Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, :)

Ik heb een vraagje, maar ik weet alleen niet of dit topic hier goed staat of dat er al eerder een soortgelijke is geopend.

Ik heb een vraagje of mijn NHD. Hij is nu ongeveer een jaartje, maar is erg klein gebleven. Weet iemand misschien hoe dit zo kunnen, je ziet namelijk echt het verschil met een "normale" NHD..

Groetjes

Geplaatst:

Ik heb er geen verstand van maar wellicht is hij de kleinste in het nest geweest. Bij de konijnen uit het (oeps)nestje die ik vorig jaar had zie ik nl ook duidelijk verschil tussen de grootste en kleinste. Maar er zijn er hier op het forum die er meer verstand van hebben.

Geplaatst:

Ik heb er geen verstand van maar wellicht is hij de kleinste in het nest geweest. Bij de konijnen uit het (oeps)nestje die ik vorig jaar had zie ik nl ook duidelijk verschil tussen de grootste en kleinste. Maar er zijn er hier op het forum die er meer verstand van hebben.

dit hoeft niet zo te zijn. ik heb een oeps nestje gehad en daar was er 1 bijna de helft kleiner dan de anderen. maar ze is nu de grootste van allemaal geworden! maar het kan natuurlijk ook wel zo zijn niet iedere nestjes is hetzelfde! :)

misschien is het idd handig om een foto te plaatsen?

Geplaatst:

Iniedergeval bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen even proberen een foto te plaatsen. Wel vind ik dat hij raar loopt. Hij was net door de tuin aan het hobbelen en dan vind ik dat zn linker achterpoot in een rare houding staat/ligt.

Geplaatst:

Sorry voor de late reactie, ik had examentrainingen op school tot laat elke dag.

Bob weegt nu 1.4 kg en zn broertje 1.7 kg

Volgens mij zijn ze helemaal doorgefokt, want ze zien er ook niet fantastisch uit zegmaar. Mn zus heeft ze meegenomen bij der ex thuis, omdat ze bang was dat hij er niet meer voor ging zorgen. Daar hadden ze een hok van 2 bij 70 met een bovenverdieping. En een stuk gras van 1.5 bij 1.5 met een ingegraven tunnel, maar nu zaten ze dus even in een 1 meter kooi, en dat ging niet goed. Ze zitten nu apart en we denken na wat we met ze gaan doen. Allebei castreren geeft geen garantie dat ze samen kunnen. En twee voedsters erbij gaat helaas niet.

Geplaatst:

Dat zou ik inderdaad proberen. Wat betreft zijn gewicht, 1,4 is heel normaal voor een NHD. 1,7 is volgens de rasstandaard zelfs het maximale gewicht dat ze mogen hebben, je andere konijn is dus juist groot. Ik heb een NHD die zo'n 1,1 kg weegt, dus het kan veel kleiner. (Is overigens ook te klein volgens de rasstandaard, maar goed, gecastreerde rammen zijn sowieso neit erg fokgeschikt :P)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties :)

Ondanks dat de gewichten dan wel kloppen vind ik ze er beide niet echt goed uitzien.. De kleine loopt apart, maar de grote is wel echt heel druk, rent rond en graaft lekker in de zandbak van mn nichtje :)

Daar zaten wij ook al aan te denken, maar we moeten eerst even kijken of we een goede dierenarts hier kunnen vinden in de buurt. We zijn de laatste tijd al naar 3 verschillende geweest die 0.0 verstand van knaagdirren hadden. Mijn vader en ik gaan morgen beginnen aan een hok met ren zelf te maken.. We kunnen nergens echt een groot genoeg hok vinden of je betaal 300/400 euro, dus we gaan het zelf proberen en kunnen we hem hopelijk ook een stuk groter maken. Voor de twee rammen gaan we morgen een dubbelhok bestellen bij Zooplus, omdat ze nu in een flat zitten en dat gewoon zielig is. Mochten we de keuze maken om ze allebei te laten castreren zetten we het hok gewoon in de ren erbij. De twee rammen zijn van mn zus, dus zij moet nu de beslissingen nemen ;) ik laat jullie wat weten.

Geplaatst:

Is er geen opvang in de buurt waar je kunt vragen waar zij hun konijnen heen brengen? Dan weet je zeker dat de dierenarts ervaring heeft met konijnen. Of je kunt op de lijst met konijnenkundige dierenartsen kijken op de site.

Misschien is het een idee om dan met de kleinste sowieso langs te gaan om te kijken wat er mis is met het pootje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .