Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik geloof dat er niet veel keus is aan dierenartsen in Belgie, helaas.

Dat scheve koppie, ik zat te denken, hij had last van zijn gebit en wat soms kan gebeuren dan, is dat er een wortel van een kies ontstoken raakt. En dan kan het, volgens mij, overslaan via de holtes op het middenoor. Ik denk dat je konijn een middenoorontsteking zou kunnen hebben gehad want dan gaan ze het koppie ook scheef houden. Ik vind ook wel, hij viel niet van hele grote hoogte en ging toch vrij snel dood. Stel nou dat ie een middenoorontsteking heeft gehad, en dat toen hij viel de boel daarbinnen mis is gegaan. Bij een middenoorontsteking kan er veel pus zijn en als dat pus in de bloedbaan terecht komt, bv door schade aan weefsel door de val, dan is een konijn ten dode opgeschreven. Sowieso is een middenoorontsteking heel ernstig, en als je dan al een matige dierenarts hebt, is de prognose slecht. Ik denk dat het best zou kunnen dat het zoiets is geweest. Maar helaas zul je het nooit zeker weten.

Geplaatst:

Ja maar ik weet niet wat voor spuiten dan zo klein zijn en welk konijn zo enorm is dat er een hele spuit per 12 uur in gaat.

Dit lijkt mij behoorlijk onmogelijk. Je moet bij Meloxidyl denken qua hoeveelheid aan druppels, niet aan spuiten.

Ik zou nooit meer deze dierenarts bezoeken inderdaad. Sterkte.

Exacte mundo...iets van 0.1 mg per KG konijn dacht ik...een volle spuit per 12 uur vind ik echt bizar klinken...

Geplaatst:

Ik heb geloof ik ook eens Meloxidyl (voor de kat) meegehad als pijnstiller. De dosis was volgens mij gelijk aan die voor katten (of 2 maal die dosis op een dag) en kon je makkelijk van de spuit aflezen (gewicht van het dier). Ik weet niet of je vriendin de verpakking nog heeft maar als je wilt weten of het konijn te veel heeft gehad moet je kijken naar de hoeveelheid actieve stof per mL en de dosis.

Deze hadden wij voor ons konijn: http://www.pharmacy4pets.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/8/18953.JPG

Het konijn kroop waarschijnlijk in het huisje om daar dood te gaan. Toen mijn konijntje doodging kroop ze ook weg.

Veel sterkte met het verlies

Geplaatst:

Ik heb geloof ik ook eens Meloxidyl (voor de kat) meegehad als pijnstiller. De dosis was volgens mij gelijk aan die voor katten (of 2 maal die dosis op een dag) en kon je makkelijk van de spuit aflezen (gewicht van het dier). Ik weet niet of je vriendin de verpakking nog heeft maar als je wilt weten of het konijn te veel heeft gehad moet je kijken naar de hoeveelheid actieve stof per mL en de dosis.

Deze hadden wij voor ons konijn: http://www.pharmacy4pets.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/8/18953.JPG

Het konijn kroop waarschijnlijk in het huisje om daar dood te gaan. Toen mijn konijntje doodging kroop ze ook weg.

Veel sterkte met het verlies

Het betreft inderdaad deze pijnstiller. Volgens dierenarts moet deze 2x/dag (om de 12u) een volledige spuit krijgen.

Oké we hebben het hem vroeger (toen hij ook tandproblemen had) ook gegeven en had er toen geen last van. Voorbije dagen (voor de operatie, wanneer ze zijn tanden eerst hadden geknipt) had hij er ook gekregen, zonder enig probleem.

Het was trouwens tegen het einde van zijn 12u (nadat hij pijnstiller had gekregen), dan hij is gestorven. Dus zeker niet net na het toedienen. :)

Geplaatst:

Ik kan onze oude verpakking niet meer vinden, dus ik weet niet hoeveel een volle spuit is.

Deze site geeft aan dat de dosering op de spuit 1 tot 10 kg is. Als je konijn deze hoeveelheid heeft gehad is dat te veel geweest (Al ziet deze verpakking er weer anders uit). Het medicijn wordt oraal toegediend dus er is niet meteen effect.

Geplaatst:

Ik geef ook wel Meloxidyl en het maakt niet zoveel uit wat nu precies de dosering is, je weet gewoon zeker dat hij tientallen keren de normale dosis heeft gehad. Of hij daaraan overleden is weet je niet, het zal wel een combinatie van dingen zijn geweest.

Het blijft triest. Ik hoor wel vaker rare verhalen over wat dierenartsen in België over konijnen weten, jammer is dat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .