Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie sinds vandaag voor het eerst dat mijn voedster, droef ( 9 jaar, zit alleen ) meer bezig is met het wassen van de oren. Ook schud ze veel met haar oren.

Ze heeft hangoren, en ik controleer haar bijna dagelijks volledig op vage / beginnende klachten.

Het hok is altijd netjes, er komt geen luchtje uit haar oren, ik zie geen korstjes, of irritaties.

Ze eet en drinkt goed, ze beweegt dagelijks voldoende en ik merk verder niks aan haar gedrag wat zorgwekkend is. Ze is actief als ze me hoort, ze zit niet stilletjes in een hoekje.

Moet ik de klachten een tijdje in de gaten houden, of is het beter om tijdig voor medicatie of zalfjes te zorgen.

Geplaatst:

Ik zou gewoon ff langs de dierenarts gaan, nooit zelf gaan dokteren met medicatie of zalfjes.

konijnen zijn provider dus ze laten vaak pas laat zien als er iets aan de hand is, dus het verandering in gedrag wat je beschrijft is zeker reden om even langs je dierenarts te zijn.

Met het wassen en schudden lijkt het mij wel dat ze ergens last van heeft ook al kan je niks zien.

(Misschien een oorontsteking, oorpijn of iets)

Geplaatst:

Als er iets mis is van binnen ga je dat zelf niet zien of opmerken. Als je het niet vertrouwt zou ik naar de dierenarts gaan, niet zelf gaan dokteren.

Geplaatst:

Inderdaad eventjes langs de dierenarts gaan als het niet op houd, die kan met zo'n lampje in het oor kijken.

Mocht het oorontsteking zijn, dan kan het zijn dat het kopje misschien ook wat scheef hangt of scheef gaat hangen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .