piccaso123 Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 hallo allemaal,Vanavond ben ik bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse inenting van mijn nijntjes.Ik kom thuis en zie dat 1 van mijn huppsels niet op haar voor pootje liep. dus haar snel bij me gelokt en maar mee naar binnen genomen (ik weet het dom van me wegens temperatuur maar schrok heel erg) dus even later binnen liep ze er weer op. Ik hield haar pootje even op mn hand en aaide er wat over tot dat ik over 1 nagel kwam toe trok ze haar pootje heel hoog op en begon ze er gelijk aan te likken. ik pakte het pootje weer en zie dat de nagel is gekanteld en helemaal uitsteekt. ik weer verder niet of ie echt los zit durf er niet meer aan te komen... ik wou de dierenarts bellen maar niemand nam op. natuurlijk niet want het was gesloten. het leek me ook weer niet zo ernsitg dat ik naar de spoeddierenarts moest gaan want ze eer, drinkt, keutelt, hopt wat, het bloed niet en ze zit ook niet in een hoekje...Nu vraag ik me dus af: wat moet ik met de nagel doen? laten zitten en morgen middag nogmaals even bellen met de dierenarts? of de nagel er voorzichtig af trekken/draaien o.i.d.Miranda
Lienappelsien Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Vervelend dat dat precies is als je net bij de dierenarts bent geweest. Ik zou morgen even bellen en er nu niet verder aan zitten.
piccaso123 Geplaatst: 7 mei 2014 Auteur Geplaatst: 7 mei 2014 Oke bedankt! Ja inderdaad heel vervelend.. Het zou erger zijn geweest als er echt iets met het pootje zelf zou zijn geweest gelukkig is dat niet zo!
piccaso123 Geplaatst: 7 mei 2014 Auteur Geplaatst: 7 mei 2014 Zonet nog even bij de nijntjes gekeken. Snuitje loopt er niet op tilt haar pootje nog steeds echt op.. Op het zachte matje en hooi loopt ze er wel op. maar verder niet :( nou ja morgen maar even bellen dan..
Lonja Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Misschien het teentje gebroken? Inderdaad morgen even bellen. Niet aan gaan zitten. Qua temperatuur maakt het nu echt niks uit hoor, die 2 of 3 graden verschil. Ten minste, ik neem aan dat het geen 25 graden is bij jou binnen.
piccaso123 Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 Zonet even gebeld. Ik kan vanmiddag langskomen om 16:20 omdat ik tot 15:20 school heb. Ze at vanmorgen en heeft vannacht ook wat gedronken ze heeft gekeuteld dus dat zit verder wel goed. Het pootje.. ze wil er nu echt niet meer opstaan alleen als ze slaapt.
Marjoleintje Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Goed dat je nog even naar de Da gaat En nagels die verkeerd zitten kunnen behoorlijk pijnlijk zijn om op te steunen, dus om de druk eraf te houden zal ze niet op haar pootje willen staan. (denk ook maar aan een ingegroeide teennagel + schoenen + een avondje daar op rondlopen.... je begint soepel, daarna begin je erg moeilijk te lopen, en je eindigt op je sokken/blote voeten omdat je anders niet meer vooruit komt :wink2: )Ā Ā
piccaso123 Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 dat merk ik nu ook... eerst ging het wel. dan loopt ze er niet meer op maar staat er nog wel op. Nu houd ze het pootje als maar omhoog..hopelijk kan de DA er wat aan doen zodat ze er weer gewoon op kan gaan lopen..
piccaso123 Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 de nagel is er afgeknipt zat inderdaad los. ze zei ook hetzelfde als jij zei @Marjoleintje Ze wou bij de dierenarts er al weer voorzichtig op gaan lopen. Maar nu hier in het hok wil ze er niet op lopen en houd ze het mooi omhoog... Verder heeft de Dierenarts gezegt dar ik om de dag even naar haar pootje moet kijken wegens eventuele infecties die er kunnen komen. Hoe kan ik dit het beste voorkomen? iemand tips?
Stamper2011 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Het enige wat ik kan bedenken is de ondergrond zo schoon mogelijk proberen te houden. Meestal geneest zoiets vrij snel gelukkig en hebben ze er ook niet zolang last van. Voor nou is het alleen wel even vervelend.
Lienappelsien Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Fijn dat het alleen het nageltje leek te zijn.
piccaso123 Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 ja klopt. In het hok wil ze er liever niet oplopen. ik heb de wc schoongemaakt al het hooi ververst. en met een veger over haar favoriete deurmatje geweest.
Aanbevolen berichten