Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand een idee hoe lang de vacht hersteld nadat de mijt uit de huid weg is? Tijgertje heeft sinds 19 maart last van mijt (gehad), ze is hier 2 x voor behandeld met stronghold. De schilfers zijn inmiddels wel weg, maar ze heeft een flinke kale plek op haar rug. De huid ziet er wel rustig uit. Hoe lang zou het duren voordat het helemaal hersteld is? 

Als het helemaal hersteld is brengen we haar naar een dierenopvang waar ze buiten kan spelen. 

We kammen de haren dagelijks en smeren het in een druppeltje johannesolie.

Geplaatst:

Ik heb eigen nooit opgelet hoe lang het duurt voordat de vacht hersteld is. Ik denk dat je toch al snel weer een kleine beetje vacht gaat zien, maar het zal wel eventjes duren voordat het weer een volledige vacht is, maar een echte tijdspanne durf ik niet te geven.

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Vanmiddag hebben Tijger en Whusty de tweede helft gehad van Iverquantel. Nu maar hopen dat dit wel aanslaat. Echt zo zielig die kale plekken in haar vacht. Wat ik wel typisch vind is dat Whusty er geen last van heeft. 

Geplaatst:

Niet met konijnen, wel met honden en paarden met huidproblemen... Wij gebruikten een basis van amandel-olie met rozen-essence uit de gezondheidswinkel. Erg hydraterend, verzachtend, anti-septisch en versoepelend. Werkt ook prima met bijvoorbeeld littekens en zo. 

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .