Pieternella Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Goedemorgen, Zal mijn lieve konijn eerst even voorstellen,hij heet Tommy en is een Franse hangoor van bijna 6 jaar,Tommy is een schat, maar helaas heeft hij veel gezondsheidsproblemen,vooral de laatste 2 jaar en hij is van buitenkonijn een binnenkonijn geworden. Het begon met traanoogjes zo nu en dan, naar de da gegaan, kreeg zalf maar het werd alleen maar erger...er werd mij verteld dat dit ras deze problemen wel vaker heeft,maar goed er was mee te leven en er waren tijden dat er niets aan de hand was. Vorig jaar,(een jaar wat nogal heftig was begonnen voor mij persoonlijk,maar dit terzijde) ik had Tommy binnengehaald vanwege het vuurwerk met oud en nieuw,viel mij opeens op dat hij slecht at..ben meteen naar de da gegaan,daar bleek dat hij snot had en dat zijn kiezen niet goed stonden Met veel geworstel en stress natuurlijk, zijn zn kiezen geknipt en gevijld en we moesten na een paar weken terugkomen,weer tanden en kiezen gedaan,het eten ging inmiddels prima.. na de derde keer zei de da dat het prima ging en dat het er goed uitzag ze hoefde er niets af tehalen, ik blij ,Tommy blij, want wat een gestress is dat toch, Later dat jaar had hij opeens een abces linksonder aan zn kaak,meteen naar de da en Tommy moest geopereerd worden,met alle risico van dien, maar ook dat ging prima en mijn kereltje kwam er weer bovenop na toch nog wat gedoe met de wond en een ondertand minder.. Nu 2 weken geleden viel me op dat hij met zn kop over zn kleedje zat te wrijven,ik pak m op en kijk hem na,er zat allemaal troep onderin zn oor.. schrok er erg van en heb het schoongemaakt, toen kwam er een stuk nagel mee en ik dacht dat dat de oorzaak was, maar nee.. na een paar dagen was het weer hetzelfde dus naar de da,door omstandigheden ben ik naar een andere da gegaan dan van de operatie,maar deze da ken ik ook redelijk goed, De da keek en zei, dat er geen goede vooruitzichten waren maar dat hij het ging proberen,hij heeft het oor uitgespoeld met een slangetje en na een prik en recept voor ab, zei hij ook nog dat er nog maar een kleine kans was voor Tommy op verbetering..en dat ik maar rekening moest gaan houden met het ergste.. ik ben zo geschrokken en verdrietig ,mijn lieve schat Tommy wat nu? Hij is echt heel levendig ,eten drinken alles gaat goed, komt smorgens meteen zoemend naar me toe,rondjes rennen om mn benen, wil geaaid worden, geeft kusjes.. nu moeten we morgen terug voor controle en ik vrees met grote vreze...hij krabt toch aan het oor.. ben bang dat het niet weg is.. wat moet ik doen? zal ik naar een andere da gaan? ik vond deze zo negatief,of ligt dat aan mij?? kan iemand mij wat raad geven?
FHMuis Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Ah wat een geklungel wat sneu. Wat is er nu zo mis met zijn oren dat deze dierenarts zo negatief is?Ik zou geloof ik maar weer naar de dierenarts gaan waar je altijd naar toe ging.
StamperPluis Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Het is altijd moeilijk om te zeggen wat je moet doen. Maar als je geen vertrouwen heb in je dierenarts, omdat je deze zo negatief vond, kan je beter naar een andere konijnkundige dierenarts gaan. Ik zou zelf naar een andere dierenarts gaan, en dan wel iemand die verstand heeft van konijnen, want anders schiet je er niet veel mee op. Een second opinion kan geen kwaad. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je je konijn nog een kans moet geven. Hij is gewoon nog te goed om op te geven. Ik heb zelf ook een keer een konijn gehad waarvan mijn toenmalige dierenarts zei dat het beter was om hem in te laten slapen. Omdat hij het nog zo goed deed, hij was levendig enz., ben ik naar Utrecht gegaan. Daar was vrij snel duidelijk wat er aan de hand was, behandeling gestart, en konijn heeft nog fijn van zijn leven kunnen genieten.
Pieternella Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Ah wat een geklungel wat sneu. Wat is er nu zo mis met zijn oren dat deze dierenarts zo negatief is?Ik zou geloof ik maar weer naar de dierenarts gaan waar je altijd naar toe ging. Ja wat een geklungel,zit hier met een heel verdrietig machteloos gevoel,de da waar ik geweest ben staat in de lijst van konijnkundigen..toch heb ik er geen goed gevoel bij.. misschien moet ik de vorige maar bellen en alles uitleggen,het is ook allemaal zo stressvol voor Tommy en dat vind ik heel erg..
Nemolientje Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Ik zou zeker je vorige arts bellen en alles uit leggen. Wie weet wat zij nog voor je kunnen doen? Heel veel sterkte!
Pieternella Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Achteraf gezien heb ik spijt dat ik toch niet meteen naar de vorige da ben gegaan.. zij waren ook veel liever voor Tommy, die dag had ik zelf geen vervoer en het valt nog niet mee om zo'n groot konijn mee te nemen, er komt het nodige bij kijken qua geregel door de omstandigheden hier, Hij zat net heerlijk te knabbelen aan zijn voer en is zich nu aan het wassen,als ik dan naar m kijk denk ik, wat ben je toch een intens lief dier...
FHMuis Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Spijt hoef je niet te hebben hoor. Als we alles altijd vantevoren weten....deze dierenarts is toch ook konijnkundig, daar heb je toch goed aan gedaan. Dat er dan geen klik is, tja je kunt niet met iedereen een klik hebben.Hopelijk krabbelt Tommy er snel bovenop!
Aanbevolen berichten