Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Hallo allemaal Het valt me op dat Quintis, de laatste tijd slecht eet, hij eet echt veel minder biks de laatste tijd (de helft minder of meer) en hij heeft zelfs de laatste 2 dagen zijn wortel laten liggen, ook zijn favo kruidenhooi eet hij nauwlijks (normaal is hij een enorme vreetzak!)hij keutelt en plast goed, en hij is gewoon vrolijk en actief, maar vind hem wel wat mager geworden.zover ik kan zien zijn z'n tanden goed, hij is behoorlijk in de rui,maar houd m goed bij met borstelen.. kan t ook zijn Quintis is nu ruim 2 dat toch zijn tanden nog raar groeien??ik bedoel hij heeft er nooit last van gehad, gewoon een gezond konijn, maar omdat hij de harde dingen (biks en wortel) laat liggen.. weet iemand misschien wat er met Quintis aan de hand kan zijn?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Ooh Sas hopelijk niets ergs!!! Ff kijken wat de rest hier zegt!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 ik hoop ook dat het niet de voorbode is van iets ernstigs!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Ja, het kan best dat hij pas na 2 jaar tandproblemen krijgt. Maar ik twijfel er sterk aan of jij dat kan zien hoor...tenminste de kiezen, daar heb je echt wel zo'n speciaal apparaat voor nodig. Is er kortelings een DA-bezoek gepland? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 nee maar ga wel een afspraak maken als het zo nog veel langer blijftik kijk vanavond nog even af, kbedoel hij eet , hij keutelt, hij is blij, alleen weinig, kben bang dat het een voorbode is voor iets anders.. ik zei zover ik kan zien, kbedoel ik kan alleen voor in zijn bekkie kijken..en daar ziet het er goed uit..gewone tanden net als altijd, de kiezen weet ik nietmaar het kan dus wel, dat een nijn na zo'n lange tijd, toch nog scheefgroei in de mond kan krijgen??verbazend..had ik niet verwachtdan zeker ff naar de DA , als is het maar uit voorzorg!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Hmzz misschien idd toch maar uit voorzorg laten nakijken ja!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shanty Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 een scheef gegroeide mond valt denk ik wel mee hoormaar hij kan haakjes op zijn kiezen hebben en dat is eten ook niet zo prettig en het kan zijn wangetjes open scheuren want die dingen kunnen heel scherp worden gelukkig is dit wel goed te verhelpen door de dierenarts Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijnkbedoel hij kwijlt niet, z'n mondje is mooi droog zaterdag heb ik m nog wilg gegeven en dat kon hij helemaal opeten..de velletjes er vanaf trekken dan.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 net ff bij een dierenwinkel geweest (ja niet al te beste info bron, maar deze man is oprecht en goed bezig met z'n nijnen, dus vertrouw wel op zijn ervaringen)en die vertelde mij dat zijn nijnen in de herfst ook wat minder eten, ook in de rui periode hebben jullie hier ervaring mee??eten jullie nijnen ook wat minder nu ja ik probeer ff zoveel mogelijk te onderzoeken en of uit te sluiten:$.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Onze konijnen eten nog steeds net zoveel als anders, maakt niet uit welk jaargetijde. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 In de rui periode heb je meer kans op een haarbal verstopping!!!! Waardoor konijnen slechter of stoppen met eten!!!!Maak zijn keutels een open zitten er haren in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 ok dat ga ik doen cindy thanksze zijn wel iets kleiner dan die knikkers die hij normaal heeft!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Onze konijnen eten nog steeds net zoveel als anders, maakt niet uit welk jaargetijde. ok bedankt dat is in ieder geval fijn...:bunny1: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Dank je, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik hoop in ieder geval dat er niets is met jou nijn:$ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 ik ook niet,ze zijn altijd heel blij en gezond, nog maar een paar keer iets gehaddus ben superbezrogd als t niet helemaal goed gaat..en vooral als ik niet meteen kan ontdekken wat er is..maar daar hebben meer bezorgde nijnen vrienden last van geloof ik Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Oeps ook een teken als de keutels kleiner zijn dan normaal wijst toch echt op een haarbalverstopping meis!!!!!!!!!!!!! kun je aan een verse annanas komen!!! Dat sap er uit halen.En door zijn drink water doen.Geef je konijn nu ook meer groen ipv broken of brood!!! Hij moet zijn haren kwijt.De annanas zorgt er voor dat de haren uit elkaar vallen in de maag.En dat ze via de keutels er uit komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 MAAGVERSTOPPING: onstaan door een teveel aan gelikte haren die kan een konijn niet kwijt.En kan zeker niet over geven.dus als je konijn in de rui is verharing kun je ze beter even helpen door de oude haren er uitte kammen.het is mij nog nooit gebeurd maar laast had iemand een konijn van mij gekocht en een half jaar later had hij een haarbal.symtomen konijn zijn keutels zeer klein en konijn stopt met eten.hoe te behandelen ga naar de dieren arts spoed!!!! behandeling het konijn moet voldoende vezels hebben.je kunt ook een haarbal pasta gebruiken laxapast word ook gebruikt bij katten.dit is een bruine stroop achtige substantie.en zorgd er voor dat de haren er in plakken en via de keutels er uit komen. zorg ook dat het konijn voldoende drinkt zodat de haarbal niet uit droogt.en geef in dit geval wel voldoende groen voer.die haarbal gebeurt vooral tijdens de rui periode.je kunt het konijn ook verse ananas sap laten drinken dit sap maakt de verstopping kleiner.het moet wel verse ananas zijn niet uit een pak want daar zitten de stoffen niet meer in die nodig zijn op de haarbal kleiner te maken.geef het konijn kleine beetjes op een dag of doe 10 cc op 500 ml water geven.de rest van het sap kun je invriesen als ijsblokjes en uit de vrieser halen als het nodig is.en borstel dus je konijn regelmatig en haal grote plukken haar uit de vacht die laten los.zodat het konijn geen haren meer op likt.het is belangerijk dat de verstopping wegaat en je konijn weer goed gaat eten en gezonde keutels krijgt.als er door de verstopping geen voedsel in de darmen komt stoppen de darmen met bewegen en na een paar dagen sterft je konijn.let goed op de keutels als die te klein worden is er iets aan de hand.!!!!!aan een konijn met haar bal in maag merk je verder weinig of hij ligt spontaan dood in zijn hok.voorkomen is beter dan geneezen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 super bedankt cindyik heb een verse ananas staan thuis , ga over 10 minuten naar huis en ik zal m gelijk een spuitje geven met verse geperst ananas sap heb ook nog prozyme thuis staan kan ik dat ook nog geven of is ananas sap genoeg?? en hij kreeg als extra andijvie, en bloemkool bladeren vochtig gemaakt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 prozyme er bj is ook goed.Maar petreselie en rucola eet beter weg voor hem zit nog meer vocht in!!! tje meis maar goed dat je ongerust was.sterkte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 we pb en ondertussen aangezien dit toch een enstige zaak is!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Ik hoop dat het snel weer goedkomt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Ja, hopelijk gaat het snel beter! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 goedemorgen, gisteren de keutels van Quintis na gekeken , maar er zat nauwlijks haar in, mooie "sappige" ronde keutels alleen wel iets kleiner als normaaltoch heb ik Quintis verse ananas sap gegeven , hoefde hem nog niet eens te dwingen , hij vond t heel lekker, hij dronk het zelf uit het spuitje..ook heb ik een fles met water en vers ananas sap gegeven en veel natgemaakte verse blad groentes, ook nog wat snijhaver extra hij was gisteren gewoon blij en hongerigvanmorgen had hij gelukkig alles opgegeten..alleen weer weinig bix, maar dat is op zich volgens mij helemaal niet zo erg.. ik blijf het heel goed in de gaten houden..en als het niet echt verbeterd ga ik toch maar even naar de DA ik houd jullie op de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 Ga zo door meis.De haren zullen er hopelijk na 3 dagen wel uit komen.Zo door gaan tot de keutels weer normaal van formaat zijn.En hij weer goed eet.Op de een of andere manier weet het konijn dat ie het bix nu niet verwerken kan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 2 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2007 nou vanmorgen had quintis al zijn eten weer open dronk hij ook weer genoegz'n keutels zijn nog wat klein, maar t is beter aan t worden ik houd het nog steeds in de gaten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten