info:http://www.hetkonijn.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=25:keutelsoorten&catid=2:gezondheid&Itemid=11 

Bdk's zijn torrentjes van bijelkaar geplakte keutels, vaak ietsjes kleiner dan de normale keutel, maar je ziet de vorm van de keutel goed. 

Plakpoep zal eerder aan de kont blijven hangen en de keutels verliezen wat vorm. Plakpoep op de grond etc, kan bijvoorbeeld komen door te veel groenten

Overigens...plakpoep aan het achterste zijn vaak bdk's zijn die niet opgegeten worden door het konijn.

Geplaatst:

Dankjewel! Afgelopen week steeds gedacht dat hij last van plakpoep had.. dan mocht hij soms alleen maar hooi eten van me. Arm konijn blijkt dus helemaal geen last van zn buik te hebben. Ik begon vanmorgen te twijfelen omdat ik zag dat hij het op at. Zijn ontlasting komt precies overheen met de fotos van bdk's. Hij legt er dus wel aardig wat neer op een dag..

Geplaatst:

;) Als de bdk's blijven liggen, dan wel even oppassen, want hij moet ze wel opeten. En als je het zeker wilt weten (plakpoep of niet) check dan ook zijn achterste even. 

Hier gaan ze er af en toe echt even voor zitten om hun bdk's direct uit hun achterste te halen en lekker op te peuzelen.. ;)

Geplaatst:

Wat ik weet is dat als de bdk's blijven liggen, dan eet ie te veel lekkere dingetjes of ze krijgen teveel droogvoer (nogmaals, dit is wat ik weet, ik zeg niet dat jij dit doet!). Al die lekkere dingetjes zorgen ervoor dat hij geen zin meer heeft in z'n eigen bdk's...Misschien dat andere meer redenen weten, maar dit is wat ik weet!

Geplaatst:

Wat voor voer geef je en hoeveel geef je en hoeveel weegt je konijn? Dat is misschien wel even handig om te kijken of je konijn toevallig teveel te eten krijgt per ongeluk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .