Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal

Het is alweer een tijdje stil geweest vanaf mijn kant maar ik heb nu toch wel weer een vraag. Ons konijntje Bella is een viezerd....... ze heeft altijd vieze achterpoten en een vieze kont. Nu met het warme weer maak ik me daar toch wel zorgen over. Ik maak schoon wat ik kan maar de vliegen zijn buiten toch ook niet tegen te houden in het hok. Ben zo bang dat ze haar kontje gaan vinden als je begrijpt wat ik bedoel. Wat kan ik doen om haar wat op te schonen? Zou ze het nog kunnen leren? Ze is 2 jaar en een raszuivere NHD. Ons andere konijn is 3 en van hetzelfde ras zien we dit niet bij trouwens.....

Groetjes!

Ps vind het heel leuk om weer met jullie mee te lezen!

Geplaatst:

welkom terug hier!

Wat is de reden voor haar viezigheid? Want het zou natuurlijk fijner zijn de oorzaak weg te nemen. Heeft ze misschien snel last van haar darmen bij bepaalde voeding of is ze onzindelijk om medische redenen?

Wat betreft het voorkomen... ik lees hier op het moment veel over een anti-myasis spray die je blijkbaar gewoon in de dierenwinkel kan kopen. Bij normale gezonde konijnen gebruiken niet veel mensen het volgens mij, maar bij oudere konijnen die moeite hebben met wassen of dieren die wat sneller vies zijn is het vast een uitkomst. Misschien is zoiets ook wat voor je? En natuurlijk vaker het toiletje verschonen met warm weer enzo.

Succes ermee!

Geplaatst:

Die antimyasis spray is in mijn ogen alleen nuttig ter overbrugging. de oorzaak aanpakken van de viezigheid vind ik veel belangrijker. Heeft ze urinebrand? Plakpoep? Etc.

Ik zou met een konijn dat altijd vies is, zeker even langs een dierenarts gaan.

Geplaatst:

Ze is inderdaad snel van slag bij voornamelijk vers voedsel. Dus dan heb ik helaas al moeten beperken. De ren van het gras gehaald en alleen hooi een super trio. Het is meer dat het lijkt alsof het blijft hangen in haar vacht en ze het dan niet meer schoon maakt. Ze is verder gezond en levendig. Geen plekken op haar huid of iets dergelijks. Geen urine Brand of plak poep als ze niets bij krijgt. Maar wel een vies staartje......toiletje doe ik dagelijks. .....

Geplaatst:

Ik denk dat dat idd ook heel goed zou kunnen ja. Maar hoe leer je haar dat ze erop moet Letten. Naast gewoon biks en hooi krijgt ze niks anders. Dus over voeren en daardoor bdk niet op eten kan haast niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .