Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede-forum-leden! 

Even een vraagje tussendoor hoor. Ik merkte het een paar dagen geleden en ben begonnen met uitwassen van zijn oogje met gekookt water, maar Makoto zijn rechteroogje traant om de zoveel uur verschrikkelijk, en laat het gebied rond zijn ooghoekje vies en plakkerig achter. 

Bijzonder voor mij, want het is alleen zijn rechteroogje. Zijn linkeroogje is schoon, zijn neusje is brandschoon, zijn bekje is helemaal schoon (al ruikt hij naar melk). Ik vermoed dat er iets in zijn oogje zit... Maar zeker weten doe ik dat niet. Nu draag ik zelf lenzen, kan ik proberen wat lenzendruppels in zijn oogje te druppelen om wat er in zit eruit te spoelen? Ik heb zelf wel eens ontstoken ogen gehad en ik kan je verzekeren, ik prefereer lenzenvloeistof boven gekookt water (dat prikt!). 

Of is het iets anders? Hij eet gewoon, hij speelt gewoon, hij zeurt om aandacht, ademt gewoon, gaat netjes gewoon naar het toilet (en goed ook). 

Hij zit op ontstoft hennep en wat schaafsel in zijn plasbakje (ook ontstoft) en krijgt fris hooi (dat ik in de keuken in zijn ruifje prop en dan pas in zijn kooi hang). 

Iemand een idee? 

Geplaatst:

Is het ontstoken (rood)? Is die plakkerige vloeistof etter of echt gewoon opgedroogd vocht? Als het enkel traant en je vermoedt dat er iets in zit zou ik toch eens naar da gaan zodat ie met een speciaal lampje kan kijken. Als het gewoon een beetje ontstoken is doe ik zelf oogzalf. Maar een tranend oog heb ik nog niet meegemaakt...

Geplaatst:

Ik sleep hem morgen wel mee naar de faculteit. Zijn oograndjes zijn iets roder dan roze, en het is gewoon opgedroogd vocht. Als je het schoonmaakt dan is het morgenmiddag pas weer vies (dus niet direct ubertranend of zo. Soms is zijn oogje gewoon ineens vet nat). Ik vermoed dat het een stofje is wat erin zit en voor irritatie zorgt, maar beter veilig dan jezelf voor je kop kunnen slaan. 

Geplaatst:

Het konijn van mijn nicht had ook natte oogjes omdat de snijtanden te lang waren gegroeid. Waarschijnlijk is het iets anders maar de snijtanden zou je eventueel kunnen nakijken

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .