anjolein Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Hi Allemaal, Helaas is twee weken geleden gebleken dat Job cherry eye heeft. Eerst hebben we 10 dagen zijn ogen moeten zalven, maar dit heeft niet geholpen. Omdat hij bijna 9 jaar is, is een narcose/roesje te gevaarlijk.... Wie heeft ervaring met cherry eye en wat gebeurd er als we het zo laten. Hij is nog heel levendig en heeft absoluut nergens last van. Inslapen vind ik dus (nu) geen optie....
Domino Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe zoiets verder verloopt als je er niks aan laat doen. Maar hoe is zijn conditie? Is hij echt al een oud konijn? Of is hij nog in blakende gezondheid? Ik denk dat dat wel een verschil kan maken mbt een narcose. Hopelijk krijg je nog wat meer antwoorden over het laten zitten, want daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Rifca Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Ik heb geen ervaring met cherry eye, dus geen idee wat er mogelijk is met en/of zonder operatie.Wel heb ik ervaring met oudere konijnen en narcose is echt niet onmogelijk! Hoorde laats van mijn DA over een konijn van 12 die regelmatig onder narcose behandeld is aan zijn gebit.Als een operatie (met narcose) jou konijn kan helpen zou ik dat eerder overwegen dan inslapen, ook al zijn er risico's dan heb je in ieder geval nog een kans. Maar ik denk dat je het beste aan een konijn kundig DA kunt vragen welke vervolg behandelingen mogelijk zijn. In ieder geval sterke voor jou en je nijn!
Aanbevolen berichten