Nicky_the Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Mijn nhd Ram is al een paar dagen wat rustiger en had plakpoep, nu diarree. Hij eet normaal en zit niet stil in een hoekje.Ik had gelijk al zijn menu beperkt tot hooi en een klein beetje biks.Uiteraard heb ik de da gebeld. Ik kan morgen langs komen. Wat ik deed was goed en morgen moet ik ontlasting mee nemen die ze dan controleren op cocc. en wormen.Mijn ram is extreem gevoelig op zijn darmen, maar dit heeft hij nog nooit gehad. Ik maak me zorgen..En hoe vang ik ontlasting op? Apart van mijn voedster zetten doet hem echt geen goed..
wupsie Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 als hij diarree heeft is zijn ontlasting toch makkelijk te herkennen?
Christaaa Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Je kunt het gewoon van de grond scheppen denk ik?
Lonja Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Lijkt mij ook. Wel opletten dat hij niet uitdroogt.
Nicky_the Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Maar dan schep je toch ook vuil mee? Of maakt dat niet uit?
Lonja Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Het gaat erom dat ze de parasiet en wormen hebben, wat er verder nog bij zit maakt niet zo veel uit. Het hoeft niet op kweek of zo, het kan gewoon onder de microscoop bekeken worden. Dus al zit er wat hennepvezel of iets dergelijks bij, dat maakt niet uit. Simpelweg een kwestie van niet net dat ene stukje hennepvezel onder de microscoop leggen Het is niet zo dat als er wormen of parasieten bij zitten die dan wel van de zooi in het hok zullen komen, die komen dan nog steeds toch echt uit het konijn.
Nicky_the Geplaatst: 30 april 2014 Auteur Geplaatst: 30 april 2014 Vanmorgen maar 1 apart keuteltje gevonden.. gaan we de goede kant op of niet? Bestaat er bij konijnen ook een griepje?
Nicky_the Geplaatst: 30 april 2014 Auteur Geplaatst: 30 april 2014 Net bij de da geweest. Ontlasting word opgestuurd voor onderzoek. Snuf zelf was 200 gram afgevallen, van 2,2 naar 2 kilo. Hij is nog niet te mager. Zijn darmen, longen en hart waren goed.Vanmorgen vond ik iets vreemds in het hooi. Ik zal zo een foto plaatsen. Weten jullie wat het is?
Lonja Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Waarom hebben ze de ontlasting niet onder de microscoop bekeken?
Nicky_the Geplaatst: 30 april 2014 Auteur Geplaatst: 30 april 2014 Waarom hebben ze de ontlasting niet onder de microscoop bekeken?Hij zei dat het lab dat veel beter kon..
Lonja Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Oké. Nou jammer dat je dan even af moet wachten. Maar wel goed als de dierenarts er zelf niet zo in thuis is hij dan een ander inschakelt.
Nicky_the Geplaatst: 30 april 2014 Auteur Geplaatst: 30 april 2014 Ja, het duurt 2 tot 7 werkdagen.. Ik vind dat wel veel te lang voor een ziek konijn dat al afgevallen is. Maar goed, wellicht zegt dat meer over mij Ik was wel 81 euro kwijt. Maar vind het mee vallen. Had namelijk ook mijn hond mee die een oorzalfje nodig had.
Nicky_the Geplaatst: 1 mei 2014 Auteur Geplaatst: 1 mei 2014 Alle kosten en stress op niets af. Gisteravond ander hooi gegeven en dat vond hij lekkerder. Vanmorgen geen rare dingen gevonden Ontlasting was al opgestuurd, dus daar krijg ik wel nog een uitslag van.Van zooplus krijg ik mn aanschafprijs van het vilmie hooi terug.Waarom heb ik dit niet eerder bedacht
Nicky_the Geplaatst: 3 mei 2014 Auteur Geplaatst: 3 mei 2014 Er is niets aangetroffen in de ontlasting:) 2
Nicky_the Geplaatst: 3 mei 2014 Auteur Geplaatst: 3 mei 2014 Tnx beiden.Ik vind hem nog niet de oude, nog te rustig en te voorzichtig, maar het gaat al een stuk beter. Hopelijk is hij snel weer de oude.Vanmiddag heeft hij 2 stukken komkommer erbij gegeten, dus ook het stuk van mijn voedster haha
Aanbevolen berichten