Ga naar inhoud

In laten slapen.. of niet?


Charell

Aanbevolen berichten

Hmm ik snap m ergens wel geloof ik. Ik heb die reactie gerapporteerd met de reden erbij onfatsoenlijk gedrag. Ik vind schelden namelijk nogal onfatsoenlijk vooral als het totaal niet nodig is. Maar volgens mij komt dan dus de reden die je invult wanneer je iets rapporteert erbij te staan wanneer een modje de reactie weg haalt. Tenminste of heb ik het nu mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een moderator ook even een bericht gestuurd met de vraag of iemand na meerdere malen schelden en onbeschoft gedrag een waarschuwing krijgt of verwijderd wordt of hoever ze door kunnen gaan. Vind het nl ook echt te ver gaan maar uit de reactie kan ik niet opmaken dat een van deze gebeurd is.

Zo ook dit topic weer 'bevuild' waar degene die dit topic begon allemaal niks aan heeft. Gezellig voor de anderen is dit ook niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de discussie. Wellicht kan een deel afgesplitst worden? Zodat jouw topic weer schoon is?

Veel succes morgen bij de dierenarts! Hopelijk vind je snel iets waardoor hij weer beter wordt :)

Ik dacht ook dat het hem misschien stress geeft als hij opgesloten is in het hok en daardoor symptomen ernstiger worden, zou dat kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad in dit geval nog een behandeling tegen EC proberen. Ik ben zelf ook wel heel nieuwsgierig hoe het eigenlijk getest is. Elke keer een bloedonderzoek geweest? 


 


Ik zelf zou hem wel binnen gaan huisvesten als hij ook incontinent is ivm de vliegen. Toch iets minder kans op maden, maar daarnaast natuurlijk altijd insprayen en opletten. En dan bij voorkeur in een ren, ik merk wel vaker dat EC konijnen moeite hebben met oriëntatie in een hok. 


 


Sterkte in ieder geval met hem!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, vergeten te vermelden. Een tijd geleden is er een foto gemaakt, en daar was niets op te zien. Daarna is hij nog meerdere keren onderzocht aan zijn rug, omdat ik toch wel twijfelde. Hij blijft erbij dat het daar niet aan ligt.


We zitten al maanden in de medische molen. Ben blij dat de DA toch maar Panacur heeft voorgeschreven. Als dit niet werkt, moeten we weer terug komen en dan de opties bespreken. 


Bink daarin tegen vindt het allemaal wel best. Het doet hem allemaal niks en is nog net zo'n vrolijk mannetje als altijd. Daarom vind ik de keuze ook zo moeilijk. Hij is nog zo vrolijk, hoe kan ik zo'n vrolijk beestje nou in laten slapen..? Als hij maar zielig in een hoekje lag vind ik het wat anders, maar dit is absoluut niet aan de orde. Ik blijf nog hoop houden voor mijn ventje


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maakt niet uit hoor, was mij even niet duidelijk alleen :)

Wat is een tijd geleden en zijn de klachten sindsdien verergert of hetzelfde gebleven?

Probeer alleen mee te denken, in een langere periode kan natuurlijk veel veranderen, iets dat eerst niet te zien was kan na een half jaar ineens wel zichtbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopen dat de panacur aanslaat. Lijkt me zo'n naar gezicht als ze zich niet meer goed kunnen bewegen. Maar inderdaad, als hij nog wel vrolijk is... sterkte er mee.

Edit: wanneer is een dierenarts 'konijnkundig', Lonja? het is toch niet dat ze na een bepaalde opleiding over konijnen een certificaat konijnkundig krijgen oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar niet alle dierenartsen hebben evenveel weet van konijnen. E.Cuniculi is wel een typische konijnenziekte en zo zijn er meer dingen die bij konijnen anders zijn dan bij andere dieren.

In dit specifieke geval is het belangrijk dat de dierenarts ervaring heeft met konijnen met E.Cuniculi en dus de juiste behandeling voor kan schrijven.

Als ik lees dat er gezegd wordt dat er testen zijn geweest voor EC en dat die negatief waren en dat er eigenlijk geen behandeling werd opgestart en nu alleen Panacur dan weet ik natuurlijk maar 1 kant van het verhaal en ik heb het konijn zelf niet gezien natuurlijk, maar dan vraag ik me af op basis van deze informatie die ik nu heb en mijn eigen ervaring of de dierenarts wellicht niet thuis is in deze ziekte die vaak voorkomt bij konijnen en dus of deze dierenarts wel thuis is in medische aandoeningen bij het konijn, ofwel konijnkundig is. :)

Het is ook maar een vraag hè, ik ben me ervan bewust dat ik hier niet alle informatie heb en dat ik natuurlijk ook niet alwetend ben, dus het is geen bewering of zo van mijn kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik ga proberen het verhaal samen te vatten vanaf het begin:


 


Een paar maanden geleden begon het. Zo vanop de één of andere dag kon hij totaal niet meer lopen. Bij de minste beweging kiepte hij alle kanten op.


Ik was die dag op school, dus mijn moeder is meteen naar de DA gegaan. Die heeft foto's gemaakt van zijn rug. Daar was niks op te zien. Een bloedtest is nooit genomen, omdat hij er 100% zeker van was dat het geen EC is (dat denkt hij nu namelijk nog steeds). Volgens hem heeft hij niet het complete ziektebeeld van een konijn met EC. Hij heeft Bink van boven tot onder onderzocht. Bink gaf totaal geen pijn aan. Hij kreeg een ontstekingsremmer.


Hij knapte zienderogen op! Een paar dagen later was hij weer helemaal de oude.


Tot weer een paar weken terug. Het ging weer minder met hem, dus is mijn moeder (ik was weer op school) weer met hem naar de DA gegaan. 


Die heeft hem nogmaals helemaal onderzocht, inclusief zijn rug weer. Hij kreeg nogmaals een ontstekingsremmer. Toen ik thuiskwam, vroeg ik aan mijn moeder of ze bloed hadden genomen. Dit was niet nodig, had de DA gezegd. Ik vertrouwde op zijn woord en ging er vanuit dat het dus geen EC was..


Hij knapte weer op, maar niet zoals de vorige keer. Dus wij weer naar de DA, dit keer zonder konijn, om advies te vragen. Het was ook erg warm, dus de DA zei dat het ook slechter kon gaan door het weer. Bink kan zeer slecht tegen de warmte, dat heeft ie altijd al gehad, dus misschien lag het daaraan. 


Maar nu gaat het deze week weer minder, vandaar dat ik toch een beslissing moet gaan nemen. 


Ik ben vanochtend zelf naar de DA gegaan en het verhaal uitgelegd. Nog steeds zegt hij dat het onmogelijk EC kan zijn, want dan moet hij meer symptomen hebben. Ik zelf twijfel nu steeds meer en ik denk wel dat het EC is. 


Gelukkig heeft hij mij een kuur Panacur meegegeven. Als dit werkt, heb ik dus gelijk en is het wel EC. Werkt het niet, dan moeten we nogmaals langskomen voor een eventuele verdere behandeling. 


 


Voor mij is het ook één groot raadsel. Ik vertrouwde op de DA, maar ik twijfel gewoon heel erg of het geen EC is. Ik ben in ieder geval blij dat ik hem nu kan behandelen en we zien wel hoe hij erop reageert.


Hij vindt het allemaal prima en lijkt overal weinig last van te hebben. Hij eet als een malle, drinkt gelukkig heel goed met dit weer en als ik hem roep voor wat lekker, hupst hij vrolijk naar me toe. Kortom: Een blij konijn met lichamelijke problemen. 


Hopelijk is het nu wat duidelijker.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké zeker is het verhaal nu duidelijker.

Hopelijk helpt de Panacur.

Ik snap nu ook hoe je erbij komt dat het geen EC zou zijn.

Ik vroeg me af of je mijn topic nog hebt gelezen. Mijn konijn doet het ook goed op ontstekingsremmend medicijn. Ik weet ook niet of zij wel EC heeft.

Mocht de Panacur nu over een maandje niets geholpen hebben dan kun je jezelf afvragen of het wellicht een idee is gewoon de ontstekingsremmende medicatie te blijven geven waar hij zo van opknapte. Dat is wat ik doe hier.

Ik kon het namelijk ook niet over mijn hart verkrijgen om een blij konijn in te laten slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .