belleke Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Wat is wijsheid.Moet ik het konijn wat overleden is nog bij zijn maatje leggen zodat het konijn afscheid kan nemen???Ik merk dat het vrouwtje wel zoekt waar is hij ineens gebleven.Ik heb dit nooit eerder gedaan maar heb het ergens gelezen?Knuffels Belleke
DeboravanMaanen Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Ik denk dat het zeker wel goed is als ze nog even aan hun vriendje kunnen snuffelen. Sterkte er mee!
Anjo Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Ik heb het zelf wel gedaan zodat het voor het overgebleven konijn ook duidelijk is. Gewoon erbij gelegd in de ren en ben er zelf naast gaan zitten.Hier ging de overgebleven voedster er eerst op rijden en toen ze merkte dat er geen reactie kwam werd haar vriendje besnuffeld en gewassen. Ze liet zelf goed zien toen het klaar was voor haar. Sterkte met het verlies.
Zonnebloem Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Ik heb het ook gedaan en je ziet gewoon aan hun reactie dat ze snappen dat ze dood zijn. Bij mij merkte ik ook dat Nel een paar weken verdrietig was. Ze at wel maar minder dan normaal en zat steeds stil. Ik dacht even dat ze ziek was maar dat was niet zo. Toen haar zus heel ziek, heb ik Nel in een draadkooi naast haar gezet en Muffin is toen overleden met haar zus dichtbij. Ik vind dat je echt kunt merken dat ze aan elkaar gehecht zijn. Een ziek konijn wil ook het liefst bij een ander konijn kruipen. Sterkte met het verlies.
Anjo Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Dat wat je zegt over een ziek konijn klopt niet altijd hoor, mijn zieke konijn wilde juist niks meer van zijn vriendinnetje weten. Bij mij ontstond er juist onrust tussen beide, de zieke ram werd ook bereden steeds toen hij ziek was, de voedster heeft aangevoeld dat hij zwakker was.Nadat we de ram weg hebben gehaald bij de voedster en hem hebben begraven was mijn voedster uit haar doen, zichtbaar niet happy en hebben we haar vrij snel een nieuw vriendje laten uitzoeken waar ze weer van is opgeleefd.Was je konijn ziek Belleke?
Bammyflurry Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Dat ligt aan de situatie vind ik.Wij hebben een bij de dierenarts ingeslapen kat en hond aan de dieren thuis laten zien. Anders waren ze voor ons gevoel 'zomaar' weg.Mijn laatst overleden konijn heb ik na zijn overlijden niet bij zijn vrouwtje gelegd, omdat zij hem, toen ik hem een paar uur voor zijn sterven nog bij haar zette, negeerde. De dagen ervoor waste ze hem nog, maar waarschijnlijk voelde zij de laatste keer aan dat hij 'afgeschreven' was. We hebben toen besloten om hem na zijn overlijden niet meer bij haar te brengen. Maar elke situatie kan anders zijn. Wij hebben ons gevoel hierin gevolgd. Je kunt tenslotte niet overleggen.Sterkte!
Ainariel Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Ah Belleke, sneu zeg! Welk van je konijnen is overleden?
belleke Geplaatst: 20 juli 2014 Auteur Geplaatst: 20 juli 2014 Bedankt voor jullie reacties.Ik heb Wim wel half in een doek gewikkeld omdat hij van achteren vies was in de ren gelegd.Serenay kwam meteen even kijken, ruiken trok zich terug. Om later nog even te komen kijken en ging toen iets angstig een stuk er vandaan zitten. Toen heb ik Wim maar weggehaald.Ik ben heel verdrietig want doordat Wim chronische snot had was het een zorgennijntje en door de zorg heb je toch iets speciaals met zo'n diertje. Het konijn wat niemand wilde en steeds terug gebracht werd naar de opvang. Die een week bij Carl zat tijdens het koppelen omdat hij van zich af beet maar eigenlijk heel bang was voor de vrouwtjes. Achter Serenay aan hobbelde wat doe jij allemaal.Hij is maar 6 jaar geworden helaas.Ik ben wel heel erg blij dat hij gisteren ziek werd en dood ging. Want wij waren de dag en nacht ervoor weg en dan had mijn dochter dit moeten meemaken. Ook komende week zijn wjj zelf niet thuis en is een vriendin bij de konijnen.Voor Serenay is het wel moeilijk want die miste Wim altijd al als ik hem een tijdje eruit haalde om voor hem te zorgen. Maar als we terug zijn dan gaan we met haar naar Carl om een nieuw mannetje te zoeken waar ze dan hoop ik langere tijd mee mag samen zijn.Liefs en dikke knuffels Belleke
ricksem Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 aah veel sterkte ! en hoop dat je snel weer een nieuw mannetje vind, want bij carl zitten er op dit moment weer hele leuke tussen ! zelf heb ik mijn ram ook van carl KICK weet niet of je die daar wel keer heb gezien?
belleke Geplaatst: 20 juli 2014 Auteur Geplaatst: 20 juli 2014 Och Serenay is zo zielig. Zij at haar andijvie niet. Ik heb haar maar wat kruiden gegeven.Ook komt ze niet echt naar mij toe. Ik denk dat ze Wim heel erg mist.Ik heb helemaal geen zin meer om weg te gaan nu. Omdat het eigenlijk al een hele tijd goed ging met mijn konijnen maakte ik mij minder zorgen dan anders. Het zijn stabiele koppeltjes. En mijn vriendin zorgt goed voor ze. En ineens is alles anders.Ik hoop dat Serenay weer blij wordt als ze en nieuw vriendje krijgt. Maar helaas moet dat dus een week wachten.Bah mijn vakantiegevoel wat ik gisterenmorgen had is ineens helemaal weg.Knuffels Belleke
bunbun beauty Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Kan je haar niet voor de vakantie naar flappus brengen en dat je haar dan na de vakantie gekoppeld en wel ophaalt?
Rian Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Sommige konijnen hebben heel erg last van het verliezen van hun maatje, anderen weer niet. Ik heb hier nu 2x een konijntje moeten afgeven en 2x gebeurde er niks bij het afscheid nemen. Bij de eerste keer gooide de ander zich gewoon keihard op zijn zij tegen haar dode lijfje aan, en bij de 2e keer keek zus 1 niet eens meer om naar zus 2.Wat ik wel heb gezien, is dat ze een paar dagen ietsje ander gedrag vertoonden. Hopelijk gaat dit bij Serenay ook zo. Sterkte.
Christaaa Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Sterkte Belleke!Is het niet mogelijk serenay even in de opvang te laten logerren? Dan hoeft ze niet lang alleen te zitten en heb jij geen koppel gedoe. Of is dat te kort dag met je vakantie?
Domino Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Wat een sneu verhaal om te lezen :( Maar inderdaad, een koppelvakantie in de tijd dat jij ook weg bent, ik weet niet of dat een idee is? Dan zit Serenay niet zo lang alleen en kan je haar gekoppeld en wel weer ophalen. Ik hoop in ieder geval dat je nog wel van je vakantie kan genieten ondanks dit verlies.
belleke Geplaatst: 20 juli 2014 Auteur Geplaatst: 20 juli 2014 Hier had ik zelf ook al aan gedacht. Maar het kan helaas niet. Ik moet dat toch afspreken met Carl. Ik kan er niet morgenvroeg in alle vroegte met een konijn aan de deur staan. En ik denk misschien is het ook wel teveel stress in een keer. Ik heb vandaag vaak bij haar gezeten. Lonja ik weet niet wat er was. Wij zijn donderdagmiddag weggegaan niets aan de hand. Vrijdagmiddag teruggekomen en meteen er naar toe met iets lekkers. Niets aan de hand. Zaterdagmorgen groente gegeven en toen zag ik Wim niet. Die zat dus in het houten hokje in de ren. Ik dacht hij heeft het warm dus daar het groen gelegd en ze at niet. Wim was een goede eter dus alarmbellen rinkelde. Hem mee naar binnengenomen. Voelde niet overhit maar ademde wel zwaar. Van alles lekkers voorgehouden hij wilde niets. Electrolyte met een spuitje gegeven dat ging prima. Uiteindelijk lag hij dood. Toen stonk hij ook ineens. Was van achteren vies.Hij kreeg altijd al extra voer omdat hij mager was. Voerde hem apart conditievoer. Verder was hij levendig schokte achter Serenay aan. Was er als eerste bij als ik de schuurdeur open deed.Hij nieste wel altijd. Zelf denk ik de hitte en dat hij misschien gewoon op was.Het was een bijzonder mannetje onze Wim. Knuffels Belleke
Laura020 Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Sterkte met het verlies en hoop dat je ondanks dit toch nog een leuke vakantie kan hebben.
Lonja Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Ach sterkte hoor. Wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is Wim een fijn vriendinnetje te geven ook al was dat niet makkelijk bij hem en dat hij gelukkig met haar is geweest en niet lang ziek is geweest. Hij heeft het goed gehad bij jou.
Lonja Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Ik postte per ongeluk dubbel, deze post mag weg
Ainariel Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Wim heeft een heel goed huis bij jou gehad en de hokken staan er ook altijd super bij. Aan jouw verzorging ligt t echt niet want je bent eerder te bezorgd soms (dit bedoel ik als compliment en niet als kritiek). En niet iedereen zou een konijn met chronisch snot opnemen.Sterkte ermee.Hoe is Serenay nu? Al wat bijgetrokken?
Ainariel Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Met dat bezorgd bedoel ik erg begaan met je diertjes. Ik kwam ff noet op t goede woord.
Aanbevolen berichten