dotje2001 Geplaatst: 5 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2014 @Dolly: het is bijna onmogelijk dat het van een konijn in de buurt komt want we wonen in een doorlopende straat, en iedereen kent iedereen.Dus ik weet ook wie er konijn/andere dieren heeft. Er zijn wel mensen die konijnen hebben maar of te wel zijn het vrouwtjes of te wel is het een gecastreerde ram. Voor ons is het nog steeds een raadsel wie het gedaan heeft.
Lonja Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Even een vraag in het algemeen: Hoe kan een dierenarts zo weten of een konijn zwanger is of dat het bijvoorbeeld kanker is? Bewegen jonge konijnen in de buik?
Ainariel Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Geen idee eigenlijk. Goeie vraag. Het lijkt me dat je ook niet al te hard in de buik mag prutten als er kleintjes in zitten.
Christaaa Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Je voelt bij jongen meerdere bultjes. Een tumor voelt meer als 1 grotere knol.Maar wat een dierenarts dus niet kan voelen is wanneer de jongen geboren gaan worden. Daarvoor moet je weten wanneer het konijn gedekt is.
dotje2001 Geplaatst: 5 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2014 He voelt ook meerdere bultjes in de buik. Dus ik denk niet dat het kanker is, en dat zei de dierenarts zelf ook. Dat het teveel bultjes en bolletjes waren voor een tumor voor te stellen. En ik heb gehoord dat de kleintjes ook afzakken dus van de baarmoeder naar de uitgang zeg maar . Weet iemand hoelang deze periode duurt?
Zonnebloem Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Ik dacht altijd dat konijnen 30-31 dagen drachtig zijn en dat dat meestal zo is. Dus geen 29 of 32 dagen. Maar ik heb wel gelezen dat het toch iets kan varieren. Maar zo rond de 30 dagen duurt de hele zwangerschap en het indalen gebeurt volgens mij pas helemaal op het laatst, in een dag ofzo. Het duurt iets langer dan je dacht he, of vergis ik me? Ze lijkt misschien al ver heen door die dikke buik maar het kan ook nog een week duren. Het gebeurt natuurlijk ook wel eens dat een konijn een keizersnee nodig heeft. Alleen denk ik wel dat ze dan eerst weeen krijgt. Ik heb de bevalling van ons tweede nestje gezien, het duurt echt maar een paar minuutjes. Als ze weeen krijgen, gaan er rillingen over hun rug, in een heel gelijkmatig patroon. Ik vond dat fascinerend om te zien. Mijn voedster stikte bijna in een placenta dus het was goed dat ik er bij was. Maar meestal gaat alles vanzelf natuurlijk.
dotje2001 Geplaatst: 6 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2014 Bedankt! En ja, het duurt langer als gedacht? En we hebben al een heel ruim hok waar de vader in kan verblijven want hij moet d
dotje2001 Geplaatst: 6 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2014 oeps...sorry te vroeg verstuurt ik bedoelde dus we hebben al een heel ruim hok voor de vader waar hij in kan verblijven, want dan moet hij weg bij de voedster. Ik ga vanavond nog eens kijken en dan laat ik jullie iets weten!
Anjo Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 HUH?! Precies wat ik dacht, ik val van m'n stoel.......
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Pardon..........? , ik geloof dat ik nou toch ook ergens ingestonken ben.
Laniboekje Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Tijd voor popcorn. Kan niet beter worden dit, tweede schandaal op BB. Konijn Witje dat zwart is en de long-lost-father die weer terug is! 2
Anjo Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Schenk ook even een colaatje voor me in wil je We worden gewoon belazerd waar we bij zitten. Kijken wat er vandaag weer te lachen valt.... Laat me raden, de vader zat al die tijd verstopt in een geheim onderluik van het hok? (ik mis weer een bepaald smiley hier)
Laniboekje Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Ik zit net aan de cola, kan nog wel een glaasje uit de fles! Vader was op zakenreis geloof ik. Zal blij verrast zijn dat hij, nu hij thuis is, weer een stel kinders heeft. Derde of vierde nest ondertussen al?
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Popcorn erbij dames? Ik trakteer. 1
Laniboekje Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Nou lekker Sharon! Kan je nog wat lachen op je verjaardag
Cathedral Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Ik wou net schrijven dat ik niet weet of je nu liegt of gewoon heel onvoorzichtig bent, maar hier is het antwoord dus. Jammer, heel jammer, die arme beestjes.
Anjo Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Ag nu hij weer vrij toegang tot vrouwlief haar slaapkamer heeft kan hij er meteen weer op zodra mams bevallen is . Dat zal toch zeker geen probleem zijn, denken jullie wel?
Laniboekje Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Of de dochters?! Maar het is hier een forum waar ook kleine kiddo's komen dus ik zal maar niet op de details in gaan!
dotje2001 Geplaatst: 6 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2014 Huh? Ik eb gewoon al een hok voor de GECASTREERDE RAM die bij de voedster zit want de dierenarts zei dat ik die al moest weghalen. Nu snap ik echt niet wat jullie zeggen?De voedster zit bij een gecastreerde ram in het hok!
Anjo Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Nou schijnbaar kan een lesje over de bloemetjes en de bijtjes hier geen kwaad hahaha!
Laniboekje Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Waarom noem je hem dan in godsnaam de vader?! Of heb je met hem afgesproken dat hij de kinderen straks gaat adopteren? 2
Anjo Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Ik weet niet hoor, maar de 'gecastreerde' vader heeft deze dame bezwangerd? *Graait in de bak met popcorn en leest nog even terug:'ik bedoelde dus we hebben al een heel ruim hok voor de vader waar hij in kan verblijven, want dan moet hij weg bij de voedster.'
dotje2001 Geplaatst: 6 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2014 Want de dierenarts zei dat de GECASTREERDE ram in een ander hok moet zetten want anders eet die de kleintjes op. En ik had "vader" geschreven maar ik bedoel dus de vader van de andere 2 onverwachte nestjes van een half jaar geleden. En nu zit dus de voedster met de gecastreerde ram (ooit vader geweest) in een hok.En die ram moet dus apart!
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Oké dames..... wat doen we? Eten we door of popcorn terug? (Jááá, ik weet ik ben erg goedgelovig)
Aanbevolen berichten