Stamperlove Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Hoi!Ik ging net de ren schoonmaken en zag deze keutel liggen. Heb er nog zo'n 2 gevonden. Zouden dit wormen zijn ? Bedankt.
Christaaa Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Ik denk het wel. Morgen maar even met wat keutels naar de dierenarts!
BunnyBinkie Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Ojee! dat zijn bijna zeker wormen .. je andere konijn zou ook besmet kunnen raken, ik zou dus even extra goed opletten.En inderdaad even de dierenarts bezoeken.
JoBoris76 Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Dat zijn inderdaad pinwormen. Een kuurtje Panacur 2 weken en ze zijn er van af. Wel moet je alles goed ontsmetten en keutels ruimen.
Mascha Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Dat zijn inderdaad pinwormen. Kuurtje panacur of fenbendrops en ze zijn er weer vanaf. Wel alles steeds goed schoonmaken en ontsmetten anders herbesmetten ze zichzelf.
Stamperlove Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Heb daarstraks naar de DA gebeld.... Mag straks pipetjes voor in de nek gaan halen (weet niet welke soort ??)
Bammyflurry Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Volgens mij helpt alleen Fenbendazol (Panacur of Fenbendrops) tegen pinworm. Pipetjes in de nek zijn hiertegen niet toereikend.
Lonja Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Inderdaad, ga maar eens naar een konijnkundige dierenarts want dit haalt niks uit.
Lonja Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Ik bedenk nu ook nog: als die dierenarts maar geen frontline mee geeft! Absoluut niet gebruiken in dat geval!
Stamperlove Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Ze heeft altijd konijnenkundig geweest. Ik moet het binnen een halfuurtje gaan halen , zal zien wat het is.
Sanne1993 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Stronghold werkt tegen spoelworm, maar niet tegen pinworm. Ik dacht dat deze wormen pinwormen waren, dus behandelen met panacur, maar ik ben geen dierenarts..
Lonja Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Neem anders een paar verse keutels mee, zodat ze onder de microscoop bekeken kunnen worden.
Stamperlove Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Ben net weer terug van de DAHeb Stronghold meegekregen, ze zegt dat het een maand werkt.
Sanne1993 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Dan zullen het toch spoelwormen geweest zijn ga ik vanuit. Nu maar hopen dat ze er zo snel mogelijk vanaf zijn!
Stamperlove Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Dat hoop ik ook! Moet de ren goed schoonhouden (doe ik anders ook) en beide een pipetje in de nek geven.
Valentine Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Heeft ze de mest onderzocht? Dit lijkt echt wel op pinworm hoor, en dat los je met Stronghold niet op. Dus tenzij ze het vast en zeker onderzocht heeft en heeft vastgesteld dat het spoelworm is, zou ik om een tweede opinie vragen. Meer informatie: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.html PS: ik ga zelf naar de meest konijnkundige dierenarts die er hier in Antwerpen te vinden is, maar zelfs hij gaf de rare uitleg dat wormen bij konijnen 'bijna nooit' voorkomen...bedenkelijk, want al 2 van mijn 4 binnenkonijnen hebben het afgelopen jaar pinworm gehad (onafhankelijk van elkaar).
Laura020 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Mmm lastig, aan de foto te zien lijkt het inderdaad op een pinworm en daar helpt stronghold niet tegen. Daarvoor moeten ze echt panacur krijgen voor een aantal weken. Dus ik vraag me ook af of de ontlasting is onderzocht? Het is wel zo dat je de pinwormen vaak alleen in de bdk tegen komt en dat is nu niet het geval zo te zien.
Valentine Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 ^Bij mijn konijnen zaten ze gewoon op de droge keutels, dus dat hoeft niet zo te zijn...maar je ziet ze wel bijna enkel als de keutels nog vers zijn, nadien drogen ze uit en valt het veel minder op
Konijnenopvangknaller Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 wat jammer dat deze DA dit meegeeft. 1 van onze opvangkonijnen in de pleeg. Heeft op het moment ook van deze wormen. En die behandelen we met Fenbendrops. Deze kan je eventueel ook online bestellen dacht ik. Ik zou nogmaals contact opnemen met je DA en overleggen voor een andere behandeling dan Stronghold. Daarbij kan je verwijzen naar de website die hier al eerder genoemd is van het Wilhelmapark.Staat je DA hier niet voor open dan zou ik een andere raadplegen. Suc6! vr groet Solange
Cathedral Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Heeft ze de mest onderzocht? Dit lijkt echt wel op pinworm hoor, en dat los je met Stronghold niet op. Dus tenzij ze het vast en zeker onderzocht heeft en heeft vastgesteld dat het spoelworm is, zou ik om een tweede opinie vragen. Meer informatie: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.html PS: ik ga zelf naar de meest konijnkundige dierenarts die er hier in Antwerpen te vinden is, maar zelfs hij gaf de rare uitleg dat wormen bij konijnen 'bijna nooit' voorkomen...bedenkelijk, want al 2 van mijn 4 binnenkonijnen hebben het afgelopen jaar pinworm gehad (onafhankelijk van elkaar). Dat zei mijn dierenarts dus ook. Ik was eerst naar een andere da geweest die 1 dosis wit spul (ik weet niet wat) had gegeven, maar na twijfelen of dat wel genoeg was, ging ik naar een andere da die bekend staat als 1 van de beste of zelfs de beste konijnenda van België. Zij zei ook dat het heel weinig voorkomt, wat ik ook best wel raar vond aangezien je het op internet toch regelmatig leest. Overigens waren de wormen toen al verdwenen, dus wat die eerste da ook had gegeven, het had toch effect.
MaddyB Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Dat zei mijn dierenarts dus ook. Ik was eerst naar een andere da geweest die 1 dosis wit spul (ik weet niet wat) had gegeven, maar na twijfelen of dat wel genoeg was, ging ik naar een andere da die bekend staat als 1 van de beste of zelfs de beste konijnenda van België. Zij zei ook dat het heel weinig voorkomt, wat ik ook best wel raar vond aangezien je het op internet toch regelmatig leest. Overigens waren de wormen toen al verdwenen, dus wat die eerste da ook had gegeven, het had toch effect. Bij wie ben jij dan in belgie gegaan? Toevallig Inge Thas?
Cathedral Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Bij wie ben jij dan in belgie gegaan? Toevallig Inge Thas? Ja, waarom?
MaddyB Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Was even geinteresseerd aangezien Inge mijn vaste dierenarts is voor de kleintjes...
Aanbevolen berichten