Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond viel het mij op dat een van de voedsters wat zachte ontlasting heeft. Ik zag ook bdk's liggen, waarschijnlijk ook van haar.

Nu is het jaren geleden dat ik dit aan de hand heb gehad (gelukkig maar). Advies is nog steeds: hooi, hooi en nog eens hooi?

Geplaatst:

Vanochtend even geen biks gegeven, alleen maar hooi. Haha, voor een blind konijn kon ze aardig geergerd kijken: 'waar zijn mijn brokken?!'

Afijn, vijf minuten later doet ze zich tegoed aan hooi dus prima. Ben benieuwd.

Geplaatst:

Had eigenlijk al een vermoeden dat ik de laatste tijd iets teveel biks voerde want het was niet zo snel op als normaal. Bij beide koppeltjes. Zal de verhouding eens aanpassen.

Gaf normaal 90 gram per koppel. Beide koppels zijn nijnen van normaal formaat, 1.5 tot 2 kilo.

Geplaatst:

Op zich zou 90 gram per koppel dan een mooie richtlijn zijn, maar deze moet je wel aanpassen afhankelijk van wat er verder op het menu staat (veel groenvoer en kruiden?) en afhankelijk van de keutels. Hier krijgen ze maar weinig brokken, 15 gram per kg konijn. Verder eten ze ruim groenvoer, kruiden en hooi.

Geplaatst:

Ze krijgen hier aardig wat groenvoer en kruiden inderdaad. En lopen de hele dag in de tuin waar volop vers gras aanwezig is dus daar happen ze ook altijd wat van mee.

Had voorheen SS voor de nijnen maar dat werd me toch iets te duur (even wat lastigere tijden hier) dus voer nu HFST.

Geplaatst:

Nou, alles ziet er weer mooi rond en 'droog' uit hoor. Gek hoe blij je kan zijn als je weer mooie ontlasting ziet he??! Haha, heb ik bij de hond ook altijd (heeft allergie) en als ze dan mooie ontlasting heeft, tovert dat een glimlach op mijn gezicht.

Haha!

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .