De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Hallo,Een vraagje ik heb na wat zoeken nu een dierenarts gevonden waar ik sjoerd ga laten castreren. Heeft iemand ervaring met het dierenziekenhuis in rotterdam? Ze willen hem alleen eerst helemaal checken voordat ze hem willen helpen. Om zeker te weten dat hij gezond is(dit geeft trouwens geen extra kosten) Is dit gebruikelijk? Ik vind het eigenlijk wel prettig dat ze niet zomaar gaan castreren. Ben erg zenuwachtig, omdat dit stiekumpjes toch wel mn lievelingetje is. Ze gaan een gas-narcose gebruiken. Ben daar naar op zoek gegaan omdat ik daarover hier veel positieve reacties hoor. pff veel te spannend dit allemaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anouk Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 ik kan je der verder niks over vertellen,maar dat zullen dan andere wel weer doen,wens je wel heel veel succes denk indd wel dat het goed spreekt dat ze hem eerst helemaal na checken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Alles wat je verteld klinkt mij erg goed hoor! Gasnarcose is idd het veiligst, dus dat zit wel goed. Loopt allemaal wel goed hoor, een castratie van een ram ,is een redelijk eenvoudige ingreep. Ze moeten alleen een slipje in de ballen maken, dus de buik hoeft helemaal niet open gemaakt te worden en ze herstellen heel erg snel van gasnarcose.Succes hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lia Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 klinkt juist erg veilig en goed dat ze je konijn eerst willen zien, vind ik netjes niet alle da doen dat. Heel veel sterkte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 En nog een vraagje, Sjoerd word later gekoppelt met een voedster, die 2 kunnen het door de hokken heen al prima met elkaar vinden. Alleen wil ik er nog een voedste bij koppelen. Hoe moet ik dit aanpakken. Sjoerd en die voedsters is geen probleem, hij is een schat voor elk konijn, zelfs andere mannetjes. Aleen 1 voedster is een krengetje en die kan het met tot nu toe geen een konijn vinden (op sjoerd na). Is het dan onmogelijk om die erbij te koppelen? Hebben jullie tips? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Je kan het proberen hoor. Maar dan moet je zeker zorgen voor een compleet neutraal terrein en genoeg plaats en...en... je kent vast de "regels" van het koppelen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 ja dat wel! maar ik heb er n hard hoofd in dat t gaat lukken omdat een voedster echt n heel pittig karakter heeft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 ik heb mn buitenrennen nu zo verbouwd dat het er 3 zijn, dan zit sjoerd in t midden en heeft hij aan weerszijde een ren eraan vast met de meiden. Maar de meiden zet ik nog niet met n ren tegen elkaar aan want ze vallen elkaar door de ren heen al aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Zie hier Sjoerd en zn harem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anouk Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 hahahah sjoer en zijn harem, klinkt leuk hoe je dat zegt maar nee grapje ,wens je veel succes met het verder koppelen straks Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Nou ik ga nu inpakken, we moeten naar de dierenarts...ben benieuwd. Als hij helemaal goed is word hij aanstaande dinsdag geholpen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anouk Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 succes bij de diere arts, Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Sjoerd is helemaal gezond! En ze waren helemaal weg van m. Hij is natuurlijk ook wel erg mooi en superlief!! Dinsdag middag word hij gecastreerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2007 Zometeen ga ik sjoerd naar t ziekenhuis brengen..spannend. Ik vind het echt doodeng na al die horrorverhalen van niet willen eten enzo. Nou hopen dan maar dat het allemaal goed gaat komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 6 november 2007 Delen Geplaatst: 6 november 2007 Succes hoor! Ik duim en maak je maar niet teveel zorgen. Ik heb zelf 3 castraties van rammen meegemaakt en heb er geen ene moeten dwangvoeren, dat komt wel goed Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michaela23 Geplaatst: 6 november 2007 Delen Geplaatst: 6 november 2007 Heel veel succes en alvast beterschap voor straks.En ik duim ook dat alles goed gaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 6 november 2007 Delen Geplaatst: 6 november 2007 Ik heb 7 castraties gehad, van zowel dames als heren, ik heb er 1tje moeten dwangvoeren maar dat was maar voor even. Alles is goed gegaan, maak je niet te veel zorgen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2007 Zo hij is er..nu maar afwachten. Ik ga maar even met mn nieuwe nijn kroelen. Gisteren opgehaald bij cindy. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2007 Sjoerd is thuis, en al lekker aan het eten!! Jippie dat gaat dus goed. Enige probleempje is dat hij zowat continu eraan zit te likken en knauwen, dus is mn man nu weer terug naar t ziekenhuis en krijgt hij een kraagje om. Pfoe ik ben echt opgelucht dat ie weer lekker thuis is en aan het eten is! Nog 1 vraagje Sjoerd zit altijd buiten, alleen nu zei de arts dat hij warm binnen moet zitten en als t nodig is zelfs een kruikje? Lijkt me niet zo handig bij een buitenkonijn toch?! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Diddl Geplaatst: 6 november 2007 Delen Geplaatst: 6 november 2007 In dit jaargetijde lijkt mij dat ook niet echt een strak plan. Ik zou eerders zeggen ervoor zorgen dat hij goed uit de wind staat en eventueel extra stro erbij in zijn hok. Of heb je een iets van een bijkeuken ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 6 november 2007 Delen Geplaatst: 6 november 2007 Wat fijn dat het zo goed gaat met Sjoerd! Pas alleen wel op met het kraagje, 1 van onze konijnen moest die ook om (was dan wel een vrouwtje die hechtingen eruit trok) maar zij kon hem half af krijgen met haar pootjes. Zo'n ding zit met een touwtje vast dus... Zij heeft uiteindelijk krammetjes gekregen en moest een dag of 4/5 een sok aan. Ze leek toen een beetje op een tekkeltje:blink: Maar het hielp wel goed.Het kostte wel een paar sokken want ze knagen er natuurlijk wel aan.Succes verder en ik hoop dat hij het kraagje braaf laat zitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2007 buiten is even geen optie, ik wil m in de gaten houden en hij mag niet op stro ofzoiets. ik heb hem beneden (wij slapen in t souterain en daar is t wel koud) dus hou m daar even een dag of wat en dan maar zo snel mogelijk naar buiten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 En hoe staat dat met zn mooie kapje en strik! Wat n schat he! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten