Iloveanimals Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 hallo, ik ben heel erg bang dat happy (teddy konijn) maden krijgt. doordat ze een pootje mist lukt het haar niet altijd om haar bdk op te eten en zit het soms in haar vacht. we zijn al van plan om vliegengaas voor het hok te doen maar helpt dit denken jullie? ook ben ik bezig om ze voor de derde keer zinderlijk te krijgen. kan ik nog meer doen om ervoor te zorgen dat ze geen maden krijgt? wij gaan in de zomervakantie drie weken op vakantie en ik ben echt heel erg bang dat de konijnen wat overkomt.....
MaddyB Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Ikzelf heb een anti-myasis spray van Beaphar aangezien mijn kleintje ook een langharig is.En ik toch ook wel bang ben dat ik iets te laat zie... Ik spuit preventief deze spray en dit was mij ook aangeraden door de dierenarts aangezien die spray toch wel goed werkt.
Iloveanimals Geplaatst: 10 juni 2014 Auteur Geplaatst: 10 juni 2014 waar heeft u die spray gekocht als ik vragen mag?
Deeskuh88 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Die kun je in dierenwinkels krijgen Hij heet 'anti-myiasis spray'
Lienappelsien Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 En verder de vacht bij haar achterkant kort houden, maar dat heb ik volgens mij al eens gezegd
Iloveanimals Geplaatst: 10 juni 2014 Auteur Geplaatst: 10 juni 2014 ja en dat doen we ook maar het blijft erin hangen
Lienappelsien Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Het lost niet alles op nee, maar het scheelt natuurlijk wel in vergelijking tot lange haren.
NaOomkuuHh Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Je kunt ook bijvoorbeeld citroen melisse en munt bij het hok planten. Dat helpt ook tegen de vliegen.
MaddyB Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 In belgie kan je het niet zomaar in de dierenwinkel aanschaffen maar in nederland wel.
Zonnebloem Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Als je zorgt dat er overal gaas zit, komen de vliegen er niet in hoor, Dat zou ik doen. En zorgen dat ze niet bij het gaas kunnen komen, anders knagen ze het door. Anti miasis spray moet je elke dag sprayen trouwens.
Bellshera Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Volgens mij heb ik deze spray van de week gekocht en stond er in de bijsluiter het 1 maal in de 3 maanden te doen. Wel 15 keer spuiten.
Eva93 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Ik heb zelf vliegengaas voor het hok hangen en merk echt een groot verschil! Vliegengaas hadden ze trouwens niet hier in de omgeving te koop, dus heb een paar meter horgordijn bij de praxis gehaald. Was best goedkoop en kan je gewoon zelf een stuk op maat knippen.
Zonnebloem Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Ow okee, dat is dan andere spray dan die van mij. Ik weet niet welk merk dat was. Die spray werkt trouwens wel, volgens mij. De dierenarts raadde me aan om die te blijven gebruiken. Alleen lijkt het me wel gek dat de spray ook nog werkt als je ze wast, dat zou ik wel checken dan. Bij vlooienmiddel moet je een paar dagen niet wassen iig.
Lienappelsien Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Die van Beaphar mag juist niet elke dag. Die mag niet eerder dan na 3 of 4 weken (ik weet het niet precies uit m'n hoofd) herhaald worden.
Aanbevolen berichten