Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze voedster Ruby is ongeveer 2 weken geleden gecastreerd. Nu viel mij op toen ik ze daarstraks streelde dat ze aan een zijkant korsten heeft precies van een wonde die aan het genezen is. Het voelt hard aan en ze heef er verder geen pijn of last van. Verder gedraagd ze zich normaal: eet en keutelt goed. Ze is verder ook actief. Zou dit van de operatie wonde zijn?

Geplaatst:

Vast wel. De wond zit normaal gesproken alleen in het midden bij een normale operatie, bij een laproscopie weet ik het eigenlijk niet. Als je haar buik bekijkt zou je toch moeten zien waar de wond zit en of dat dus ook de plek is met de korstjes? Of begrijp ik het verkeerd? Na twee weekjes zou je het nog goed moeten kunnen zien. Anders maak er even een fotootje van, dan kunnen we (en eventueel een dierenarts) even meekijken als je je echt zorgen maakt.

Geplaatst:

Dit zijn fotos van die wonde. Het is precies toch nietvan de operatie omdat het echt op haar flank is. De wond zelf ziet er goed uit.

Geplaatst:

Dit zijn fotos van die wonde. Het is precies toch nietvan de operatie omdat het echt op haar flank is. De wond zelf ziet er goed uit.

post-14609-0-34495700-1402852784_thumb.j

post-14609-0-14835500-1402852798_thumb.j

Geplaatst:

Ik weet het niet of het een bijtwonde is. Ik vind wel dat Jack veel achter haar jaagt met zijn staart omhoog. Zij loopt dan weg. Ja ze zitten terug bijeen maar eerst ging dat terug super goed. Elkaar altijd wassen enz. Ze zijn ook een weekje naar de opvang geweest toen wij op reis waren en dat ging ook super goed. Nu de ene moment jaagt hij achter haar en d andere moment liggen ze bijeen om elkaar te wassen. Ze echt zien vechten heb ik nog niet opgemerkt. Ze krabt eb bijt wel veel aan die korstjes. Zou het kunnem dat ze dit zelf gedaan heeft?

Geplaatst:

Hoe snel na de operatie heb je haar weer erbij gezet? En heb je ze op neutraal terrein gekoppeld of gewoon meteen teruggezet?

Geplaatst:

Ik heb ongeveer een week gewacht en ze dan op neutraal terrein gekoppeld. Daarna gingen ze naar de opvang en dat ging supergoed. Hier thuis ook de eerste dagen het is pas sinds gisteren dat ik het opmerkte. Nu zitten ze wel in de ren buiten.

Geplaatst:

Het ziet er droog uit. En als ik eraan kom is het helemaal hard. Ik zal even afwachten want ze gedraagt zich voor de rest normaal. Vind het wel vreend die wonde.

Geplaatst:

hm klinkt goed allemaal ... en ze voelt zich verder prima, ze is fit genoeg om makkelijk weg te lopen/springen/rennen voor hem enzo?

Ā 

Lastig hoor. Als de wond duidelijk al aan het helen is zou ik er verder niks mee doen. Als het ook maar enigszins niet okay lijkt wel naar de dierenarts natuurlijk. Qua gedrag... maar in de gaten houden ook, dat jagen enzo?

Geplaatst:

Doe ik. Kga liever een keer teveel dan te laat. Kvraag me alleen af waarom hij juist nu achter haar jaagt., ze kwamen zo goed overeen. Ze kan gemakkelijk weglopen of springen. Het rare is dat hij haar af en toe wel wast. Ik merk wel dat zij hem wel vake ontloopt als hij afkomt. Eten doen ze wel samen. Wat kan dit gedrag verklaren?

Geplaatst:

Hier zie ik dat ook laatste dagen. Ineens lijkt het helemaal mis te gaan tussen een koppel en even later liggen ze tegen elkaar aan.

Ik denk dat het door het weer komt. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker... Maar het is wel een nieuw iets,ook hier dus!

Geplaatst:

Is het iets om mij zorgen over te maken? Jack lijkt precies nie alleen boos op Ruby. Hij viel just een stukje hout aan precies of het lag in zijn weg. En knorren tegen de hond. Tegen mij is die superlief, geeft likjes en al. Het is sinds gisteren zo op en af met zijn humeur. Ziek lijkt hij niet.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dat korstje op ruby haar flank is precies aan het loskomen. Nu zie ik Jack soms op die plaats veel likken en zij laat dat toe. Kan dat zijn dat hij haar verzorgt? De stemming is soms wisselend tussen de 2. Ik mag aan haar niet aankomen v hem want dan ist ambras. Idem met eten. Ze eet, drinkt en keutelt goed. Ze maakt ook een levendige indruk.,soms zoekt ze hem zelf op en dan wassen ze elkaar. Ik weet nog altijd niet hoe ze asn d wondje geraakt is

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .