rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Kia is nog steeds niet opgeknapt.Ik ging net kijken bij haar en haar vriendje toen ik zag dat ze haar achterpoten gestrekt houd. Ze staat dus met gestrekte achterpoten. Ze knarst niet met haar tanden en wil ook weer niet eten.Ik ben nu echt ten einde raad. Ik kan ook niet naar de dierenarts omdat ik geen vervoer heb.Wat moet ik nu doen ?Ik ben er serieus over aan het nadenken om haar morgen in te laten slapen.Ze woog afgelopen maandag nog 1,5 kilo( alwel iets te licht) en vanmorgen nog maar 1,1
Christaaa Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik kan me wel voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Ik moet zeggen dat ik niet goed weet wat het staan met gestrekte poten betekent. Misschien kun je in elk geval even bellen met een dierenarts voor advies? Of inslapen het beste is, kun jij natuurlijk alleen besluiten. (i.o.m. de dierenarts). Mocht dat je besluit zijn, zou ik in elk geval pijnstilling geven vandaag. Maar ook dat kun je natuurlijk met de dierenarts overleggen.
rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 De dierenarts weet ook biet waarom ze met gestrekte achterpoten staat. Ik ga morgen wel naar de dierenarts om haar weer na te laten kijkek.Ze beweegt haar poten wel dus er is niks gebroken. Ik geef haar al een paar dagen pijnstilling.Ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen en of het voor haar nog wel leuk is.Het is een en al stress en ongemak
Jillesvs Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Als je weet of ie pijn zou heeft dan kun je kijken of dwangvoeren helpt. Dat is het lastige van dieren, die kunnen niet vertellen wat ze voelen of waar ze last van hebben! Hoelang heeft ze hier al last van? Daar even je keuze op baseren. Als je denkt dat je konijntje veel pijn heeft denk ik dat je een verstandige keuze maakt door m te laten inslapen. Ik wens je heel veel succes(en sterkte) voor je konijn en natuurlijk ook voor jou!Jilles
rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Ze heeft ongeveer 1,5 maand geleden ec gekregen. Ze is hiervoor behandeld ennheedt er vrijwel niks aan overgehouden. Ze is allern een beetje wiebelig. Ze at en dronk goed en rende veel. Sinds een week of 2,3 eet ze minder beweegt minder en deed veel knarsentanden. Ze bleek beginnende haakjes te hebben en een beginnende verstopping. Ze heeft sinds een paar dagen weer goede keutels. Ze eet nu bijna niet en drinken doet ze ook bijna niet. Ik geef haar om de 2 3 uur een spuitje met water en wat te eten.Sinds vanmorgen staat ze met uitgestrekte achterpoten en komt een beetje apatisch over.Ze is pas 4 maar heeft al het nodige meegemaakt.Mijn dilemma nu is wel als ik haar laat inslapen wat moet ik met haar vriendje doen. Hij is afhankelijk geworden van haar omdar hij blind is.Een zeer moeilijke keuze
Christaaa Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Voor haar vriendje vind je wel weer een lief meisje. Daar zou ik me nu geen zorgen over maken. Veel sterkte! Ik weet zeker dat jij kunt inschatten wat het beste voor haar is.
rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Ik ben net weer bij haar wezen kijken. Heb haar water gegeven via een spuitje en wat gedroogde paardenbloemen. Ze eet dat wel gelukkig. Ik zag nu een nieuwe symptoom waardoor ik vermoedelijk weet wat ze kan hebben. Ze valt langzaam om dus het duidt weer op ec. Kunnen ze dit zo kort achter elkaar krijgen ?
bunbun beauty Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Kan het niet zijn dat jullie te vroeg gestopt zijn met behandelen waardoor het misschien niet 100% weg is geweest?
rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Ik heb netjes de regels gevolgd en de fenbendrops 30 dagen gegeven. Na 2 weken zag je dat de symptomen weg waren maar toch hebben we de behandeling afgemaakt. Morgen ga ik naar de dierenarts
StamperPluis Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Soms is het nodig dat de kuur van 30 dagen fenbendrops nogmaals nodig is, omdat de parasiet die EC veroorzaakt nog niet geheel in de rustfase is gegaan. Dat de symptomen weg zijn wil nog niet zeggen dat de parasiet weer in ruste is. Wellicht kan een tweede kuur je konijn verder helpen. Ik heb zelf een konijn gehad met EC waarbij ik tweemaal de kuur van 4 weken heb moeten geven, met uiteindelijk goed resultaat. Ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen.
rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Heb jij de 2e keer alleen fenben gekregen of heb je ook weer pijnstilling en anti biotica gekregen
StamperPluis Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik heb in beide kuren panacur (fenbendrops), metacam en duplocilline moeten geven.
rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Oke. Bedankt voor je informatie. Ik ga morgen naar de dierenarts dus ben benieuwd. Als ze nu weer anti biotica krijgt is dat de 3e kuur in 2 maanden tijd
StamperPluis Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Wellicht is het ook genoeg om alleen fenbendrops en metacam te geven. Metacam werkt ook ontstekkingsremmend. Maar dat is natuurlijk aan je dierenarts. Ben wel benieuwd,
rewaantje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Ik laat het morgen gelijk weten. Ik bel morgenvroeg gelijk voor een afspraak.
rewaantje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Ik kan vandaag half 12 terecht bij de dierenarts.
rewaantje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Ik ook. De assistente zei tegen mij ik vind het knap dat u veel geld uit wilt geven aan een konijn. Niet veel mensen doen dat
Gridje Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Succes, ben ook benieuwd. Tjee dat is een bekende opmerking mensen verklaren je gauw voor gek om zoveel geld uit te geven voor "maar" een konijn,waarom is dat zo, als je eenmaal dat konijnenvirus hebt doe je toch alles voor die hupsels , zo gek vind ik mezelf nog steeds niet :he: (een paar duizend euro armer in ongeveer 7 jaar)
rewaantje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Haha ja dat probleem ken ik ook. Kia heeft me in die 4 jaar ruim 1200 euro gekost en ze weegt nog geen 2 kilo
StamperPluis Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ja zijn wij zo gek of zijn anderen zo gek dat ze geen geld uit willen geven voor een ziek dier? Ik vind dat elk dier het recht heeft op medische verzorging wanneer het ziek is. En hier gaat het om onze eigen knuffels, dus daar hebben we toch alles voor over. Als ik alles bij elkaar op ga tellen wat ik al aan de dierenarts betaald heb dan kan ik daar een leuke reis van betalen, maar dat interesseert me niet. Ik heb dieren in huis en daarmee weet ik ook dat ik voor kosten komt te staan als ze ziek worden.
rewaantje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Zo denk ik er ook over. Je kiest voor een dier dus moet je er goed voor zijn
bunbun beauty Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Hahaha idd een erg bekende uitspraak.. mensen zonder konijnen snappen nou eenmaal niet dat je van een konijn net zo veel kan houden als van een hond of een kat. Dus voor hun is het "maar een konijn" en voor ons zijn ze alles. Ben benieuwd hoe het bij de da gegaan is.
rewaantje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Ik zit nu in de wachtkamer dus nog even afwachten
Aanbevolen berichten