Play Clashofclan Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Mijn konijn zit veel stil (8 jaar oud) en helemaal ingedeukt, hij beweegt met zijn voorhoofdje soms naar voren en achter heel snel, en zijn oren bewegen soms heel snel heen en weer (links en rechts), en hij krabt veel aan oren. Nou heb ik dit opgezocht maar zag zo iets van Middenoorontsteking enzo maar sommige symptomen daarvan heeft hij niet... Je hoort hem ook vaak knarsetanden als hij eet en zelfs ook als hij niet eet. Wil echt weten wat het is.. hoop niks ergs :(
Ainariel Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik zeg: dierenarts. Het klinkt alsof hij pijn heeft. Knarsetanden kan op genot wijzen, maar in jouw uitleg lijkt het me overduidelijk dat het om pijn gaat. En als een bolletje gaan zitten is ook geen goed teken.
Play Clashofclan Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Hij doet dit heel soms maar soms loopt die ook gewoon normaal enzo. Maar meestal zit hij stil en slaapt hij, en krijgt hij stuiptrekken? Soms als hij rent trapt hij met achterpootje ook naar achter... weet niet of dat wat betekent???
Sanne1993 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Dat trappen naar achter betekent natuurlijk wel wat (meestal angst, stress, boosheid), maar heeft weinig met gezondheid te maken.Een goede konijnkundige dierenarts kan je waarschijnlijk het best vertellen wat er met je konijn aan de hand is. Ik zou er zeker even langs gaan, want dat je konijn zich niet goed voelt is duidelijk.
asti Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Dierenarts! Wanneer een konijn duidelijk laat merken dat er iets mis is, is het echt behoorlijk mis. Het zijn prooidieren die instinctief zwakte en ziekte proberen te verbergen. Als ze het niet meer kunnen verbergen omdat het te erg wordt, moet je écht naar een dierenarts.
Play Clashofclan Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Ben vaker naar de dierenarts geweest met hem! (2 weken geleden) lag hij elke keer gwn maar uitgestrekt met buikje soms heel dik. Hij heeft hier van de DA een pijnstiller van gekregen en een Antibiotica Spuitje. Dat Antibiotica spuitje hielp erg want hij was genezen .Maar volgens de DA was het geen gas terwijl ik dacht van wel... want hij at niet, lag uitgestrekt, bewoog amper, buikje ineens dik/opgeblazen... Maargoed dat was toen... Kan het ook zijn dat hij Oormijt heeft? (ik zie niks als ik in zn oor kijk) terwijl hij veel krabt en beweegt... Weet een van jullie waarom mijn Konijn knarsetand? Dit zijn de symptomen die hij heeft :- oor links en rechts bewegen (soms)- als hij slaapt hoofdje heen en weer (soms)- niezen- jeuk aan oor (vaak krabben)- slaperig- knarsetanden
asti Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 allemaal tekenen dat er iets goed mis is, dus gewoon weer naar de dierenarts gaan. En als je het idee hebt dat deze dierenarts niet goed is, dan een andere zoeken. Niet iedere dierenarts is konijnkundig. Hier staat een lijst met konijnkundige dierenartsen, maar je kan ook zelf iemand anders proberen als hier niemand op staat die bij jou in de buurt is. Het klinkt echt alsof het goed mis is met je konijn en straks met hemelvaart is alles dicht, dus ga alsjeblieft morgenvroeg meteen. http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/18263-lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd/
Ainariel Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik ben geen dierenarts maar je konijn klinkt gewoon ziek. Ik zou er morgen wel naar toe gaan. Ik heb ook geen idee wat die symptomem samen kunnen zijn maar het klinkt niet fijn.Een konijn laat normaal gesproken pas wat merken als hij flink ziek is.
MaddyB Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Een konijn knarstand als hij pijn heeft of als hij aan het genieten is...En bij jouw konijn doet hij dit omdat hij pijn heeft. Ik zou echt terug naar de dierenarts gaan aangezien er toch echt iets goed mis is met jouw konijn hoor!Indien je niet zeker ben van de dierenarts waar je reeds geweest bent hebben ze hierboven een lijst met konijnkundige dierenartsen gepost!Zeker naar kijken en maak een afspraak voor vandaag nog!
Marjoleintje Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Eens met bovenstaande berichten; echt naar de dierenarts gaan, zo snel mogelijk!Het kan best iets van een middenoorontsteking zijn; een dier hoeft niet alle symptomen te tonen wil het ergens last van hebben. (Als een dier alle symptomen vertoond heb je voor het stellen van een diagnose een 'ideale situatie' , maar in de praktijk is het zo dat heel veel dingen niet 'volgens het boekje gaan' . )
Play Clashofclan Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 maar mijn konijn heeft dit al 2 weken en ja.,.. gaat er niet dood aan zal ik maar zeggen. De DA wist niet wat het was... Hij slaapt nu mijn konijn en knarsetand erg... Alles maar dan ook echt ALLES op gezocht op internet.. niks gevonden...
Marjoleintje Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Wat heeft je DA precies gedaan?En dat je konijn erg knarsetand in combinatie met dit vreemde gedrag, dat is geen goed teken. Al helemaal niet als het al twee weken duurt.En hij gaat er nog niet dood aan. Maar als het te lang duurt heb je kans dat de schade onherstelbaar is, en dan gaat hij dat wellicht wel. maar sowieso is doorleven met (veel) pijn en ongemak niet iets wat je je konijntje aan zou moeten doen.
Play Clashofclan Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 klopt, mijn DA zei dat er niks aan de hand was en dat hij niks zag aan hem, maar hij was heel zenuwachtig toen (de konijn dan he)
Ainariel Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Is je dierenarts wel konijnkundig? Want ik blijf erbij dat je er echt zsm mee naar de dierenarts moet. Diertje heeft echt pijn.
Christaaa Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 En toen je naar de dierenarts bent geweest, had hij ook deze symptomen? Want het komt op mij over alsof je toen met andere symptomen bent geweest.
Cathedral Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Is dit al lang aan de gang of opeens? Je zegt 2 weken, maar werd het dan stilaan slechter of was hij ineens ziek? Vooral dat knarsetanden, deed hij dat vroeger al? Zo niet, dan is het toch duidelijk pijn. Ben je al vaak bij die dierenarts geweest? Ik ben ook ooit bij een dierenarts geweest die beweerde dat er niets aan de hand was, terwijl ik zeker wist van wel. Achteraf bleek hij nierstenen te hebben. Dus luister naar het advies en ga toch nog maar eens naar een goede dierenarts. Wacht eens even, ik lees nu pas dat je twee weken geleden naar de dierenarts bent geweest. Je konijn heeft dit nog maar twee weken. Dan was het helemaal in het begin, was het toen al zo erg of is het nog verergert?
Play Clashofclan Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 mijn konijn knarsetand al heel lang echt al paar maanden ofzo. en ja toen ik 5 weken terug naar DA ging had hij andere symptomen, hij lag toen zowat dood, helemaal uitgestrekt, hard ademen, buikje ineens dik en toen weer dun, zwakjes, niet willen eten en drinken... daarvoor was ik toen naar DA geweest en kreeg hij Antibiotica spuitje. Toen was hij weer helemaal opgeknapt. Maar nu zit hij veel stil (kan ook met leeftijd te maken hebben want hijs al 8 jaar voor en dwergkonijn) en hij eet wel veel en drinkt veel enzo, maar knarsetand al 5 maanden zowat, jeuk denk ik want hij krabt veel aan oor. Ook als ik aan zijn oortjes voel is het best hard hij heeft zeg maar korstje ofzo zo voelt het aan. Maar zie zelf geen korstje... - hij krabt veel aan oor- knarsetand- veel moe- hard korstig gevoel op oortjes (wat soms zelfs pijn doet aan mn vingers)- beweegt raar als hij slaapt- oren soms heen en weer en ook hoofdjeDit zijn de symptomen die hij nu heeft...
Sanne1993 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Wat het ook is.. Je zal toch echt naar een dierenarts moeten om hem te kunnen behandelen. Het kan inderdaad zijn dat hij iets minder actief is, omdat hij al wat ouder is, maar je noemt een hoop dingen op die nu eenmaal niet horen bij een gezond konijn. Of dat konijn nou oud is of niet, hij heeft medische hulp nodig. Die korstjes heeft hij waarschijnlijk, omdat hij zijn oren openkrabbelt. Wat je daar nu zelf aan kunt doen is zijn nageltjes kort houden, zodat hij minder snel wondjes krijgt tijdens het krabben. Dit is echter een behandeling tegen de symptomen en niet tegen de onderliggende oorzaak. Die jeuk komt ergens vandaan en dat moet worden opgelost.
Christaaa Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Nog 1 keer dan: ga naar een dierenarts!!En als je dat om de 1 of andere reden niet wilt, wil ik je vragen hier dan ook niet te posten over alle symptomen. Het frustreert mij heel erg als dieren geen zorg krijgen als ze iets mankeren. En ik denk dat ik niet de enige ben.Natuurlijk kunnen sommige dingen bij de leeftijd passen, maar ook een konijn van 8 kan ziek worden. Of misschien wel juist een wat ouder konijn. Neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid! 2
Play Clashofclan Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 Ja ik ga naar DA morgen! Ik vind het ook niet kunnen als mensen hun dieren laten stikken! Hij woont trouwens op mijn slaapkamer al paar maandjes
Aanbevolen berichten