Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn konijn is bijna 9 jaar oud en ze krijgt nu een kaal achterpootje.

Er zat al heel lang een kaal plekje en dat werd niet erger maar nu zag ik net dat het groter word en dat het denk ik ook open gaat.

Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen?

Ze ligt bijna altijd onder de salontafel op een fleece kleed.

In haar hok heb ik 2 droogloop matten en een stukje laminaat en een bak met hooi waar ze in kan zitten en een wc met houtkorrels.

Haar hok is meer een grote ren waar ze in zit als we gaan slapen en overdag gaan werken als ik vrij ben is ze altijd uit haar hok.

Alvast bedankt voor enige komende reactie's

Geplaatst:

Kan ik er dan wat anders nee leggen ze ligt graag onder de tafel?

Had al is gelezen dat zo fleece kleed niet zo goed is.

Geplaatst:

Een katoenen kleed is beter heb ik gelezen. Maar dat pootje moet je wel even goed in de smiezen houden, anders even wat info lezen over "sore hocks"

Geplaatst:

Zat idd ook aan iets van katoen te denken.

Weet iemand wat ik er eventueel op get pootje kan doen on te voorkomen dat het open gaat?

ga denk ik wel voor iets van katoen ze vind het graven op het kleed zo leuk.

Geplaatst:

Zat idd ook aan iets van katoen te denken.

Weet iemand wat ik er eventueel op get pootje kan doen on te voorkomen dat het open gaat?

ga denk ik wel voor iets van katoen ze vind het graven op het kleed zo leuk.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zal is op internet zoeken wat ik er aan kan doen wist niet hoe het heette.

Denk dat ik voor iets van katoen ga ze vind het graven zo leuk op het kleed.

ga morgen denk ik even de dierenarrs bellen ook voor info dat het niet open gaat.

Geplaatst:

Paw-wax is een goed middel tegen dit probleem. Maar volgens mij mag het daarvoor niet open zijn, dus even goed kijken voordat je het erop smeert.

Geplaatst:

Ik heb dermapet van de da. Hier zit prednisolon in. Daarvoor smeerde ik met een honingzalf maar dat hielp niet. Mijn Sam heeft ook weer kapotte pootjes. Hij wast ook erg veel waardoor hij het kapot maakt.

Geplaatst:

Het is nu al gelukkig bijna niet meer rood weet alleen niet waar door het dus behoorlijk rood werd.

Heb nu een laken over het fleecekleed gedaan.

De dierenarts zij ook als het open gaat honingzalf er op doen.

Ze loopt ook regelmatig met mooi weer buiten op de tegels of het daar van kwam.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .