Dobby 1 Geplaatst: 24 mei 2014 Auteur Geplaatst: 24 mei 2014 Dank je voor de uitleg en ook dat herstel echt pas later optreed.Morgen heeft hij de laatste dag AB, dus dan hoef ik gelukkig alleen nog de panacur te geven.Eten doet hij redelijk goed en drinken ook.We knokken gewoon door met 'm.
Dobby 1 Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 Ik ben echt radeloos, mijn konijn eet en keutelt en buiten zijn blaasontsteking en de EC heeft hij nu ook nog snot.Alle dingen hangen natuurlijk ook samen, hij heeft dus twee aandoeningen die die altijd bij zich zal dragen.De blaasontsteking kan hier een gevolg van zijn of hiermee is het begonnen.De snot heeft de kop op gestoken nadat ik zondag de laatste AB heb gegeven.Ik vraag me echt af hoever ik nog moet gaan en ben aan het denken om hem in te laten slapen.Hij begint nu ook in te leveren qau gewicht, hij eet wel maar bij lange na niet genoeg.Van het eens zo lieve konijn is nu een stil zittend hoopje ellende geworden dat alleen maar heel boos en panisch reageerd en heb het idee dat er ergens wel wilskracht maar dat hij te ziek is.Ik wil hem ook niet meer meenemen naar de da, dit was de vorige keer nog meer stres en dat kan hij er nu niet bij hebben.Ben nu 2,5 week verder en zie buiten een kleine vooruitgang in eten weinig goeds.Buiten dat heb ik veel kosten gemaakt, wat allemaal niet zo'n ramp is als het dan ook maar over gaat.Maar bij hem zal hij met zijn EC en snot (waar hij altijd drager van zal blijven) gewoon heel moeilijk blijven.Ik vind dit zo moeilijk....
Valentine Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Jee wat naar :( als je de beslissing niet kan nemen, kan je ook altijd nog eens met de DA bellen en vragen welke termijn realistisch is volgens hem om nog door te gaan en af te wachten? Dan kan je kijken of er verbetering in zit tegen die termijn, en je je een beetje voorbereiden. Lijkt me echt heel moeilijk. Veel succes!
Lonja Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Tegen snot helpt de antibiotica Draxxin heel erg goed en dat is niet de antibiotica die je nu geeft waarschijnlijk. Het kan met 2 à 3 injecties weer over zijn, maar dan zou je inderdaad wel naar de dierenarts moeten en als jij denkt dat hij te veel en te lang kwakkelt dan kan dat ook goed zo zijn. Moeilijk. Succes met de beslissing wat je gaat doen.
Aniek Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Ik snap heel goed dat je heel erg twijfelt wat je moet doen. We kunnen het niet voor je beslissen, maar welke beslissing je ook neemt, je neemt in deze geen verkeerde. Ik weet niet hoe levenswaardig dit inderdaad is.Meestal probeer ik het persoonlijk wel met injecties Draxxin, maar niet elke dierenarts wil hier aan dus dat is natuurlijk wel lastig. Heel veel sterkte in ieder geval.
Dobby 1 Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 Dierenartsen zijn allergies voor eigenaren die zelf meedenken, zij zien liever de nijn 10 x op korte termijn terug komen om vervolgens weer met een ander druppeltje weggestuurd te worden.Van die ene dag ben ik al zoveel geld kwijt en ik ben daar heel eerlijk in, er is gewoon een grens.Daarbij komt nog dat hij nooit helemaal zal genezen.De snot lijkt zich wat terug te hebben getrokken, na het weekend ga ik eens kijken hoe het verder gaat.De ene keer vind ik hem heel levendig en de andere keer weer niet.
Lonja Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Tsja dat jij de verkeerde dierenarts te pakken hebt is heel vervelend voor je maar het is natuurlijk kletskoek dat dierenartsen zo zijn. Vind ik niet zo netjes van je dat je gelijk alle dierenartsen zo afschildert. Dat je konijn nooit helemaal zal genezen is ook zo'n rare uitspraak vind ik, dat weet je niet. Kijk als jij zegt ik heb er geen vertrouwen in of het wordt me te duur allemaal, dat kan en ik begrijp dat ook wel met zoveel kwaaltjes. Maar je vliegt nogal kort door allerlei bochten.
Ainariel Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Die van mij luistert wel degelijk naar mij hoor. Toen ik met Stamper op consult was, hadden we echt interactie. Ze zag dat ik hem na de prik een rozijn gaf en ze vroeg zicht af of dat wel veilig was. Ik legde uit dat het voor honden en katten niet aan te raden was maar dat af en toe voor een konijn best kan. Haar laten weten dat ik van dit forum heel veel info haal met eetlijstjes. Toen was het prima.
Dobby 1 Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 Mijn da vind toch dat ik niet teveel op internet moet lezen.Ik vlieg echt niet kort door allerlei bochten, mede ook doordat ik toch wel heel vaak dezelfde klanken om me heen hoor van andere mensen.Iederee keer dat je heen gaat bezorgd het konijn een bult stres en ben ik weer een consult lichter en waarom alle onderzoeken zijn zover gedaan.70 euro voor alleen een kleine rontgen, daar kan ik bij mijn paard minimaal 2 grote van laten maken.Maar goed daar gaat het nu niet om, ik kijk het aan tot na het weekend.
Ikka Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Balen dat het niet echt beter gaat.Zie je wel verbetering wat betreft de EC (wankel lopen) of ook niet. Ik kreeg namelijk het advies (van een dierenarts) om mijn konijn 2 keer per dag Fenbendrops te gaan geven ipv 1 keer per dag (moest er wel steeds proberen ongeveer 12u tussen te laten). Pas nadat ik dat was gaan doen zag ik langzaam aan verbetering en is ze steeds stabieler geworden. Weet niet of dit ook met Panacur mag, maar misschien telefonisch overleggen met je dierenarts of dat een optie is om te proberen. Toen mijn andere konijn ook EC kreeg heb ik hem (na tel. overleg) ook 2 keer per dag gegeven.Meer advies kan ik je helaas niet geven. Met snot en blaasontsteking heb ik geen ervaring, maar het is inderdaad wel een hoop tegelijk. Sterkte met hem.
Lonja Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 @Dobby1: maar dat is jouw dierenarts. Als je er niet tevreden over bent, zoek een andere zou ik zeggen. Ik heb prima interactie met mijn dierenarts, hij gaat goed af op wat ik vertel en hij weet ook dat ik ook heus wel dingen weet over konijnen dus neemt ook dingen van mij aan. Hij weet ook dat mensen alles opzoeken op Internet en daar maakt hij alleen maar gebruik van door zelf ook informatie op internet te zetten, actief de Facebook-pagina bij te houden en klanten te trekken door bijvoorbeeld de tarieven op zijn website te vermelden. Ik hoef echt niet mijn konijnen mee te slepen als het niet nodig is en dure consulten voor niks heb ik ook nog nooit gehad.
Aanbevolen berichten