Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi ja het is heel stom laat ik dat voorrop stellen, maar had 2 jonge konijntjes uit 1 nest gehaald. En 2 keer laten nakijken op sexe. Volgens de kenners waren het 2 vrouwen. Maar ik merkte toch dat er 1 constant op de andere zat en die geen rust kreeg. Ik denk dat kan toch niet normaal zijn zo erg. Echt constant he. :bunny: Nu heb ik ze gescheiden, en zit er 1 bij een kennis van ons. En de vrouw heb ik nog dat was wel duidelijk. Maar nu zag ik dat ze allemaal stro, en zo aan het verplaatsen was, om er een soort warm plekje te maken. Ze plukt geen vacht uit. Dat niet maar ze is wel steeds bezig met

stro te verplaatsen. Is ze nu toch zwanger? ik hoop het niet want dan zou het inteelt zijn. :((En wat moet dan doen? Sorry voor de vragen. Bedankt

Lina:bunny2:

Geplaatst:

Weet je zeker dat die andere een ram is dan?

Zo ja, dan kan het inderdaad zijn dat ze dragend is.

Het haar uitplukken doen ze meestal binnen 24 uur voordat ze gaat bevallen.

En wat je nu moet doen, zorgen dat ze genoeg stro heeft om een warm nest van te maken voor als er jongen komen.

Als er jongen zijn hoef je de voedster pas meer voer te geven dan wat je normaal geeft.

Geplaatst:

HOi nou weet niet 100% dat die ander een ram was maar dit gedrag van haar klopt ook niet helemaal. Ze is nu 13 weken pas en zou dat heel zielig vinden.

:bunny4: even afwachten maar he bedankt Lina

Geplaatst:

Hm... zwanger lijkt me sterk met 13 weken hoor! Hier had Clicquot wel rond de 14 weken haar eerste schijnzwangerschap, dus ik denk dat je het meer in die richting moet gaan zoeken. Tenminste dat hoop ik echt voor je.

Laten jullie de ram niet castreren? Dan hij toch weer bij haar wonen?

Geplaatst:

13 weken??? dat is wel heel erg jong. Hoop voor jou dat het toch twee zusjes waren dan.

Ik heb ook een voedster gehad die regelmatig stro liep te verplaatsen, die was niet zwanger want zat bij een gecastreerde ram, ze was schijnzwanger, maar zo jong? Daar zal Cindy of zo moeten op antwoorden

Geplaatst:

Hoi ja kan hem castreren maar hij nu van een klein jongetje dus ja. Ik hoop dat ze echt niet zwanger is. Misschien toch schijnzwanger. Ik weet het ook even niet. IK hoorde dat konijnen al vanaf 3 maanden vruchtbaarzijn klopt dat? bedankt voor de reacties!

Lina

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .