Ga naar inhoud

Huid mijt of niet?


Aanbevolen berichten

Hee, een van mijn nijnen heeft dat ook! Bij hem groeit er wel nog heel kort nieuw haar onder, weet niet of dat bij jou ook zo is?

Door de zachte winter en warme lente zijn sommige dieren ineens enorm aan het verharen en ik heb het idee dat het bij mij ook het geval is. Maar ik ga voor de zekerheid vrijdag naar de dierenarts. Hij moet nml gekoppeld worden en dan moet ie wel helemaal in orde zijn.

Heb je het idee dat ie er last van heeft, dat het jeukt bijv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat jij dat probleempje ook hebt. Choco is ook mijn rammetje. Gelukkig is er bij mij geen verparing voor september dus hij kan nog even herstellen.


Hij heeft volgens mij nergens last van, zie hem niet krabben of schuren en de huid is ook puntgaaf. net of de haren er in een keer uitgevallen zijn.


Op zijn rug heeft hij wel in een keer een hele plek donkerbruin gekregen waar hij voorheen marterbruin was.


Dacht ook al aan een extreme rui, maar heb het nog nooit meegemaakt dat die zich op een plek concentreert.


 


Er zijn nog geen nieuwe haren aanwezig op de kale plek, die is ook pas ontstaan volgens mij.


Morgen zal ik hen nog eens goed onderhanden nemen met borstel en kam, kan ik hem meteen nog eens goed controleren.


 


Ben benieuwd wat jou DA te vertellen heeft, zou fijn zijn om dat te vernemen.


 


Carin.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er wordt met dit rammetje 2 x per jaar 1 nestje mee gefokt. Ik fok met 2 voedsters, dus geen over populatie en ik heb met al de baasjes van mijn jonge nijntjes nog regelmatig contact. Geen geschikt baasje, geen plaatsing.


Ze zijn allemaal in het bezit van een stamboom, dus geen verbasteringen en dieren niet gezond, geen kleintjes.


Ik weet dat het merendeel van jullie tegen het fokken van konijntjes zijn, dus hele reprimandes hier over zijn overbodig. Ik fok verantwoord en niet overmatig. tevens zijn mijn dieren geent, hebben alle vrijheid die ze maar hebben kunnen en krijg het beste van het beste wat er maar voor konijnen beschikbaar is.


Dit verschijnsel heb ik nog niet eerder meegemaakt, vandaar mijn openbare vraag.


 


Ik kijk het een dag of 3 aan en als de haargroei niet terug komt ga ik zeker naar mijn dierenarts.


 


Carin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat betreft ben ik het met je eens, er verblijven veel te veel verwaarloosde dieren in opvang of asiels. Teddy Widdertjes vind ik zo speciaal omdat het zo geweldig zachtaardige knuffelkontjes zijn. Hun lange haren zijn inderdaad een probleem om goed te onderhouden en het vraagt veel tijd en geduld om ze mooi te houden.Daarom zoek ik ook echte liefhebbers en ga ik niet in op impuls aankopen. Tevens verlang ik van de nieuwe baasjes om me op de hoogte te houden door middel van foto´s hoe het met de pluisjes gaat. Adres en telefoon nummer wil ik ook altijd hebben, met tevens de afspraak dat als er ooit een moment komt dat ze afstand willen doen van hun konijntje ze altijd eerst met mij kontakt opnemen.  Tot zover is mijn werkwijze altijd geslaagd geweest en zien ze er allemaal nog even mooi en gelukkig uit.


 


Ik fok niet grootschalig, 1x per jaar met max 3 voedstertjes. 


 


Carin.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel heel goed! Daar zouden veel fokkers een voorbeeld aan kunnen nemen.


Ik heb zelf geen ervaring met teddy widders, maar ik geloof zo dat het hele lieve konijnen zijn. (Met uitzonderingen natuurlijk.) Maar zelfs per ras verschilt het of de konijnen knuffelig en zachtaardig zijn. Er zijn ook andere rassen waar over het algemeen de konijnen lief en zachtaardig zijn. Maar ik denk dat het ook veel uitmaakt hoe je met je konijnen omgaat, en hoe je ze houdt. (Ik denk dat het allerliefste konijn nog 'vals' kan worden in een mini hokje in zijn eentje, die elke dag wordt opgetild, etc.)


 


Het is super fijn dat jouw konijntjes niet in een opvang of asiel terecht komen, maar de echte liefhebbers die bij jou een teddy kopen hadden er ook een uit de opvang kunnen halen waardoor de opvangs (iets) minder vol zijn en de teddy's een goed huisje hebben. Want er zijn niet zo heel veel mensen die echte goede baasjes voor teddy's zijn. Indirect werk je dus wel mee aan de overvolle opvangs.


 


Volgens mij geef je heel veel om de konijnen en verzorg je ze goed, maar zelf zou ik het anders doen. :)


 


Hoe gaat het nu met het konijntje??


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel heel goed! Daar zouden veel fokkers een voorbeeld aan kunnen nemen.

Ik heb zelf geen ervaring met teddy widders, maar ik geloof zo dat het hele lieve konijnen zijn. (Met uitzonderingen natuurlijk.) Maar zelfs per ras verschilt het of de konijnen knuffelig en zachtaardig zijn. Er zijn ook andere rassen waar over het algemeen de konijnen lief en zachtaardig zijn. Maar ik denk dat het ook veel uitmaakt hoe je met je konijnen omgaat, en hoe je ze houdt. (Ik denk dat het allerliefste konijn nog 'vals' kan worden in een mini hokje in zijn eentje, die elke dag wordt opgetild, etc.)

Het is super fijn dat jouw konijntjes niet in een opvang of asiel terecht komen, maar de echte liefhebbers die bij jou een teddy kopen hadden er ook een uit de opvang kunnen halen waardoor de opvangs (iets) minder vol zijn en de teddy's een goed huisje hebben. Want er zijn niet zo heel veel mensen die echte goede baasjes voor teddy's zijn. Indirect werk je dus wel mee aan de overvolle opvangs.

Volgens mij geef je heel veel om de konijnen en verzorg je ze goed, maar zelf zou ik het anders doen. :)

Hoe gaat het nu met het konijntje??

Ik zie alweer donshaartjes op de kale plek doorkomen. tevens heb ik een flinke pluk bruine haren gevonden aan de binnenkant van zijn nachthok Meneer is bezig zijn hok aan het opeten. vermoedelijk heeft hij hier langs af lopen schuren. Tevens de dames een goed geinspecteerd maar die zitten nog prachtig in hun vacht. Moet wel zeggen dat ze nog nooit zo radicaal in de rui zijn geweest als dit jaar. aangepast door Emilyrose
link verwijderd, zie regels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .