Dollie Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Even los van wel of niet doen, ik heb anderhalf jaar geleden zo'n €40,- (incl. extra kosten voor 'afvoeren' van het lichaampje) betaalt voor sectie bij mijn toenmalige, zeer zeker niet goedkope dierenarts. Die kosten vond ik zelf nog goed te overzien. Ik heb er zelf toen wel echt wat aan gehad, sterker nog het heeft in elk geval Brams leven gered, maar het bleek om coccidiose te gaan en dit had, als we even verder na gedacht hadden dan onze neus lang was, ook met een veel goedkoper ontlastingsonderzoek vastgesteld kunnen worden. Dus wat dat aan gaat... Sterkte met het verlies van Yeti.
Ainariel Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Dank jullie wel. Ik denk er overigens ook zo over hoor. Wat betreft het keutelen snap ik de dierenarts niet. Ik heb gistermiddag direct het toilet verschoont, nou er liggen keutels genoeg moet ik zeggen. Ik wacht vrijdag af, want die mevrouw is de konijnenkundige daar.
Ainariel Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Nou, terug van de dierenarts. Stampertje is helemaal gezond en heeft zijn enting gehad. Ik had voor de zekerheid al keutels van hem ingepakt en ook de bloem die mijn man in het hooi vond, is meegegaan in een apart zakje. Ze gaat die bloem even nader bestuderen. Wel heel schattig (en tegelijkertijd irritant): Stamper had het helemaal gehad daar. En maar tegen me omhoog met zijn voorpootjes. Terugduwen gaf als resultaat dat ie dacht: prima, dan regel ik het zelf wel. Is in totaal zo'n 5 tot 6 keer in mijn armen gesprongen. Wij natuurlijk weer lachen (en stiekem vond ik het eigenlijk heel schattig natuurlijk ). Gewicht was ook prima; bijna 1800 gram. Als hij iets dikker zou worden, dan zou ze dat niet heel erg vinden. Hij was goed zoals hij nu is, maar iets meer gewicht was ook prima, dus hij zit in de goede BMI zone voor konijntjes . Tandjes dik in orde, nageltjes mooi. Heeft als beloning een rozijn van me gehad en nu zit hij weer beledigd in zijn nachthok te mokken. Waarschijnlijk weer tot baasje thuiskomt (deed hij maandag ook). Ik heb ook nog even naar de vocht in de buik gevraagd: zij ervaren dat als klotserig in de buik. Zegt jullie dat iets meer? Hebben ze ook wel als ze diarree hebben. Alleen heeft Stampertje gelukkig nog nooit plakpoep of diarree gehad. 1
Aanbevolen berichten