Flappietjes Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Hey lieve konijnenvrienden,Ik heb nog een aparte vraag ivm men ziek mannetje.Kan een bij het huppelen ingetrokken achterpootje ook een symptoom van EC zijn? Bij het zitten strekt hij zijn poot vaak uit naar voor, bij het hupsen trekt hij hem in, likt er heel vaak aan en vaak trekt hij zijn achterlichaam ook eens naar boven (alsof hij zijn achterpoten wil strekken).. Aan de poot zelf is geen wonde of zwelling te zien. Hij is ook zeker niet gebroken. Heel erg bedankt aan iedereen om mee te lezen / denken... Als het EC kan zijn wil ik hem hier ook asap tegen behandelen...Groetjes
Flappietjes Geplaatst: 15 juni 2014 Auteur Geplaatst: 15 juni 2014 Ik heb zopas zijn dik behaarde poten eens bestudeerd (wat hij helemaal niet oke vond!) en hij lijkt wel last te hebben van zere hielen onder die vacht.. Kan dit veel verklaren?
asti Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Volgens mij beginnen er nu twee topics langs elkaar heen te lopen... voor de zekerheid ook nog even hier. Van die gestrekte poot deed me meteen denken aan een post van Lonja... als je dit doorleest, herken je dan iets?http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/74507-konijn-mist-controle-bij-lopen/ Zoals ik in het andere topic al zei, sore hocks (zere hakken) ken ik alleen van nijnen die echt geen haar meer hebben daar ook. Als jouw nijn nog gewoon dik behaarde poten heeft lijkt het me sterk dat hij zere hakken heeft, maar ik ben geen kenner daarmee.
Lonja Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Inderdaad 2 topics door elkaar Ik zou dit aan de dierenarts voorleggen. Ik herken het deels, maar aan de poot likken bijvoorbeeld niet. Ik weet ook niet of mijn konijn EC heeft. En zij kon juist haar poot niet intrekken maar zakte erdoor.
Zonnebloem Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Als ie zo dik behaard is, check dan even op klitten in zijn vacht. Ik heb een jong konijn met half lange vacht en waar ie vandaan kwam, hadden ze nog nooit van borstelen gehoord want zijn achterpoten zaten tegen zijn lijf vast geklit! Controleer hem anders met zijn tweeen, dat gaat altijd beter dan alleen en kijk dan of ie de poot wel goed kan bewegen en of er geen klitten zijn die zijn bewegingen beperken, Mijn konijntje bleek ineens wel te kunnen springen en sprinten namelijk. Wel met een kaal kontje maar dat groeit wel weer aan.
Flappietjes Geplaatst: 20 juni 2014 Auteur Geplaatst: 20 juni 2014 Hey Dolly, bedankt voor de tip maar klitten heeft hij zeker niet..
Zonnebloem Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Okee, dan is dat het niet. Ik weet niks van EC maar hij zou natuurlijk ook gewoon een blessure kunnen hebben opgelopen die niet helemaal goed is genezen. Net als wij mensen een been kunnen hebben wat niet goed mee wil werken, kunnen konijnen dat natuurlijk ook. Misschien een gescheurde pees of kleine breuk. Als ie verder gezond is tenminste. Ik hoop dat het geen EC is voor je.
Aanbevolen berichten