Thams Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Haezeltje is inmiddels alweer een jaar oud en zijn nageltjes moeten nodig worden geknipt. Zijn nagels groeien langzaam dus eerder was dit niet nodig,Bij mijn vorige konijn heb ik de nagels altijd zelf geknipt zonder problemen. Een dierenarts is dus niet nodig. Maar Pluisje was heel anders dan Haezel. Haezel wil niet stil zitten op mijn schoot en hupt het liefst verder weg. Ik kan hem niet in de houdgreep houden. Dat vind ik ten eerste heel erg zielig (super veel stress voor zo'n beest) en het heeft geen zin want hij wurmt zichzelf toch los. Bij de dierenarts zal hetzelfde gebeuren dus die stress bespaar ik hem ook. Heeft iemand tips?
Anjo Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Met z'n tweeën doen. Iemand die hem stevig vast kan houden en de ander die snel kan knippen (en wel weer hoe te knippen natuurlijk). Een dierenarts kan je konijn wel vasthouden hoor, die zijn wel wat gewend. Ik doe het zelf altijd met mijn zus, ik houdt vast en zij knipt. Met mijn vriend is het geen doen omdat die meteen loslaat als de konijnen gaan spartelen dus dat heeft niet zoveel zin Of als ik toch bij de DA ben vraag ik gelijk of hij even knipt wat te lang is. Succes!
Miranda1991 Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Hey, Afgelopen week kwam ik dit filmpje tegen over het knippen van konijnennagels.Een geweldig filmpje! Ik heb er zelf in ieder geval wel wat aan :wink2:Misschien helpt het jou ook wel >http://www.youtube.com/watch?v=W9KemnaTGIs
Aanbevolen berichten