Iloveanimals Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Happy heeft last van kettingkeutels maar ze wil geen hooi kan ik wat doen zodat ze wel hooi gaat eten of iniedergeval iets tegen de kettingkeutels?
ricksem Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 kettingkeutels zijn een goed teken het betekent dat de darmen de haren verwerken verder kan je misschien minder biks geven. hoeveel biks geef je egenlijk?
Iloveanimals Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Onbeperkt maar ze is te dun daarom
ricksem Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 oww oke mijne heeft ook wel ketting keutels ze verhaard ook op dit moment weer, de ene week meer dan de andere week.. heft ze eerst wel hooi gegeten dan?
Iloveanimals Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Nouja toen ze op handdoeken zat at ze super goed hooi maar sinds ze weer op stro zit eet ze het niet meer heel raar
ricksem Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 binnen of buiten konijn? als het een binnenkonijn is hoeft je helemaal geen stro te gebruiken, en dat verklaart misschien ook dat ze bijna geen hooi eet want van de stro eet ze waarschijnlijk ook
Iloveanimals Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Zonder glijd ze heel erg uit in de kooi dat doet ze nu al
ricksem Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 ow uhm misschien kan je er een stuk zeil inleggen, dat is toch een stuk minder glad en anders wend ze er maar aan
Iloveanimals Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Ik ben bang dat ze daar op gaat plassen....
ricksem Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 niet geschoten is altijd mis dus gewoon proberen.. en anders kan je ook hennepvezel gebruiken
Iloveanimals Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Ik heb wel een kleedje voor haar waar ze heel vaak op ligt maar dan zou ik de c weer in haar kooi moeten zetten. Maar ze kan niet uit de kooi springen want dan zit ze op laminaat dus zet ik haar altijd op het kleed. Als ze dus los loopt kan ze niet bij haar kooi en dus ook niet naar de wc terwijl ik juist wil dat ze niet meer op de bank gaat poepen en plassen. Dilemmaaaaa
ricksem Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 waarom kan ze niet ut de kooi springen ?? misschien een foto plaatsen want heb zo geen beeld haha
Iloveanimals Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 Als ze eruit springt glijd ze uit. Daarom zet ik haar altijd op het kleed die je ziet.
Iloveanimals Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 O het lukt niet helemaal met de foto
ricksem Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Waarom zet je er geen ren omheen? ruimte zat om dat te doen zie ik alwel weer.
Iloveanimals Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 Nouja dat valt wel mee want daar vlak naast staat de eettafel en als ik hem ervoor zet kan er niemand meer langs lopen. Ik wil haar graag op mn slaapkamer maar dt mag niet van mn ouders. Op mn slaapkamer kan ik wel een rennentje maken maarja
ricksem Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 oow en waarom mag dat dan niet ?? zeker teveel stinken? ja het is lastig als je nog bij je ouders woond dan kan dat allemaal niet, ik heb er zelf geen last van want woon op me zelf
Iloveanimals Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 Nouja als ze ooit nog zinderlijk word zal het niet stinken maar dat is juist het problerm ze wil niet zinderlijk worden
Laura020 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Je konijn heeft toch wel permanent meer ruimte nodig dan alleen de kooi, het ziet er niet groot uit.Ook vind ik de plant ernaast/erboven een beetje eng. Als er blaadjes vallen en je konijn gaat deze eten.... Ik weet niet wat voor plant het is en hoe schadelijk deze is.Mijn konijn heeft nu ook regelmatig kettingkeutels maar is ook erg in de rui. Hoeveel biks geef je? Als je teveel geeft heb je kans dat ze daarom geen hooi meer eet. Misschien is een matje een idee om voor je kooi te leggen zodat ze er zelf uit kan springen...
Laura020 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Sorry mijn iPad was een beetje traag waardoor hij het 2 keer plaatste...
Iloveanimals Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 Ik kan dat matje er wel voor leggen maar dan komt ze alsnog niet op de mat. Ik wil niet dat jullie denken dat ik haar slecht verzorg hoor omdat ze weinig ruimte heeft, ik weet dat ze te weinig ruimte heeft en ik probeer heel veel om mn moeder over te halen.... Ik probeer haar op mn kamer te krijgen omdat ik daar een ren kan maken maar ook dat mag niet. In de zomer gaat ze lekker naar buiten in een groot hok en dan ga ik dan proberen een ren te maken op mijn slaapkamer.
Laura020 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Dat bedoel ik ook niet hoor. Het is geen kritiek, het is gewoon lastig als je ouders het niet willen. Hun zijn toch de baas thuis ;-) ik zie ook dat je het beste met je konijn voor hebt omdat je wel extraruimte wil creëren. Hopelijk krijg je ze nog een keer zo ver!
Iloveanimals Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 Ik hoop het ook want ik gun het haar echt hoor. Ik zal proberen minder biks te geven zodat ze meer hooi eet
Eva93 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Ben je ander hooi gaan geven? Of is het misschien hooi van mindere kwaliteit? Dat kan enorm verschillen binnen een merk, de ene keer ziet het er prachtig uit en de andere keer is het niet zo geweldig. Dat merk ik hier ook altijd meteen in de hoeveelheid die gegeten wordt. Ook kan je proberen om kruidenhooi te geven of zelf een klein beetje kruiden er doorheen doen, daar worden de meeste konijnen wel enthousiast van. En net wat al gezegd is, als er veel stro ligt willen konijnen dat ook nog wel eens boven hooi verkiezen. Op de dag dat ik het hok verschoon wordt er meer stro dan hooi gegeten, ik denk omdat het dan nog vers is en niet platgestampt :mdr:
Aanbevolen berichten