Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik merk dat star nog steeds niest eerst leek het een paar dagen over maar nu niest ze het kan denk ik niet aan het hooi liggen want er zit snot bij! dat was eerst niet zo. 

ik bel morgen de dierenarts om een der te laten controleren. 

is er verder nog iets dat ik kan doen?   Moet ik spider en Star uit elkaar halen? Snot is toch besmettelijk? 

Geplaatst:

Het enigste wat je kan doen is een afspraak maken met de da. Ik zou ze gewoon lekker bij elkaar laten, snot is wel besmettelijk maar ik denk niet dat spider er wat van zal krijgen. Ben zelf 3 maanden bezig geweest met een snotteraar beter te krijgen en tegen de tijd dat hij eindelijk beter was had zn vriendinnetje nog niets.

Geplaatst:

ik ga met haar over een half  uur daarheen heb al een afspraak gemaakt. het is wel heel apart dat spider nooit iets krijgt en star altijd wel weer wat  haar oogje urine brand  en nu snot.  Maar dat kan denk ik komen omdat ze een rasloosje is. 

Geplaatst:

Misschien heeft ze een slechtere/zwakkere weerstand, sneller vatbaar voor stress etc?

In ieder geval naar de dierenarts ja, snot wat niet behandeld wordt kan chronisch worden.

Geplaatst:

Ja, ik heb nu ook een konijn dat niest.

Ik weet nu al wat ik morgen ga doen.

Heel erg vervelend weer en dat juist bij mijn jongste konijn.

Maar ik ben er snel bij, dat geeft weer hoop.

Geplaatst:

Ik heb tiendaagse anti-biotica kuur gekregen.

Het is waarschijnlijnlijk geen snot, kan ook een andere bacterie zijn.

Ik hoop dat de kuur aan zal slaan.

Geplaatst:

Als het gesnotter niet over gaat of terug komt na de kuur, zou ik in overleg met da weer opstarten met antibiotica. Als het wel snot is, is mijn ervaring dat ze meestel langer antibiotica nodig hebben. Het is idd zo dat sommige konijn er immuun voor lijken te zijn en sommige gaan er ook heel snel dood aan. Het is een verraderlijke ziekte, die gelukkig wel te genezen is, maar zorg dat het gesnotter echt helemaal wegblijft. Extra schoonmaken en dekentjes etc wassen, helpt ook. En L-lysine door het drinkwater versterkt hun weerstand. Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .