Ga naar inhoud

Castratie bugs


Jose Smeding

Aanbevolen berichten

Ik voel me echt de hele week al zo'n softie :-(

Bugs word morgen gecastreerd! En ik ben degene die nu al 2dgn met een knoop in haar maag zit.

Ik vind natuurlijk zelf dat ik het allerliefste en leukste konijntje ter wereld heb ;-) en hij is zo vol vertrouwen in mij! En nu moet ik hem morgen in zijn vervoersmand lokken, deurtje dichtdoen en bij de dierenarts brengen, het breekt echt nu al mijn hart! En ik ben natuurlijk verder in de stress of alles wel goed gaat en dan daarna als we thuis komen en verder...Ik hoop zo dat hij nog dezelfde bugs is en blijft? En dat hij me gewoon blijft vertrouwen?

Hebben jullie veel veranderingen gemerkt na een castratie? Gaat het meestal altijd goed na de castratie of hebben ze toch wat problemen met eten etc..

Ik ben wel benieuwd? En ben blij als de klok morgen 12:00 uur slaat want dan moet ik even bellen hoe het met Bugs gegaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De castratie van Maximus heeft zijn gedrag in ieder geval niet veranderd. Hij is wat minder hanig geworden, maar altijd dominant gebleven, en ook ontzettend lief. Na de dierenarts (hij heeft daar een volle dag gezeten "omdat ze hem vergeten waren", ook gelijk de laatste keer dat ik daar geweest ben) heeft hij wel altijd een gruwelijke hekel aan de dierenarts gehad, en een paar dagen niet in zijn reismand willen gaan. Maar ook dat ging over... 


 


Bedenk wel dat konijntjes heel erg inzoomen op jouw humeur. Als jij in de stress bent kunnen ze dat best overnemen. Gewoon bedenken dat het een lichte operatie is (voor mannetjes) en dat hij onder gasnarcose en dan in een zuurstof-warmtekamer gaat, en ze hem prima verzorgen. Zolang hij volkomen gezond is en op gewicht, is het risico van een ram-castratie heel klein. 


 


Succes! 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je advies! En wat erg van maximus dat ze hem vergeten waren! Ik zou daar inderdaad ook niet meer komen.

Ik heb net gebeld en alles is goed gegaan, ze hebben hem in zijn reismand zijn narcose gegeven omdat ik gezegd had dat hij nooit opgetild is geweest. Hij is nu wakker maar moet nog even tot 14.30 bijkomen onder de warmtelamp.

Dus kan niet wachten tot ik hem zo op kan halen.

En heb je tip opgevolgd om zelf zo normaal mogelijk te blijven, zodat hij niet reageerde op mijn humeur!

En nu hopen dat hij nog steeds de gekke drukke en lieve bugs is als hij straks opgeknapt is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad succes met wachten! Fijn dat hij weer bij is, dat is altijd de grootste zorg. Nu weer gaan eten, pijnstillertjes erin en een weekje op handdoeken...


 


Wat Maximus betreft, ik heb daar echt de boel op zijn kop gezet (hij had al heel de dag geen eten gehad, en het zag ernaar uit dat hij nog een nachtje moest blijven om hem de volgende ochtend te helpen) en ze hebben hem 'nog even snel' gedaan, terwijl hij daar al vanaf 8 uur 's ochtends zat. Ik kreeg hem zelfs mee terwijl hij nog half sliep omdat ze dicht gingen (bijna 21:00) en "zat van me waren", terwijl ik gezegd had dat ze me mijn konijn terug moesten geven zodat ik naar een ander kon... Beter nog even snel snel dan geld verliezen?! Zo moet je wachten, naar huis gaan en geduld hebben, en zo krijg je een slaperig konijn in je handen gedrukt "dat is dan 80 euro!" Echt bar bar slechte dierenarts, terwijl ik daar nooit problemen gehad had voorheen. Of gewoon niet wist wat een goede DA voor een konijn was... Ik heb echt geluk gehad dat hij zo'n sterk konijntje was en zich erdoorheen gevochten heeft. Ow, en de DA is trouwens failliet, dus name-shaming is niet meer nodig. 


 


Maar tegenwoordig hebben we een lijst met konijnkundige dierenartsen en een forum met iedereen die ons wil helpen (desnoods kielhalen van degene die konijntjes slecht behandeld) ^^ Heel veel sterke met Bugs, ik hoop dat hij snel weer naar huis mag en verwend kan worden! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal! En blij te horen dat deze arts failliet is! Wat erg...je zit inderdaad de tijd om te kijken en je bent aan het afwachten en dan krijg je uiteindelijk te horen dat ze hem vergeten zijn en dat hij zonder eten en drinken zit, ik had ook echt de hele zaak op stelten gezet!

De arts waar ik ben geweest(Peter leyfeld in Haarlem) komen wij altijd al met al onze dieren, maar voor bugs toch even gecheckt en hij stond gelukkig ook op de lijst van konijnkundige artsen.

Toen we thuis kwamen is bugs meteen zijn mandje uitgelopen en gaan eten, hij zit op een deken een beetje sloom voor zich uit te staren maar dat is logisch natuurlijk.

Hij heeft ook al gekeuteld en geplast dus alles gaat helemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .