angela12 Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 ik wilde iets vragen, mijn konijn heeft heel snel last van gas. nu kom ik vanavond uit mijn werk en ik hoor de maag van mijn konijn borrelen en ook ligt hij in een vreemde houding , dus ik denk meteen aan gas.ik heb hem inmiddels medicatie ervoor gegeven .maar nu is mijn vraag waar kan het van zijn? hij eet als biks ss. hij heeft andijvie en witlof gehad vanmorgen en later ook wat spinazie. zou het daaraan kunnen liggen? aan de spinazie? ik had hem ook haverkoekjes gegeven, vier van die kussentjes hij is daar helemaal gek van. dus ik twijfel aan de spinazie of aan de haverkoekjes.ik hou hem vannacht supergoed in de gaten gelukkig heb ik wel altijd medicatie in huis!
Gekkie Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 Een van mijn voedsters heeft ook een gevoelige maag, bij haar gebeurt het dat ze teveel groenvoer binnen krijgt dat ze last krijgt. Dus misschien kun jij je konijn een dagje geen groenvoer geven, kijken wat dat doet? En daarna weer rustig opbouwen? Wel gewoon biks en hooi blijven geven
Sanne1993 Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 Ik denk dat het inderdaad de spinazie geweest is. Gas komt vaak door overgevoeligheid voor bepaalde groenten. Haverkoekjes zullen eerder zorgen voor verstopping dan voor gas bij een konijn dat het niet gewend is.
Ainariel Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 Ik hoor dat spinazie nog wel eens voor gas kan zorgen. Haal die groente eens weg en kijk wat er gebeurt (ik zou even geen groente geven tot de diarree weg is en dan langzaam opbouwen, maar dan zonder spinazie).
angela12 Geplaatst: 11 juni 2014 Auteur Geplaatst: 11 juni 2014 oke dan laat ik de spinazie weg en ik ga kijken wat er gebeurd. hij eet altijd heel veel hooi en ook en paar keer per week gedroogde kruiden.hoop dat hij snel weer opknapt!!
angela12 Geplaatst: 12 juni 2014 Auteur Geplaatst: 12 juni 2014 het gaat vandaaggelukkig stukken beter 2
Aanbevolen berichten