Allison Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Als eerste de vliegen, nou ja de maden daarvan. Ik zie met dit weer al groene vliegen in mijn tuin. Als ze in het hok zitten is het geen probleem, daar heb ik een klamboe overheen, maar ze lopen ook veel los in de tuin. Ik heb begrepen dat ik ze moet inspuiten met Nomyiasis, kan je dit in de winkel halen, of echt alleen bij de dierenarts? Verder de inentingen. Voor wat voor ziektes ent je konijnen? Ik sprak vandaag een dierenarts en die had het over 4 ziektes, maar het ging zo snel dat ik niet echt onthouden heb wat ze zei. En is dit altijd noodzakelijk? I bedoel ze komen alleen met elkaar in contact, hoe word zo'n ziekte overgebracht? En een hele andere vraag. Mijn dierenarts wist mij te vertellen dat ik voor 2 konijnen, entingen, nagels knippen en Nomyiasis maar 140 euro kwijt was.... Ik vond dit nogal veel, of klopt dit wel?Mijn dierenarts heeft er namelijk een handje van om zeer hoge prijzen te vragen (consult konijn is net zoveel als bij mijn honden namelijk 46,95 en dat is zonder dat de dierenarts iets gedaan heeft) Verder gaat het prima met ze, erg leuk gezicht, grote Buddha met kleine Cuddles, het is echt net een verliefd stel In het hok zitten ze bijna altijd samen op een plek en buiten rennen ze achter elkaar aan, zo lief! Maar goed, ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen met bovenstaande vragen
Christaaa Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Nomyasis is niet nodig als je gezonde konijnen hebt. Je kunt je zelfs afvragen of het uberhaupt iets doet. Je spuit iets op de haren van je konijn en dat moet dan 3 maanden werken. Tja.... Eerlijkheidshalve: ik heb nu een ongezond konijntje met af en toe plakpoep en die behandel ik wel. Ik geloof er niet echt in, maar wil achteraf niet denken had ik maar... Als je er goed over nadenkt kan het volgens mij niet werken.Het is naar mijn mening zo dat je niet alle konijnen hiermee hoeft te behandelen. Waarom zou een gezond konijn maden krijgen? Die verwijderd blinde darmkeutels en houdt zich schoon. Is je hok schoon en je konijn gezond, zie ik er de meerwaarde niet van in. Inenten voor 4 ziektes ken ik niet. Volgens mij zijn er vaccinaties voor 2: myxomatose en VHD. De ziekte wordt overgebracht door insekten, dus ook jouw konijnen kunnen besmet raken. Zonder vaccinatie is dit meestal dodelijk, dus m.i. zeker de moeite waard. De prijs die jouw dierenarts vraagt is echter absurd! De meeste da-en vragen tussen de 20 en 30 euro. Ik ken er zelfs 1 in noord-Groningen die maar 15 vraagt. Wil je toch iets tegen vliegen gebruiken, ga dan gewoon even langs de dierenwinkel. Of bestel bij het bunnybin winkeltje. Steun je gelijk een goed doel!
Allison Geplaatst: 4 april 2014 Auteur Geplaatst: 4 april 2014 Nomyasis is niet nodig als je gezonde konijnen hebt. Je kunt je zelfs afvragen of het uberhaupt iets doet. Je spuit iets op de haren van je konijn en dat moet dan 3 maanden werken. Tja.... Eerlijkheidshalve: ik heb nu een ongezond konijntje met af en toe plakpoep en die behandel ik wel. Ik geloof er niet echt in, maar wil achteraf niet denken had ik maar... Als je er goed over nadenkt kan het volgens mij niet werken. Het is naar mijn mening zo dat je niet alle konijnen hiermee hoeft te behandelen. Waarom zou een gezond konijn maden krijgen? Die verwijderd blinde darmkeutels en houdt zich schoon. Is je hok schoon en je konijn gezond, zie ik er de meerwaarde niet van in. Inenten voor 4 ziektes ken ik niet. Volgens mij zijn er vaccinaties voor 2: myxomatose en VHD. De ziekte wordt overgebracht door insekten, dus ook jouw konijnen kunnen besmet raken. Zonder vaccinatie is dit meestal dodelijk, dus m.i. zeker de moeite waard. De prijs die jouw dierenarts vraagt is echter absurd! De meeste da-en vragen tussen de 20 en 30 euro. Ik ken er zelfs 1 in noord-Groningen die maar 15 vraagt. Wil je toch iets tegen vliegen gebruiken, ga dan gewoon even langs de dierenwinkel. Of bestel bij het bunnybin winkeltje. Steun je gelijk een goed doel! Dank je wel voor je uitleg! Het zijn 2 jonge konijnen en ik heb nog nooit blinde darmkeutels of diarree gezien bij ze. Verder haal ik elke dag de andere keutels weg en de plek waar ze plassen hou ik ook dagelijks schoon. Verder verschoon ik het hok regelmatig. En het is dat ik zit, maar ik was anders volgens mij steil achterover gevallen van het verschil in ent prijzen!! Niet normaal zeg, hier ga ik zeker wat over zeggen te ze ik ken ze al 25 jaar en heb nu erg het gevoel dat ik behoorlijk afgezet wordt! Ik laat ze in ieder geval enten (bij een andere dierenarts dus) En voor de zekerheid (en om een goed doel te steunen ;-) ) bestel ik uit het webwinkeltje iets tegen de vliegen/maden.
Aanbevolen berichten