liekeklaassen Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Eén van mijn 2 voedster is een beetje ''verkouden''. Vorige week heeft ze een dag langerg veel geniest, maar na deze dag is het weer normaal geworden. Ze had toen geen snot of iets dergelijks wat uit haar neus kwam. Wel zagen we toeneen klein puntje in haar neusgat zitten, waarvan wij dachten dat het een stukje van de bodembedekkingwas o.i.d.Sinds die tijd heeft ze geen nies-aanvallen meer gehad. Sinds gister is dat puntje uit haar neus ook weg.Nu had ze vanmorgen ineens wel snot aan haar neus, maar niet zoals ik overal lees een witte uitscheidingzoals bij de ziekte snot, maar echt groenig. Het zal vast in de haartjes rondom haar neus. Ze heeft dit zelfweer schoon gemaakt. Ik heb haar vandaag nog helemaal niet zien niezen. Ook eet ze gewoon goed en ziet ze erecht niet ziek uit.Ze zit dus samen met mijn andere voedster, en die heeft nergens last van. Is dit snot of niet? Wat kan het anders zijn en wat kan ik er aan doen?Ik wou morgen iig even de DA bellen om te overleggen en anders even langs te gaan, maar ik vroeg me afof er hier mensen zijn die dit herkennen.
Christaaa Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Ik denk dat je geen medisch advies van leken op een forum moet willen. of dit snot is, kan alleen de dierenarts zeggen. toch gewoon even naar laten kijken!Succes.
liekeklaassen Geplaatst: 20 mei 2014 Auteur Geplaatst: 20 mei 2014 Net begon ze weer te niezen, dus ik ga vanavond naar het spreekuur heen. Ik weet dat vaak wordt aangeraden om beide konijnenmee te nemen, geldt dat ook bij evt. snot? Aangezien dat besmettelijk is.. Wel lopen ze al heel lang samen, dus dan zou één avondje meer ook nietuitmaken toch?..
Lienappelsien Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Goed dat je naar de dierenarts gaat. Nee, als ze altijd samen zitten, dan maakt het wat het snot betreft niet uit of je ze nou samen naar de dierenarts meeneemt of de ander thuis laat
liekeklaassen Geplaatst: 20 mei 2014 Auteur Geplaatst: 20 mei 2014 Net terug van de DA, hij zei dat het idd snot was aan de klachten te horen.Beide konijnen zijn ingespoten met een antibiotica en ik moet nu nog 4-5 dagenbeide konijnen 2 maal daags Sulfatrim druppels geven. Hopen dat het snel weg gaat..
Sanne1993 Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Jammer dat het toch snot is, gelukkig ben je er optijd mee naar de dierenarts gegaan. Beterschap voor de konijnen!
Ainariel Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Je bent wel alert geweest. En hoe sneller hoe beter. Beterschap!
Lienappelsien Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Je moet het ze allebei geven? Had de ander ook symptomen?
Ainariel Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Snot is volgens mij behoorlijk besmettelijk dus het kan ook preventief zijn.
liekeklaassen Geplaatst: 21 mei 2014 Auteur Geplaatst: 21 mei 2014 Het is inderdaad preventief, Snickers had nog geen symptomen. Aangezien ze wel sinds Bounty niesttebij elkaar zitten, zei hij dat het beter was om ze allebei maar te geven. En ik mocht ze van hem ook gewoonnu bij elkaar laten zitten, aangezien ze al zolang bij elkaar zaten en ze beiden behandeld werden. Ook zei hij dat we ook alleen of druppels of spuitje konden doen, maar dat beide beter was, dus in het belangvan de konijnen doen we dat dan maar Het is wel soort van zielig, vanmorgen toen ik ze ging voeren renden ze allebei naar het uiterste hoekje in hethok, ze voelden waarschijnlijk al aan dat ze weer antibiotica kregen. Gelukkig is het maar een paar daagjes, wantvolgens mij zak ik in hun waardering op dit moment haha.
Lienappelsien Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Haha ach ja dat moet dan maar even. Ze weten het altijd snel hè, als je wat bij ze moet doen zoals medicijnen geven.Ja, snot schijnt besmettelijk te zijn, al heb ik dat hier nooit gemerkt. Nou ja, hopen dat de medicijnen helpen, je bent er in ieder geval snel bij.
Ainariel Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Ja dat hebben die smieterds snel door. Na de behandeling maar lekker veel uit de hand voeren om het vertrouwen terug te krijgen.
liekeklaassen Geplaatst: 22 mei 2014 Auteur Geplaatst: 22 mei 2014 De behandeling loopt hier goed, heb Bounty sinds het bezoek niet meer zien niezen. Ik zal vanavond bij het antibiotica toedienen eenseven haar neusje goed schoon maken, zodat ik kan zien als er nieuwe troep uit komt. Wel gaat het met Snickers niet zo goed. Ze vertrouwt me echt helemaal niet meer. Ik hoef maar buiten de ren te staan of ze rent albang weg bij mij, terwijl ze eerst vrolijk huppelend op mij af kwam om knuffels te halen. Vanmorgen na een jaagpartij in het hok haar deantibiotica toe kunnen dienen. Daarna Bounty gedaan. In het uur erna, wanneer ik in de buurt van ze kwam, begon Snickers al te knorren,Heb een groot deel van de middag geprobeerd om haar vertrouwen te winnen. Was even langs de dierenwinkels geweest en hadlekkere snoepjes gehaald. Gedroogd fruit e.d., hadden ze nog niet eerder gehad dusik dacht ik win hun vertrouwen hiermee wel terug, maarzelfs dan komt ze nog niet in de buurt. Na een hele middag heb ik haar door het gaas weer 2x mogen aaien. In de ren zelf mocht ik al liggen oparmafstand één keer haar kop aanraken waarna ze weer keihard weg rende. Ik zit nu te denken om te stoppen met de antibiotica bij Snickers, aangezien zij toch geen symptomen heeft gehad en ook al de prik heeftgehad. De DA stelde eerst zelf voor om alleen de spuit te doen, dus volgens mij kan dit geen kwaad. Dan heb ik ook genoeg om Bountyde voorgestelde 4 dagen te geven. Wat zeggen jullie hierover?
MaddyB Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Ik zou dit eerst eens voorstellen bij je dierenarts.Wij zijn geen dierenartsen dus ik denk dat wij er weinig over kunnen zeggen.
liekeklaassen Geplaatst: 23 mei 2014 Auteur Geplaatst: 23 mei 2014 Nou ik heb de keuze al gemaakt: Snickers heeft gisteravond en vanmorgen geen antibiotica meer gehad, en ze is gelijk een stuk vrolijker. Ze komt weer naar mij toe om geknuffeld te worden en rent niet meerbang weg, dus op dit moment is mijn keuze goed.Verder heb ik gisteravond Bounty's neus goed schoongemaakt. Zaten nog een paar stukjes snot vastin haar haren, die heb ik met wat water en een beetje knipwerk weg kunnen halen, dus als er nuiets bij komt weet ik het gelijk, maar tot nu toe gaat alles prima.Ze had ook een klein wondje bij haar kin, maar ook dat geneest goed en lijkt weg te trekken.Dat hou ik ook maar even goed in de gaten. Ik denk dat ik nog 1-2 x antibiotica voor Bounty heb.Als het op is hou ik haar ook nog even goed in de gaten en dan hoop ik dat deze snot-crisis voorbij is!
Lienappelsien Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Als het na de ab nog niet over is bij Bounty kan je het beste meteen terug gaan naar de DA. Snot is lastig te behandelen, maar je bent er op tijd bij. Het gaat in ieder geval niet vanzelf over.
Deeskuh88 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Als je nog antibiotica over hebt: het kan best dat ze zonder vrolijker is, maar de noodzaak van een ab-kuur is juist dat je hem ALTIJD af moet maken. Dit om resistentie bij de bacterie te voorkomen. Stop er dus niet zomaar mee, maar maak het in hemelsnaam af. Wat je daarna doet, bespreek je het best met jouw da.Edit: oke, lees nu dat het gaat om het konijntje zonder symptomen. Sorry! Moest je dat konijntje van je da ook meebehandelen of hoefde dat niet perse? In het laatste geval kan stoppen niet veel kwaad. In het eerste geval zou ik toch liever overleggen.
liekeklaassen Geplaatst: 23 mei 2014 Auteur Geplaatst: 23 mei 2014 De DA adviseerde om ze allebei te behandelen, maar liet de keuze aan mij. Ook mocht ik kiezen of ik alleen een antibiotica-prik wou doen of nog verder wou gaan met de druppels. Hierop heb ik voor alles gekozen: beide konijnen spuit en druppels. De antibiotica is inmiddels op, dus nu even goed in de gaten houden hoe Bounty het doet zonder.. Het lijkt mij dat dit geen kwaad kan.
JoBoris76 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Vind ik persoonlijk veel te kort. Ik heb Binky 3 weken antibiotica moeten geven. Je moet juist niet stoppen als je denkt dat het over is want juist dan zitten de bacteriën er nog en komt het zo weer terug.
Aanbevolen berichten