MandyChi Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Wat is het ideale gewicht voor een dwergkonijn? Ik ben namelijk bang dat mijn konijn wat magertjes is. Hij heeft een erg dikke vacht dus als hij lekker licht ziet ie er goed uit. Maar als ik hem aai voel ik duidelijk zijn ruggengraat en heupen.. hij eet en drinkt normaal. Heeft wel veel beweging omdat hij altijd los loopt..
Ainariel Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Heb je je konijn al gewogen? Volgens mij zitten de echte dwergjes rond de 1 kg en de slag groter die ook nog onder dwerg valt (ik weet niet hoe je het moet omschrijven) tussen de 1,5-2 kg. Stamper valt onder de laatste categorie en weegt 1,8. Prima gewicht zei de dierenarts en zij kon ook nog wel wat rib voelen. Maar niet overdreven.
Aniek Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Alles tot 2 kilo valt onder een dwerg dus het is niet te zeggen wat het ideale gewicht is voor jou dwergje. Voor sommige is dat 900 gram, voor een ander is dat 1,8 kilo. Als je twijfelt zou ik naar de dierenarts gaan die kan je uitleggen of hij goed op gewicht is en hoe je voelt of dat wel of niet zo is.
MaritS Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Is een beetje moeilijk in te schatten. Ik heb een nederlands hangoor dwergkonijn maar tis een grote dame. Ze weegt 2,4 en ze is prima op gewicht
DeborahCsdeBobbies Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Echte dwergens zoals kleurdwergen/pooltjes wegen max 1100 gram, zwaardere/grotere konijnen vallen gewoon onder 'klein' 1
Natasja_Verkijk Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Ik heb ergens gelezen dat het ideale gewicht van teddy dwergjes tussen de 800 gram en 1700 gram is.Watvoor ras is jouw nijn ?
Aanbevolen berichten