Yvonne Gillissen Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Vanochtend heb ik mijn voedstertje van 1 jaar oud dood in haar hok aangetroffen. Ze heeft gister nog vrolijk door de tuin gehuppeld dus ik snap niet hoe dat kan. ik heb 2 teddydwergjes en met het mannetje is niets aan de hand.. hij lijkt nu wel wat uit zn doen en was om dr heen aan het huppelen. Ik had wel al 2 dagen het idee dat er iets minder gegeten is. Ze krijgen altijd alleen maar hooi, science selectiv, 1 beschuit met zn 2 en ze eten wat gras met buiten lopen. Weet iemand wat met zoé gebeurt kan zijn? Ik ben bang dat me ook iets met mijn andere nijn gebeurt..
Sanne1993 Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Wat vervelend zeg, allereerst heel veel sterkte. Als je niet weet waar je konijntje aan is gestorven zou je aan de dierenarts kunnen vragen om een autopsie. Het lijkt me wel handig om te weten waardoor ze is gestorven, dan heb je er misschien toch wat meer vrede mee en kun je in het vervolg misschien voorkomen dat hetzelfde gebeurt.
Ainariel Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Ik heb twee maandjes geleden hetzelfde gehad. Voor de zekerheid ben ik de volgende dag met Stampertje naar de dierenarts gegaan. Deze baalde wel dat we Yeti al hadden begraven want hij wilde sectie verrichten.Waren beide konijntjes gevaccineerd?
Yvonne Gillissen Geplaatst: 15 juni 2014 Auteur Geplaatst: 15 juni 2014 Dankje, ik ben er echt verdrietig van.. :( om eerlijk te zijn heb ik ervoor gekozen om mijn konijntjes niet in te enten aangezien meerdere personen me dat afgeraden hebben. ze at wel altijd veel planten in de tuin en nu groeien er ook paddestoelen dus misschien daar iets verkeerds van gegeten.. of heel erg geschrokken ofzo. Ik heb dr meteen in n mooie bloemenweide begraven dus naar de dierenarts ging al niet meer, daar had ik al niet meer over nagedacht.
Ainariel Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Had ik ook niet hoor. Ik zou je andere konijn wel afschermen van de eetbare tuin. Niet alle planten zijn nl geschikt. Maar het kan evengoed iets anders zijn geweest.Ik zou als ik jou was morgen toch een vaccinatie halen. Je konijntje wordt dan ook goed nagekeken en is een jaar beschermd tegen myxomatose en vhs. Deze inenting is sinfs vorig jaar op de markt en we hebben hier nog geen negatieve dingen erover gehoord. Hooguit een konijn dat even wat rustiger is of een klein bultje krijgt. 1
Yvonne Gillissen Geplaatst: 15 juni 2014 Auteur Geplaatst: 15 juni 2014 Dankje! Ga ik gerrit toch maar laten enten. Kan een konijn het trouwens te warm krijgen? Sochtends staat de zon wel heel lang op hun hok en ze rennen zo'n 3 uur per dag buiten en dan zitten ze meestal onder de overkapping ipv op het gras, maar dat doen ze ook als het niet warm is... 1
beatrix Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Konijnen laten slecht zien dat ze ziek zijn, inderdaad is het slecht eten een indicatie.Maar als ze met z'n tweeën zijn, is dat soms moeilijk.Ik denk dat veel jonge konijnen sterven door slechte fok. Sterkte!
Ainariel Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Een konijn kan beter tegen kou dan tegen warmte. Zorg dus wel voor een schaduwplekje als de zon erop schijnt. Is het heel erg warm, dan kun je evt een fles water uit de vriezer erbij leggen. Sommige konijnen vinden dit heel erg fijn (die van mij vinden het overigens niks).
Yvonne Gillissen Geplaatst: 16 juni 2014 Auteur Geplaatst: 16 juni 2014 Goed idee! Bedankt voor dit advies ik zag ook al op de webshop van deze site coolpads die je in het hok kunt leggen. Dus dan koop ik ze dat, en een parasol voor het hok. Mijn teddy's waren altijd met zn 2, is het verstandig om nu een nieuw vriendinnetje voor hem te halen?
Ainariel Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Een konijn is een groepsdier maar jij moet er natuurlijk ook aan toe zijn he. En een weekje of wat even alleen zodat jij het verlies kunt verwerken is niet erg. Als hij op den duur maar wel weer een maatje krijgt. Je kunt even contact zoeken met een opvang bij jou in de buurt en het karakter van je konijn beschrijven en de wensen voor je nieuwe konijn. Dan kunnen zij alvast een voorselectie maken zodat jij straks makkelijker kunt koppelen. Het is nu bijna vakantie-tijd dus de opvangen puilen uit zeg maar. Het voordeel van een opvang is, is dat het konijntje al nagekeken is en een vaccinatie heeft gehad. En ze kennen het karakter van het konijn. Plus je geeft een "verschoppelingetje" een nieuwe kans op een mooi leven. Tenzij je konijn helemaal wegkwijnt natuurlijk, dan kun je beter wel zsm een maatje gaan zoeken.
bunbun beauty Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Ik zou idd tzt wel op zoek gaan naar een nieuw vriendinnetje voor hem, en zoals Ainariel al zegt is er op het moment meer dan genoeg keuze bij de opvangen. Ik zou alleen wel het beschuitje uit het dieet halen. Als je ze wil verwennen met iets lekkers kan je beter voor een witlof, een paar blaadjes andijvie of een stukje fruit oid. kiezen.
Ainariel Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Daar had ik overheen gelezen, mijn wifi vloog weer uit de lucht.
Yvonne Gillissen Geplaatst: 16 juni 2014 Auteur Geplaatst: 16 juni 2014 Oke, dat had de fokker mij aangeraden, daar zal ik direct mee stoppen! Bedankt voor de tip! 1
Aanbevolen berichten