elieske Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 Onze Dappie is vandaag gesteriliseerd. Na thuiskomst heeft ze een beetje gegeten van het loof aan wortels die ze altijd krijgt. Niet veel. Is dit een goed teken of moet ze echt veel meer al eten?
Lonja Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 Volgens mij is het een goed teken Niet alle konijnen eten de eerste dag al wat. Pas als je konijn 's nachts of de volgende dag echt nog steeds helemaal niets eet dan zou je kunnen gaan dwangvoeren. Of als ze dagenlang structureel enkel 1 hapje eet.
Zonnebloem Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 Als de operatie 's ochtends is gedaan, ga ik meestal 's avonds laat dwangvoeren. En dan niet teveel. Als je een paar dagen afwacht, ben je echt te laat. Een konijn hoort eigenlijk zowat continue te eten. Ik zie de dwangvoeding ook als stimulans, met een laagje in de maag, gaat misselijkheid sneller over. En als ze dan 's ochtends nog steeds alleen kleine beetjes groente eten, hou ik eenmaal in de 6 uur aan. Wat ook helpt, is veel versch dingen aanbieden, groente, kruiden, etc. Elk konijn is weer anders hierin maar als ze weer zelf biks eten, stop ik met dwangvoeren.
elieske Geplaatst: 25 juni 2014 Auteur Geplaatst: 25 juni 2014 ze heeft net nog wat loof gegeten en een hapje appel. Even afwachten nog maar?
Christaaa Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 Ik zou het wel afwachten. Zorg wel voor verschillende opties om te eten.
elieske Geplaatst: 25 juni 2014 Auteur Geplaatst: 25 juni 2014 ja doe ik ook, ik heb haar net nog paardenbloem blaadjes gegeven maar daar snuffelt ze aan en doet er verder niks mee. Ze oogt een beetje duf nog maar drinkt en wast zich wel.
elieske Geplaatst: 26 juni 2014 Auteur Geplaatst: 26 juni 2014 Vannacht heeft ze het stukje appel opgegeten, de sla, de rest van de loof en de paardenbloem. En vanmorgen zag ik haar nog wat hooi eten. Nog geen biks, dat niet. Gelukkig!!
Laura020 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Klinkt goed! De brokken eten ze vaak als laatste, dat is normaal.
Zonnebloem Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Bij mijn konijnen gaan ze eerst weer kruiden eten en paardebloemblad, daarna groente, daarna hooi en als laatst weer biks eten. Volgens mij vallen biks niet lekker als ze misselijk zijn. Maar idd, het klinkt ernaar dat je niet hoeft te dwangvoeren. Daar ben ik altijd heel blij mee als dat gebeurt. Ik heb een voedster die al drie keer is geopereerd en ik heb niet een keer hoeven te dwangvoeren, een zegen is dat! Beterschap nog.
elieske Geplaatst: 26 juni 2014 Auteur Geplaatst: 26 juni 2014 Dank jullie wel voor jullie reacties, het gaat hartstikke goed! Ze eet ook weer de biks en het hooi is als van ouds niet aan te slepen! Ben erg blij dat ik niet heb hoeven dwangvoeren....
DebJj Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Fijn om te horen dat alles goed gaat! Geeft toch altijd weer geruststelling als ze weer normaal eten!
Aanbevolen berichten