Ga naar inhoud

mijn konijn witje huppelt op drie pootjes


Bunnysgirl

Aanbevolen berichten

Hi,


 


Dierenarts lijkt me verstandig ja. Wat is de ondergrond waar je konijnen op lopen? Uit verschillende andere posts heb ik begrepen dat ze niet super veel loopruimte hebben, maar waar lopen ze op? Het klinkt namelijk als "zere hakken", maar ik ben natuurlijk geen dierenarts! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Dierenarts lijkt me verstandig ja. Wat is de ondergrond waar je konijnen op lopen? Uit verschillende andere posts heb ik begrepen dat ze niet super veel loopruimte hebben, maar waar lopen ze op? Het klinkt namelijk als "zere hakken", maar ik ben natuurlijk geen dierenarts! 

ik heb vinyl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vinyl is het enige waar ze op lopen? Laat ook maar, wat Laniboekje volgens mij duidelijk wilt maken is dat je zeker weten morgen naar de DA moet gaan, dus niet zeggen "ik denk dat ik morgen ga"...gewoon gaan, verder niet over nadenken. Succes verder.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vinyl is het enige waar ze op lopen? Laat ook maar, wat Laniboekje volgens mij duidelijk wilt maken is dat je zeker weten morgen naar de DA moet gaan, dus niet zeggen "ik denk dat ik morgen ga"...gewoon gaan, verder niet over nadenken. Succes verder.

alle dierenartsen in purmerend zijn gesloten het is vandaag zondag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vinyl is het enige waar ze op lopen? Laat ook maar, wat Laniboekje volgens mij duidelijk wilt maken is dat je zeker weten morgen naar de DA moet gaan, dus niet zeggen "ik denk dat ik morgen ga"...gewoon gaan, verder niet over nadenken. Succes verder.

Ja, precies. Ik snap ook wel dat de DA op zondag 'dicht' is (op spoedcentrum hier in Utrecht na). Maar gewoon morgen naar de DA gaan, als het diertje nu al op drie pootjes loopt heeft hij/zij er erg last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk je wel, konijnen kunnen ook  iets krijgen waar je wel direct op moet reageren door naar een  dierenarts te gaan. Dus het is misschien wel goed eens navraag te doen waar je dan terecht zou kunnen, er is  nl altijd een dierenarts ergens die dienst heeft en mocht je het eens nodig hebben op een weekend of feest dag is het wel handig dat je weet waar je heen moet bellen. Desnoods even bij je vaste dierenarts navragen waar je op zulke dagen heen kan bellen voor spoed. Beterschap voor je konijn. En  inderdaad, niet twijfelen, met een kale poot met wondjes moet je zeker weten een bezoek brengen aan de dierenarts.


Link naar reactie
Delen op andere sites

In Amsterdam is altijd een spoedkliniek open.. Elke dag, elk uur. Ranzijn (niet de allerbeste optie wat konijnen betreft, maar het is iig een dierenarts) heeft ook in de meeste gevallen dierenartsenpraktijken die in het weekend open zijn. Die hier in Zaandam bijvoorbeeld (is maar 10km vanaf Purmerend).


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit spoed is maar voor spoed kun je altijd terecht op de isolatorweg in Amsterdam Noord. Dan weet je dat voortaan. Volgens mij is dat redelijk dichtbij Purmerend. In Zaanstad houdt geen enkele dierenarts in het weekend spreekuur of 's avonds. Ranzijn zou ik zelf niet heen gaan, eerlijk gezegd, dat vertrouw ik niet genoeg. Ik wil wel een deugdelijke diagnose als ik op zondag moet, het is drie keer zo duur als normaal meestal. Misschien kun je een deken op het vinyl leggen, dat is zacht en misschien doet dat wat minder pijn. Ik heb mijn konijnen ook op vinyl maar ze hebben ook dekentjes liggen en ik geef ze poezenkussen om op te liggen. Sommige konijnen eten dekens en kussens op en krijgen dan een verstopping dus kijk daarmee uit.

Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad, sore hocks, maar het kan te maken hebben met overgewicht. En sommige konijnen hebben er aanleg voor, dacht ik. De dierenarts zal je dat wel kunnen vertellen, als dat het is. Beterschap voor Witje iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit spoed is maar voor spoed kun je altijd terecht op de isolatorweg in Amsterdam Noord. Dan weet je dat voortaan. Volgens mij is dat redelijk dichtbij Purmerend. In Zaanstad houdt geen enkele dierenarts in het weekend spreekuur of 's avonds. Ranzijn zou ik zelf niet heen gaan, eerlijk gezegd, dat vertrouw ik niet genoeg. Ik wil wel een deugdelijke diagnose als ik op zondag moet, het is drie keer zo duur als normaal meestal. Misschien kun je een deken op het vinyl leggen, dat is zacht en misschien doet dat wat minder pijn. Ik heb mijn konijnen ook op vinyl maar ze hebben ook dekentjes liggen en ik geef ze poezenkussen om op te liggen. Sommige konijnen eten dekens en kussens op en krijgen dan een verstopping dus kijk daarmee uit.

Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad, sore hocks, maar het kan te maken hebben met overgewicht. En sommige konijnen hebben er aanleg voor, dacht ik. De dierenarts zal je dat wel kunnen vertellen, als dat het is. Beterschap voor Witje iig.

ik ben toen net terug met mijn konijn witje  heb een gekneusd pootje en morgen moet ik naar mijn dierenarts toe ,wel heel hap geld maar voor mijn konijnen doet ik alles voor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Amsterdam is altijd een spoedkliniek open.. Elke dag, elk uur. Ranzijn (niet de allerbeste optie wat konijnen betreft, maar het is iig een dierenarts) heeft ook in de meeste gevallen dierenartsenpraktijken die in het weekend open zijn. Die hier in Zaandam bijvoorbeeld (is maar 10km vanaf Purmerend).

ik ben er al geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zei de dierenarts?


Bij ons is het zo dat als je op zondag de dierenarts belt dat je een automatisch bandje te horen krijgt waar je wel heen kunt bellen. Met spoed kun je altijd ergens terecht bij een dierenarts. Wij zijn zelfs een keer op zondag naar een dierenarts geweest met een hamstertje die omviel tijdens het lopen. De dierenarts is speciaal voor het hamstertje eerder naar de kliniek gereden om de verwarming aan te zetten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Ts bedoelt dat ze vandaag is geweest bij een spoedarts en dat ze morgen nog naar haar eigen dierenarts gaat. Dat laatste lijkt me een goed idee. Ik weet niet of dat een dierenarts van ranzijn was misschien? Het zou natuurlijk ook kunnen dat een ander konijn in het pootje heeft gebeten, dat kan ook door tralies heen. Maar ik ga altijd het liefst of naar mijn eigen dierenarts of naar een spoedkliniek zoals in Amsterdam, Ranzijn zou ik zelf niet naar toe gaan.

Er is trouwens ook een mobiele dierenarts in Zaanstad, ik weet alleen niet of die in Purmerend komt. Die kun je vinden op internet en komt dus bij je thuis. Die is ook pittig duur hoor, ik geloof alleen al 50 euro voorrijkosten in het weekend dus dan moet je de medicatie nog betalen en de behandeling. Maar het kan wel een uitkomst zijn, ik moest bv een konijn in laten slapen op een zondag. Heb je pijnstilling gehad eigenlijk? Bv carprofen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .