Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nu is het anderhalve week goed gegaan met mijn konijn en opnieuw gas.

nu zit ik me af te vragen of het mogelijk is dat hij dit van de science selective kan krijgen?

hij krijgt per dag een handje ss en onbeperkt hooi.

's morgens geef ik hem andijvie en lof en soms een stukje wortel.

zit hier iets bij wat mogelijk een boosdoener kan zijn?

wordt er een beetje radeloos van vindt het heel vervelend om hem steeds zo te zien.

misschien dat iemand nog raad kan geven?

Geplaatst:

Ik zou eerder stoppen met groente dan met ss. Er zijn gewoon een aantal konijnen die slecht reageren op (bijna) iedere groente. Als hij dan nog steeds gas blijft krijgen zou je misschien over kunnen stappen op ander voer.

Geplaatst:

Volgens mij kan het net zo goed van groente komen als van biks als van wortel. Ik heb een voedster die echt gelijk slechte ontlasting krijgt van suiker dus wortel bijvoorbeeld krijgen ze hier niet.

Maar groen eet ze bij het leven en is geen probleem.

Heel veel beterschap in ieder geval!

Geplaatst:

hij is vandaag weer helemaal de oude ik ga hem nu gewoon geven wat ik altijd deed, zonder de wortel en kijken of dit verbetering geeft.

hij heeft vandaag geen ss gehad ik blijf twijfelen of het niet daarvan kan komen iedere keer begint het een paar uur nadat hij gegeten heeft.

ik laat nog weten hoe het afloopt maar dat kan natuurlijk een tijdje gaan duren.

Geplaatst:

Ik ken ook iemand bij wie het konijn last kreeg van gas na het eten van SS. Die heeft het toen verdeeld over meerdere porties per dag en dat ging goed.

Geplaatst:

Mijn konijn kreeg gas van SS. Ze heeft ongeveer een halfjaar goed gereageerd op ss korrels maar toen ze in de rui kwam kreeg ze gas. Ik heb haar toen op een "dieet" gezet van alleen maar hooi en water. Nadat haar keutels goed werden ben ik weer begonnen met het geven van SS korrels (een heel klein beetje). Meteen daarna kreeg ze weer gas. Ik dacht dat het toeval was, dus ben ik weer gestopt met het geven van SS. Ik heb haar weer op alleen hooi en water gezet. Haar keutels werden weer goed en ik begon weer met het aanbieden van een klein beetje SS en ze kreeg meteen weer gas. Al met al ben ik er een week mee bezig geweest. Ik ben uiteindelijk overgestapt op haar vorige voer, beaphar xtra vitaal. Ik weet het, het is gemengd voer maar sindsdien heeft ze geen last meer gehad van gas of ander darmprobleem!

Als tip kan je dus proberen om je konijn een dag of twee op alleen hooi en water te zetten. Dus geen korrels en groente.

Geplaatst:

ik denk ook echt bij mijn konijn dat het aan de ss ligt, maar zeker weten doe ik het nog niet.

iedere keer wordt hij na een paar uur nadat hij zijn eten op heeft slomer dat is het eerste waarin ik merk dat er iets aan de hand is.

het rare is alleen dat het weken lang goed gaat en dan in 1 keer is het weer mis, dit keer heeft het maar anderhalve week na de laatste keer geduurd. heb al van alles aan zijn eten geschrapt.

ik heb hem nu twee dagen alleen hooi en water gegeven tot nu toe nog geen problemen met hem.

ik was van plan om hem morgen weer wat ss te gaan geven maar denk dat ik nog even wacht.

ik heb ook al andere voeding overwogen. 

Geplaatst:

Die van mij heeft ook eerst een halfjaar lang de SS korrels gegeten zonder problemen en opeens was het mis. Heel raar! Maar al met al... SS is een goede brok, maar voor mijn konijn niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .