Iloveanimals Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Happy laat altijd haar bdk liggen. Kan het zijn dat ze er gewoonniet bij kan omdat ze maar drie poten heeft en.lange haren heeft?
Nicky_the Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Mist ze een achter poot of een voor poot?Heeft ze dit altijd al niet gedaan?Wat voer je ze?
Iloveanimals Geplaatst: 1 mei 2014 Auteur Geplaatst: 1 mei 2014 Ze mist een achterpoot. Ik weet niet of ze dit altijd al heeft gedaan want de eerste week dat ze bij mij was werd de poot al verwijderd. ik voer ze gewoon sochtends en savonds een handje biks. En ze hebben altijd hooi.
Nicky_the Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Het kan zijn dat je te veel biks voert of biks met te veel eiwitten. Sommige konijnen laten hun bdk liggen van bijvoorbeeld brandnetels in het hooi of in hun biks. Brandnetels bevatten ook veel eiwitten.Welke biks voer je en hoeveel gram zijn die 2 handjes? Voor hoeveel kilo konijn is dat?Krijgen ze nog snacks, stengels, steen etc?
Nicky_the Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Sommige konijnen eten hun bdk niet omdat ze 2x per dag biks krijgen. Probeer eens om alleen in de avond te geven.Is je konijn niet te dik?
Iloveanimals Geplaatst: 1 mei 2014 Auteur Geplaatst: 1 mei 2014 Nee absoluut niet te dik. Ik zal eens overleggen met mijn moeder of we over kunnen stappen naar ander voer. Op de zak staat niet hoeveel eiwitten erin zitten volgensmij. Snacks krijgt ze alleen soms een rozijntje
NaOomkuuHh Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Het kan inderdaad ook door de lange haren komen. Het kan dat er klitten zitten.Knip je haar kort?.
Iloveanimals Geplaatst: 1 mei 2014 Auteur Geplaatst: 1 mei 2014 Zitten geen klitten maar ik heb het bij haar kontje inderdaad kort geknipt.
Nicky_the Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Welk voer geef je, want wellicht weet iemand hier het
Nicky_the Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Dat is een gemengd voer. Vrijwel gegarandeerd dat de verhoudingen niet kloppen en daar je probleem van komt
Nicky_the Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Dat is geen gemengd voer.Naar mijn weten hebben ze alleen Joris en Daantje. Beiden zijn gemengd voer.Wat heb jij dan?
Nicky_the Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 O ja! Sry Ik vermoed dat dit de analyse is:ruw eiwit 16,5% ruw vet 3,2% ruwe celstof 16% ruw as 10% vitamine a 20.000 IE/kg vitamine d3 12.000 IE/kg vitamine e 4 mg/kg.Een normaal eiwit percentage is 13-14%. Dat is bij Puik dus hoger en kan de klacht veroorzaken.Minder dan 3% vet is normaal. Dat is dus ook iets verhoogt.Ruw as is het beste onder de 10%.Calcium kon ik niet vinden. Die moet echt onder de 1% zitten.
Iloveanimals Geplaatst: 2 mei 2014 Auteur Geplaatst: 2 mei 2014 Dankjewel ik zal vragen aan mijn moeder of we kunnen overstappen.
Iloveanimals Geplaatst: 3 mei 2014 Auteur Geplaatst: 3 mei 2014 Mijn moeder wil geen ander voer kopen :(
Nicky_the Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Waarom niet? Je hebt nu gewoon een ziek konijn.. Hope Farms Super Trio Rabbit is niet zo duur..Anders minderen in je biks en rustig aan groenten opbouwen, kijken of dat werkt.
Iloveanimals Geplaatst: 3 mei 2014 Auteur Geplaatst: 3 mei 2014 Het rare is dat zij de enige is die het doet van de vier
bunbun beauty Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ieder konijn is anders he, het ene konijn heeft gelijk diaree van een klein stukje andijvie en een ander konijn kan een halve krop andijvie wegwerken en heeft daarna nergens last van. Misschien heeft ze wel een lagere eiwit behoefte of iets dergelijks... of misschien zijn die 2 handjes toch teveel.
bunbun beauty Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Of zou het kunnen dat ze niet stabiel genoeg is om erbij te kunnen vanwege het achterpootje dat ze mist?
Iloveanimals Geplaatst: 3 mei 2014 Auteur Geplaatst: 3 mei 2014 Dat denk ik eerlijk gezegd wel. Ik zag het haar net wel proberen om er bij te komen zech maar maar volgensmij lukt het gewoon niet. Is het heel erg dan als ze het niet opeet?
Nicky_the Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Het rare is dat zij de enige is die het doet van de vierDat is niet raar. Mijn Ram is ook gevoeliger als mijn voedster.Met groente opbouwen en biks minderen is de gedachte dat je minder eiwit voert en je konijn hopelijk alsnog zijn bdk eet.Mijn Ram gaat overigens op zijn kont zitten lijkt het wel om de bdk op te eten.
Iloveanimals Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Maar moet mika niet meer biks hebben omdat ze nog jong is?
Aanbevolen berichten