WhustyMarieke Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Heeft iemand een idee hoe lang de vacht hersteld nadat de mijt uit de huid weg is? Tijgertje heeft sinds 19 maart last van mijt (gehad), ze is hier 2 x voor behandeld met stronghold. De schilfers zijn inmiddels wel weg, maar ze heeft een flinke kale plek op haar rug. De huid ziet er wel rustig uit. Hoe lang zou het duren voordat het helemaal hersteld is? Als het helemaal hersteld is brengen we haar naar een dierenopvang waar ze buiten kan spelen. We kammen de haren dagelijks en smeren het in een druppeltje johannesolie.
StamperPluis Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Ik heb eigen nooit opgelet hoe lang het duurt voordat de vacht hersteld is. Ik denk dat je toch al snel weer een kleine beetje vacht gaat zien, maar het zal wel eventjes duren voordat het weer een volledige vacht is, maar een echte tijdspanne durf ik niet te geven.
WhustyMarieke Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 We zijn vrijdagmiddag weer naar de dierenarts geweest en ze hebben een sterker middel gekregen. De vacht werd steeds meer kaal en de huid zag er geïrriteerd uit.
WhustyMarieke Geplaatst: 12 mei 2014 Auteur Geplaatst: 12 mei 2014 Vanmiddag hebben Tijger en Whusty de tweede helft gehad van Iverquantel. Nu maar hopen dat dit wel aanslaat. Echt zo zielig die kale plekken in haar vacht. Wat ik wel typisch vind is dat Whusty er geen last van heeft.
WhustyMarieke Geplaatst: 14 mei 2014 Auteur Geplaatst: 14 mei 2014 Heeft echt niemand op dit forum hier ervaring mee?
Syrabi Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Jawel. Morty had hier last van. De vacht was na een week of twee redelijk gecamoufleerd en na 4 of 5 weken was het niet meer te zien.
WhustyMarieke Geplaatst: 14 mei 2014 Auteur Geplaatst: 14 mei 2014 Syrabi, waaruit bestond bij jou de behandeling?
yuki-chan Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Niet met konijnen, wel met honden en paarden met huidproblemen... Wij gebruikten een basis van amandel-olie met rozen-essence uit de gezondheidswinkel. Erg hydraterend, verzachtend, anti-septisch en versoepelend. Werkt ook prima met bijvoorbeeld littekens en zo. 1
Aanbevolen berichten