Ga naar inhoud

mijn konijn witje huppelt op drie pootjes


Bunnysgirl

Aanbevolen berichten

Weet je eigenlijk wat er gebeurd is? Is ie misschien ergens van af gevallen? Of heeft ie zijn pootje ergens klem gehad? Je hebt ze allemaal apart he, kan er echt geen ander konijn in gebeten hebben? Want dan zou je antibiotica nodig kunnen hebben. Ik weet niet wat voor medicatie je mee hebt gekregen maar als ie ook wondjes aan het pootje had, zou ik iig naast pijnstilling om antibiotica vragen. Stel dat ie er nog een ontsteking bij krijgt, gaat het zwellen en dan kan het geen kant op door het gips. Daarom zou het handig zijn als je wist waar het door gekomen is.

hij sprong uit mijn armen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

....ah....die zagen we denk ik niet aankomen, dat van het gips...maaruh...goed dat je naar de DA bent geweest. Heeft de DA nog iets gezegd over de rode wonden op haar pootje? Inderdaad wel apart dat de DA er gewoon gips overheen doet. Maar ik ben ook wel benieuwd, ik heb nog niet eerder een nijn met gips gezien.

dat wondjes komt van die val

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...jammer weer....je had wat tijd en energie van ons kunnen besparen door direct te zeggen in je openingspost dat je nijn zijn pootje had bezeerd door dat hij uit je armen is gesprongen
en zich waarschijnlijk daardoor bezeerd had...En het kan aan mij liggen hoor...maar je konijn moet wel zeer vreemd uit je armen springen en langs van alles en nog wat schaven om wondjes aan zijn pootje over te houden...maar wellicht zit ik er naast...

 

Voordat dit weer zo'n oeverloos topic van je wordt, kun je ons uitleggen waarom je niet eerlijk bent naar ons toe? Ben je bang dat mensen hier boos gaan reageren als ze horen dat je konijn uit je armen
is gesprongen? 

 

En misschien beter voor je zelf en voor de konijnen om er 2 of 3 af te staan? Dan houd je de dierenarts kosten binnen de perken en kun je de overgebleven konijnen meer ruimte en aandacht geven? Gewoon
maar een idee hoor.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah, is ie gevallen? Wat vervelend, je zult wel geschrokken zijn dan. Ik til mijn konijnen nooit op omdat ze dat niet zo fijn vinden en ze dan gaan spartelen. Maar soms moet je ze wel oppakken natuurlijk, wat ik dan doe, is ze met een hand vast blijven houden aan het nek/rugvel. Dan kunnen ze niet vallen en kun je met je andere hand aaien oid. Ik heb er ook wel eens een laten vallen, gelukkig was dat toen ze toen baby waren en hebben ze toen niks gebroken.

Ik zat te denken, misschien komen die wondjes op het pootje omdat het pootje gebroken was en hij het niet meer gebruikte. En dat kan gebeuren als je het niet meteen door hebt gehad dat hij een pootje had gebroken bij zijn val. Dat is iets wat kan gebeuren, soms zie je niet meteen dat er iets mis is. Konijnen kunnen dat goed verbergen soms. En dan sleept dat pootje over de grond. Ik denk dat ik het wel snap wat er gebeurd is nu en ik vind niet dat je echt iets verkeerd hebt gedaan hoor. Voortaan hou je hem vast heel goed vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg niet meer en jullie ook mond houden

*telt tot duizend*

 

Kun je uitleggen waarom je zo reageert? Wat zorgt er voor dat je zo dichtslaat en boos naar ons gaat doen? 

 

Persoonlijk denk ik niet dat je zo langer kunt doorgaan, je opent topics, iedereen probeert je te helpen en zodra we kritische vragen stellen (omdat we bezorgd zijn over je konijnen)

dan ga je lelijk doen. Is nergens voor nodig. En ik ben hier nog niet zo lang, dus ik heb misschien nog wat geduld over, maar dat duurt denk ik ook niet zo heel lang meer.. ;)

 

Het zou fijn zijn als je gewoon antwoord geeft: was je vergeten dat je konijn uit je armen was gesprongen toen je de openingspost tikte of schaamde je je misschien een beetje

en was je bang voor onze reacties?

 

En geen idee waar je woont, maar misschien dat je eens wat hulp van buitenaf moet krijgen met je konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of het verhaal verzonnen is. Maar dat weet je nooit op internet he. Ik geef gewoon een reactie of geef advies en je weet nooit of dat zin heeft of niet. Eigenlijk best ondankbaar soms maar ik kan het niet laten, haha. Ik wil mensen altijd graag helpen.

Maar nu je het zegt, lopen er wel een aantal topics van Ts. Kan zijn dat ze om aandacht verlegen zit maar ze heeft ook wel 5 konijnen natuurlijk. Ik heb ook meerdere topics lopen. Maar het is wel zo dat konijnen hun leed lang kunnen verbergen, het kan iedereen gebeuren dat je je konijn laat vallen, en bij eerste inspectie er niks aan de hand lijkt te zijn. Tot je dan ziet dat ie ineens op drie poten hopt. Op zich wel een logisch verhaal, vond ik. Misschien heb ik nog niet zoveel met Ts meegemaakt als jullie.

Bunnysgirl, hoe zit het nu, spreek je de waarheid? Of heb je er wat dingen bij verzonnen, misschien uit angst voor negatieve reacties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dolly: ik zou een gevalletje "ik heb aandacht nodig en ik weet niet goed hoe ik dit op een verantwoorde manier kan krijgen" OF "m'n konijn is uit m'n armen gevallen en ik schaam me een beetje en ik ben bang voor de reacties" niet uitsluiten.. ;)


 


Persoonlijk denk ik dat we, waar mogelijk, TS heus nog wel inhoudelijke antwoorden moeten geven (alles ten goede van de konijnen, ook al is de kans aannemelijk dat TS er weinig mee doet), maar ondertussen wordt het wel pijnlijk duidelijk dat er te veel dingen verzonnen zijn of niet goed zijn weergegeven hier op het forum. Nogmaals, ik ben hier nog niet zo lang dus ik heb nog wel wat geduld over, maar ik kan me voorstellen dat menig oudgediende hier onderhand een punthoofd van krijgt en oprecht bezorgd is voor de konijnen.


 


Eén ding staat er wel bij mij wel voorop: of iemand nu heel jong is, onwetend, verstandelijk beperkt of noem nog maar iets op wat de verzorging van een dier kan bemoeilijken, het is geen van alleen een excuus voor mij om iemand slecht met z'n dier om te laten gaan...


 


Dus...Bunnysgirl... ga je nog open en eerlijk praten met ons? Of zal ik mijn laatste restje geduld ook maar de prullenbak in gooien? :dancing:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij moet gewoon even van het hart over de TS. Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, al zullen sommigen er misschien wel over gaan vallen.


 


Ik heb begrepen dat TS een verstandelijke beperking heeft en geestelijk dus erg jong is. In die zin is er niks aan de hand. We kunnen haar in eenvoudige taal dingetjes uitleggen, zoals we ook dit aan kinderen zouden doen. Maar ik vind wel dat iedereen, handicap of niet, gewoon vriendelijk moet zijn. En elke keer als een antwoord haar niet aanstaat, wordt ze gewoon grof. Dit mag best een keer consequenties hebben vind ik.


 


Verder weet ik van haar thuissituatie niets af, maar waar zijn de ouders / begeleiders / verzorgers in dit verhaal? Niet grof bedoeld, maar een kind van 6 of 8 jaar geef je ook niet de volle verantwoording voor een huisdier en zij heeft er notabene 5!!! En het gaat op best veel fronten mis: verkeerd oppakken => gebroken poot, allemaal in kleine hokjes, intacte ram bij de vrouwtjes houden (ook al houdt ze hem vast). Ik vind het van de mensen die de verantwoording over haar hebben, erg onverantwoordelijk gedaan. Ik stoot nu misschien mensen op het forum tegen het hoofd die ook in de verzorging zitten, maar dit moeten jullie toch wel met mij eens zijn. Een ander forumlid hier heeft begeleid wonen en moest hemel en aarde bewegen om een maatje voor zijn konijn erbij te halen. We hadden destijds ook wel commentaar op die begeleiders (hadden zich moeten inlezen was er 1 bv) maar die overdachten gewoon heel goed dat je niet zoveel dieren op een klein kamertje kunt proppen. Wel fijn dat ze inzagen dat 1 dier erbij gewoon goed was.


En de meeste ouders beginnen ook gewoon met 2 konijntjes, dus ik snap die 5 konijnen gewoon niet.


 


Van mij mag ze echt wel op het forum blijven, maar ik wil gewoon dat ze vriendelijk is en niet gaat lopen schelden omdat ze goedbedoelde kritiek krijgt.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou om eerlijk te zijn, voordat ik werd afgekeurd, was ik woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking en een of meerdere gedragsstoornissen en ik herken wel iets van Ts haar gedrag. Maar goed, dat is maar een vermoeden. Ik zie gewoon hoe ze schrijft en dat ze heel slecht tegen kritiek kan. Bovendien zie ik ook dat die kritiek niet wordt aangenomen als, mm, daar zit misschien wel iets in dus ik vraag me idd af hoeveel zin het heeft advies te geven. Als het wordt gezien als kritiek, wordt er toch niks mee gedaan. Tja, dan is er niet zoveel aan op een forum. Ik kom hier om wat te leren namelijk en ik vind kritiek niet erg, ik kan namelijk iets verkeerd doen en vind het alleen maar prettig als iemand me daarop wijst. Daar kom ik juist voor, om het beter te kunnen doen. En om anderen te helpen als ik kan. Als je alleen maar applaus verwacht, zul je steeds teleurgesteld worden, vrees ik. Hier houdt men een hoger niveau aan van verzorgen dan de gemiddelde konijneneigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik reageren. Ik ben begonnen als woonbegeleider in de GGZ, daarna als persoonlijk begeleider en nu als budgetconsulent. Wij hebben als begeleiders ook oog voor de omgeving, of dat nu partner/kinderen/buren of dieren zijn!

Soms moeten we cru zijn en echt zorgen dat de dieren uit huis worden geplaatst. Veelal gaat dit dan over honden en/of katten maar ook wel eens tamme ratjes e.d. We hebben een zorgplicht en daar valt ook onder dat je ingrijpt als iets mis gaat met de zorg voor dieren.

Nu weet ik dat niet iedere instantie hier alert op is en misschien weten de begeleiders niet beter dan dat je zo konijnen kan houden... Dan wordt het lastig. Maar heel misschien is de begeleider wel meegeweest naar de DA, let's hope so.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bunnysgirl...


 


Beetje lastige situatie dit. Als ik Bunnysgirls topics lees is ze 20, woont ze bij haar vriend en heeft ze een grote tuin. De 5 kooien staan op een slaapkamer waar een 1-persoonsbed staat (stond op foto's die inmiddels verwijderd zijn). Ze leeft van een uitkering en van haar ouders mag ze konijnen hebben maar ze moet wel alles zelf betalen.


De manier waarop ze schrijft laat duidelijk zien dat ze een verstandelijke beperking heeft, maar de informatie die ze geeft klopt niet.


 


Beetje gek om bij je vriend te wonen en te slapen op een 1-persoonsbed in een aparte kamer, terwijl in in het huis genoeg ruimte moet zijn voor een gezamenlijke slaapkamer (deze conclusie trek ik uit het feit dat ze een grote tuin heeft en dus wel een bijpassend huis zal hebben). Plus dat je niet meer thuis woont, maar nog wel aan je ouders moet vragen of je konijnen mag hebben. Dit lijkt me eerder iets wat je aan je vriend zou moeten vragen dan?


Mijn ervaring is dat mensen met een dergelijke verstandelijke beperking niet onbegeleid kunnen wonen en daarom geloof ik ook niet dat ze bij haar vriend woont. Wellicht dat ze een vriend heeft die in dezelfde instelling woont?


 


Dit geeft allemaal helemaal niet Bunnysgirl en het is niets om je voor te schamen. Maar je moet er niét over liegen. Niet over je woonsituatie en niet over je konijnen. Dit werkt alleen maar averechts.


 


Op de foto's van haar slaapkamer zijn alleen kooien te zien, terwijl ze naar eigen zeggen een grote ren heeft op haar kamer (maar die past daar niet, als je de foto's bekeek).


 


Tenslotte springt er een konijn uit haar armen die wondjes op haar poot krijgt en daarna gaat er gips omheen omdat het gekneusd is. Dit is gewoon een heel vreemd verhaal. Vervolgens wordt er om een foto gevraagd, zowel uit nieuwsgierigheid als bewijs, en dan is het argument dat het konijn boos is en niet op de foto wil. Dit lijkt mij ook onzin want het konijn zit in een piepkleine kooi en die loopt echt niet ver weg in die kleine kooi met een gipspootje.


 


Lieve Bunnysgirl. Sorry hoor, maar veel van wat je zegt klopt van geen kant. Bijna ieder topic lijk je te bevuilen met onzin en op ieder topic gaan mensen zich weer aan je ergeren. Het spijt me, maar ik weet hier geen raad mee.


 


Misschien niet het juiste topic voor deze vraag, maar mods, wat moeten we hiermee?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ken plekken waar de begeleiders weinig tot niks over konijnen weten en er regelmatig oeps nestjes zijn hoor, helaas zijn die er ook. Maar dan zijn de konijnen niet van de mensen zelf en wonen ook niet bij ze op de slaapkamer. Er is veel verschil tussen begeleide woonvormen.

Maar Ts heeft trouwens gezegd dat ze bij haar vriend woont. Dat zou natuurlijk best waar kunnen zijn. Misschien heeft ze wel helemaal geen begeleiding, dat is heel goed mogelijk, als iemands partner bv alles regelt wat zij moeilijk vinden.

Sorry Bunnysgirl dat ik over je praat alsof je er niet bij bent maar je geeft ons wel stof tot nadenken. Ik neem aan dat je dat niet tof vindt maar ik maak me wel een beetje zorgen zo af en toe . Moet ik toegeven. Ik zeg niet dat je niet veel van je konijnen houdt he want dat geloof ik wel degelijk. Je doet veel voor ze, dat kan niemand ontkennen maar er gaan ook dingen mis en dat kan gebeuren, maar je bent er ook niet helemaal eerlijk over soms. Ja dan krijg je kritiek

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of het verhaal verzonnen is. Maar dat weet je nooit op internet he. Ik geef gewoon een reactie of geef advies en je weet nooit of dat zin heeft of niet. Eigenlijk best ondankbaar soms maar ik kan het niet laten, haha. Ik wil mensen altijd graag helpen.

Maar nu je het zegt, lopen er wel een aantal topics van Ts. Kan zijn dat ze om aandacht verlegen zit maar ze heeft ook wel 5 konijnen natuurlijk. Ik heb ook meerdere topics lopen. Maar het is wel zo dat konijnen hun leed lang kunnen verbergen, het kan iedereen gebeuren dat je je konijn laat vallen, en bij eerste inspectie er niks aan de hand lijkt te zijn. Tot je dan ziet dat ie ineens op drie poten hopt. Op zich wel een logisch verhaal, vond ik. Misschien heb ik nog niet zoveel met Ts meegemaakt als jullie.

Bunnysgirl, hoe zit het nu, spreek je de waarheid? Of heb je er wat dingen bij verzonnen, misschien uit angst voor negatieve reacties?

ik spreek de waarheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.konijnenforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=8116&start=75

 

Kijk daar eens, precies dezelfde foto van dat konijn in gips.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YKKKBQJB.jpg

 

Gewoon even googelen op konijn en gips. Dus nee, ik geloof je niet. Sorry...

Lieve Bunnysgirl. Als we zeggen dat je niet moet liegen, moet je dat ook écht niet doen hoor.

houd je m..d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...jammer hoor Bunnysgirl...willen we je allemaal helpen hier, ga je gewoon door met liegen tegen ons. Die foto heb je namelijk van het internet geplukt...van het konijnenforum om precies 
te zijn...

 

Heb je de juiste hoeveelheid aandacht weer gekregen? Kan er nu een slotje op dit topic, voordat we allemaal wat minder vriendelijk worden? Jammer hoor! 

En ik maak me nu toch echt zorgen over je konijnen en ik ben bang dat het gegrond is. 

 

EDIT: Syrabi was me voor :dancing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .