Ga naar inhoud

Ouders.....*zucht*

roosje_11

Aanbevolen berichten

Haai,

Mijn lieve Claire heeft wat plakpoep. Als ik haar ga wassen moet ik haar (een dag) binnehouden. Maar mijn ouders vinden dat niet goed.... Ik wil zelf het binnenhok betalen, zelf schoonmaken (al is het 2 keer op de dag) en desnoods houd ik ze op mijn kamer. Als mijn konijnen ziek zijn wil ik ze gewoon naar binnen! Wie heeft tips ofzo voor mij want ik zie geen oplossing!

Ohja; we hebben ook een schuur. Geisoleerd, dus redelijk warm. Maar geen ramen. Erg muf en het stinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem mijn konijn weleens stiekem mee naar binnen, want coco mag echt NIET binnen van mijn ouders omdat ze zoveel verhaard altijd.

Maar het is ook niet echt een idee om haar stiekem een dag binnen te houden...

Ik hoop dat je een oplossing kan vinden, succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn heeft 'wat' plakpoep...

'Wat' plakpoep klinkt als 'niet zo erg', maar een beetje...en zeker niet als 'ziek'

...en jij wil meteen een hok kopen, konijn binnen, in je slaapkamer etc etc...

Waar vrezen je ouders voor ?

Dat je je konijn binnen wilt houden of vinden ze je reactie wat overdreven ?

En anders kan je hem altijd inderdaad in de schuur zetten...

Dat het muf is, is voor een dagje niet zo erg hoor....

Binnen in huis is voor een buiten konijn MET wintervacht veel slechter !

Hoe lang heeft hij plakpoep ?

Hoe erg is het ?

Eet je konijn goed ? Wat geef je hem te eten ?

Eerst maar eens kijken of je er iets aan kan doen voor je praat over een ziek konijn en binnen etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze kan voor 1 dag wel even in een schuurtje, om nou gelijk een kooi aan te schaffen is ook een beetje overhaast denk ik.

En als je inderdaad de oorzaak van de plakpoep kan achterhalen, dan is het beter dat te verhelpen dan dat ze gelijk in een te warme ruimte terrecht komt, wat al niet goed voor haar is.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn heeft 'wat' plakpoep...

'Wat' plakpoep klinkt als 'niet zo erg', maar een beetje...en zeker niet als 'ziek'

...en jij wil meteen een hok kopen, konijn binnen, in je slaapkamer etc etc...

Waar vrezen je ouders voor ?

Dat je je konijn binnen wilt houden of vinden ze je reactie wat overdreven ?

En anders kan je hem altijd inderdaad in de schuur zetten...

Dat het muf is, is voor een dagje niet zo erg hoor....

Binnen in huis is voor een buiten konijn MET wintervacht veel slechter !

Hoe lang heeft hij plakpoep ?

Hoe erg is het ?

Eet je konijn goed ? Wat geef je hem te eten ?

Eerst maar eens kijken of je er iets aan kan doen voor je praat over een ziek konijn en binnen etc....

Het gaat niet alleen om nu, maar ook als ze een keer écht erg ziek worden. 'Wat' plakpoep is idd niet ziek, maartoch. Mijn ouders willen het niet, waarom, de geur. Ik kan haar voor 1 dag wel in de schuur houden, maar stel ze worden écht ziek? Ze heeft al redelijk lang plakpoep. Het is nou erger dan eerst. Ze eet goed en ik geef haar heel even alleen hooi en water en dan morgen een beetje biks en daarna groente weer opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me niet gezond als ze al redelijk lang plak poep heeft ,en als jou ouders het vinden stinken klopt het niet,

toen ik bumba hier binnen had ,rook ik die nooit ,wel die andere maar die waren ziek en hadden ook plak poep en diaree ,

zou toch eens indd na gaan wat zaza zegt ,want je zegt zelf ze heeft al redelijk lang plak poep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze al langere tijd plakpoep heeft zou ik gewoon heel simpel: HELEMAAL stoppen met groen.....

Verder....maak je niet druk met 'wat als....' Daar heb je niets aan...er is NU geen 'wat als'...

Als hij ooit ziek is, komt er ook wel weer een oplossing...NU is hij NIET ziek...

Wil je hem wassen, één dag in de schuur...geen groenvoer meer en klaar..

Hij zou ziek kunnen worden van het WEL groenvoer blijven geven...

EN van het binnenhalen terwijl hij nu al een wintervacht heeft....

Snap je deze laatste 2 zinnen ?

Hij heeft nu al een dikke jas aan (wintervacht) helemaal goed voor de kou en de winter buiten.

Het is een beetje als jij met je dikke winterjas, laarsen, sjaal, muts, handschoenen...in de woonkamer moet gaan zitten met de kachel hoog aan...en slapen...en naar de wc...

En een konijn kan best zonder groenvoer...dan kan je hem altijd nog eens een héél klein pietepeuterig stukje van een blaadje andijvie geven....Maar als een konijn plakpoep krijgt dan is het beter om hem helemaal niet meer groen te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het puntje bij paaltje komt en je konijn echt ziek is zullen je ouders het konijn echt wel naar binnen laten komen.

Zo mogen hier ook eigenlijk behalve de honden geen dieren binnen.

Nou staat er dus al een maand een kloek met 2 kuikens in de onverwarmde aanbouw, omdat het eigenlijk te koud is buiten voor de kuikens:baby:

En bij zieke dieren strijkt mijn vader echt wel over zijn hart, hij laat geen dieren kreperen dus dan mag die ook wel naar binnen mits nodig.

Dus maak jegeen zorgen, als het puntje bij het paaltje komt kom je echt wel tot een oplossing en daar kan je je nu wel druk over maken, maar dat helpt toch niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze al langere tijd plakpoep heeft zou ik gewoon heel simpel: HELEMAAL stoppen met groen.....

Verder....maak je niet druk met 'wat als....' Daar heb je niets aan...er is NU geen 'wat als'...

Als hij ooit ziek is, komt er ook wel weer een oplossing...NU is hij NIET ziek...

Wil je hem wassen, één dag in de schuur...geen groenvoer meer en klaar..

Hij zou ziek kunnen worden van het WEL groenvoer blijven geven...

EN van het binnenhalen terwijl hij nu al een wintervacht heeft....

Snap je deze laatste 2 zinnen ?

Hij heeft nu al een dikke jas aan (wintervacht) helemaal goed voor de kou en de winter buiten.

Het is een beetje als jij met je dikke winterjas, laarsen, sjaal, muts, handschoenen...in de woonkamer moet gaan zitten met de kachel hoog aan...en slapen...en naar de wc...

En een konijn kan best zonder groenvoer...dan kan je hem altijd nog eens een héél klein pietepeuterig stukje van een blaadje andijvie geven....Maar als een konijn plakpoep krijgt dan is het beter om hem helemaal niet meer groen te geven.

Ik heb haar uit de opvang. Ze was niet gewend aan groen (ja beetje dan) en ik heb haar véél te veel gegeven. Ik probeer straks het weer op te bouwen en als het dan (weer) niet gaat zal ik er voor altijd mee stoppen. Ik snap dat ze niet naar binnen kan, ik zal haar wassen en dan in de schuur doen. Voor 1 dagje.

@ Iedereen; als puntje bij paaltje komt?! Toen Nibbit longontsteking had , (lichaams temp was 36,5!) mocht ze ook niet naar binnen! (longonsteking=ziek?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja meisje....

Ik begrijp je wel....MAAR....papa's en mama's zijn de baas...

Het enige wat je kan doen is héél hard bedenken dat jij het later, als je groot bent, anders aan gaat pakken....

En voor nu heb je het goed aangepakt !

Succes met wassen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het fijn dat jij je bezorgd maakt over je dier en je klinkt als iemand die er hart voor heeft en er goed voor wil zorgen. :bow:

Wat je kunt doen als je nijntje écht ziek is en tóch buiten moet blijven: - heel veel stro en hooi in het hok of een handdoek, zodat het lekker warm is

- een kruik kopen die speciaal voor konijnen is (ik had hier een linkje van, maar weet hem niet meer)

(ik begreep dat je wel wat spaarcentjes ervoor over hebt)

- een dikke wollen deken over het hok leggen en jute zak(ken) ervoor tegen de wind

Buitenkonijnen zijn toch het liefst buiten. Ook al zijn ze niet lekker. Ik heb dat wel gemerkt met mijn nijn toen ze een luchtwegontsteking had. En als het écht niet anders kan, kun je aan de dierenarts vragen om tegen je ouders te zeggen dat het konijn nu écht naar binnen moet. Misschien helpt dat?

Ik hoop dat je weer een beetje gerustgesteld bent. Geniet maar lekker verder van je beestjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .