Bonky Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Hallo,Ons konijn Bonky (franse hangoor 8 kg) heeft al enige tijd steeds open wonden aan zijn poten. We vragen ons af of dat door onze tuin komt. Hij loopt de hele dag los in de tuin en deze is betegeld. Zorgen de tegels soms voor slijtage van zijn poten. Zoals je kan zien op zijn voorpoot, zit er een korst op de wond, op zijn achterpoot zat zo'n zelfde korst maar deze wond is nu open. Bijt Bonky soms de korst eraf omdat het irriteert of is er wat anders aan de handAfz,Bonky
Christaaa Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Zoek maar eens op sore hocks.Het kunnen inderdaad drukplekken zijn, door de combinatie van gewicht (groot ras) en harde ondergrond.Ben je al naar de dierenarts geweest? Want dat lijkt me geen overbodige luxe.
Sanne1993 Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Dat zijn inderdaad echt flinke wonden! Lijkt me niet echt lekker voor hem om daarop te blijven lopen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing voor hem vinden en dat zijn wonden snel genezen.
yuki-chan Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Naar de dierenarts en babysokjes aan zou ik zeggen, voor nu. Ziet er inderdaad uit als Sore Hocks. Erg naar voor het konijn lijkt me, in ieder geval zorgen dat er geen vuil in kan komen, anders ben je nog verder van huis.
Laura020 Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Dat ziet er niet zo mooi uit en lijkt me pijnlijk voor je konijn.Ik ben het eens met christaaa om langs de da te gaan. Als het echt gaat ontsteken/ ontstoken is moet hij er wat voor hebben. Sowieso is een zalfje wel noodzakelijk.Tot die tijd proberen zo zacht mogelijke ondergrond te hebben.
Aanbevolen berichten