Ga naar inhoud

Mouse overleden


AZkwast

Aanbevolen berichten

Helaas is ons konijn gister plotseling overleden. Ondanks dat onze interesse sterk was afgenomen, wegens het niet meer hebben van de konijnen in de huiskamer, maar in de tuin, vonden we het zeer vervelend. Het was ons eerste huisdier.

Zij was gisteren al erg rustig toen ik de 2 dames ging voeren. Omdat hij onder de poep zat, heb ik hem even mee naar binnen genomen en toen was zij al een slappe vaatdoek. Ze lag rustig op de tafel en reageerde nergens op. Hierop hebben we haar weer bij haar vriendinnetje neergelegd in het binnenhok met stro. Na een uurtje was hij helaas overleden. 

We balen enorm dat ons andere konijn Muffin nu alleen zit. We hebben Muffin tenminste genomen als gezelschap voor Mouse. We willen geen nieuwe erbij, maar we willen wel dat ze niet alleen blijft. Als er iemand nog een plekje over heeft voor onze 3 jarige dame, dan hoop ik dat te horen.

 

Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende keer als je merkt dat een dier ziek is kun je beter zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan in plaats van het dier terugzetten. Konijnen laten niet zo snel merken dat ze iets hebben, dus zodra je verandering merkt in hun gedrag of iets dergelijks moeten er al alarmbellen gaan rinkelen. Nu is een konijn doodgegaan terwijl dat misschien voorkomen had kunnen worden. Daar is nu helaas niets meer aan te doen, maar ga volgende keer alsjeblieft naar een dierenarts. 


 


Voor het andere konijn zou ik inderdaad even bellen naar een opvang in de buurt om te kijken of ze daar terecht kan. 


 


Sterkte met het verlies van je konijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

 

Het was om 9 uur in de avond dat hij ziek leek. Dan ga ik inderdaad niet direct naar de dierenarts op een zaterdagavond. Mooi dat jij dat wel doet. Dat vind ik dan weer apart. 

Overigens zijn we een paar dagen daarvoor nog naar de dierenarts geweest en was hij kerngezond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet op zaterdagavond naar een DA wil als er overduidelijk iets heel erg mis is met je dier dan moet je geen dier nemen naar mijn mening.
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer en dat is weer een andere discussie.

Een opvang is een goede plaats voor Muffin denk ik; daar kan ze weer gekoppeld worden aan een ander vriendje. Je kunt het hier anders ook nog in het 'Vraag en Aanbod' gedeelte van het forum proberen, maar de meeste leden hier zijn aardig 'voorzien' wat konijnen betreft en/of gaan al snel naar een opvang.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk was het zaterdag toch al te laat.


 


Maar ik zou wel gegaan zijn, de spoedkliniek, daar ben ik vaak geweest.


Mijn eerste twee konijnen zijn overleden op de terugweg, die stress kunnen ze vaak niet meer hebben.


Dat is alweer 15 jaar terug, nu probeer ik het probleem voor te zijn door veel te weten te komen van die stille types, konijnen dus.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al wil je niet gaan, dan kan je altijd even bellen met een dierenarts, dat kost je over het algemeen helemaal niks. Soms is het gewoon al te laat en dan is het prettig voor een dier om in alle rust te kunnen sterven in plaats van in volle stress in een auto onderweg naar de dierenarts. Daarbij moet je ook maar een auto hebben (wij hebben er geen bijvoorbeeld en veelal zijn nachtklinieken best een stuk verder weg).


 


Gezien dat jullie toch al niet meer echt interesse hadden in konijnen zou ik persoonlijk aanraden voor een paar tientjes afstandsgeld dit diertje netjes naar een opvang te brengen.


 


Sterkte nog met het verlies, leuk is het nooit natuurlijk.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet hoe je het apart kan vinden dat iemand zaterdag avond een ziek dier helpt... Met een doodziek kind ga je toch ook geen weekend wachten?


Maar goed, gebeurd is gebeurd. Zoals al de rest zou ik ook voor een (goede) opvang gaan, daar weet je in ieder geval zeker dat het beestje een goed huis krijgt. 


Veel sterkte!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens... met dit soort opmerkingen is de topicstarter ook niet geholpen. En het overgebleven konijn ook niet. Ik lees wel vaker dingen dat een konijn is overleden waarbij ik denk dat een ritje da echt wel had kunnen helpen. Maar ik hou me daar stil over. Ga mensen geen rotgevoel aanpraten.

Stephan, ik denk dat je inderdaad het beste contact kan opnemen met een opvang. Het zal misschien een paar tientjes kosten maar daartegenover staat wel dat je konijn een superfijn huisje zal vinden. Alleen loop je op dit moment de kans dat je op een wachtlijst kan komen omdat het erg druk is met gedumpte konijnen.

Hopelijk wil je dit toch in overweging nemen want bv op marktplaats zetten bied absoluut geen garanties voor een veilige nieuwe ruimte voor je konijn. Succes in ieder geval!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .