louwrens Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Hallo!Ons konijn heeft van deze plant een heel klein stukje afgebeten,nog minder dan een 4kante cm kan dit kwaad? Heb een foto bij gevoegd van de plant... Weet de naam zo niet
Jolien_1999 Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Ik ken de naam ook niet. Zou wel veel groen geven. Zodat het giftige stukje er terug snel uit is. Misschien kan je de dierenarts bellen.
yuki-chan Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Bonte Vrouwentong, AKA "Sansevieria", bevat gevaarlijke hemolytische saponinen. Symptomen: Braken, diarree, slijmvloed en uiteindelijk hemolyse. Bron: knaagdieren.net http://www.knaagdieren.net/categories/234.html Braken lijkt me stug, maar je kan wel zien of ze zich al beroerd voelen?
Eefje Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Houd je konijn maar even goed in de gaten en je kunt de dierenarts even bellen voor informatie, dat kost niks. Het was maar een heel klein stukje, dus als je flink wat groenten geeft nu zal het misschien wel loslopen. Het ene konijn is gevoeliger dan het andere.
yuki-chan Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Dat, of het is een Bromelia... Het lijkt trouwens meer op een ondersoort van de Bromelia als ik er langer naar kijk...
louwrens Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Nou het is al 2 dagen geleden hij eet gelukkig wel hooi maar opt moment weinig biks, wat ook kan komen door dat zijn nieuwe vriendin net een week bij uhm in het hok zit... En die eet 2x zo snel hahaHij is gelukkig wel fleurig! Maar ik denk misschien krijgt hij van het eten van die plant alsnog last! Ik hou het in de gaten! Dankje!
Eefje Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Ik denk niet dat hij er na 2 dagen nog last van krijgt. Zorg er wel voor dat het niet nog eens kan gebeuren, want voordat je het in de gaten hebt hebben ze de halve plant opgegeten en dat is natuurlijk niet goed!
louwrens Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Klopt! Maar onze Jaapie is een ware acrobaat hij springt soms zo van een stoel in de vensterbank haha Dank jullie allemaal voor jullie reactie!!
Sammuis Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Ik geloof ook niet dat hij er nu dan alsnog last van kan krijgen. Kennelijk is het snoepen van de kamerplant gelukkig zonder gevolgen gebleven.
louwrens Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Ja indd erg blij om! Schrik me altijd rot! Als zulke dingen gebeuren!
Lonja Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Het is zeker geen sanseveria, en zeker wel een bromelia. De bloem is echt een bloem van een bromelia, sanseveria' s bloeien zelden, als ze bloeien dan met heel kleine witte bloemetjes. Heel anders dus. In ieder geval fijn dat het goed afgelopen is. Zorg maar dat hij er niet meer aan kan komen!
Aanbevolen berichten