Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn lieve Pino is sinds maandagochtend flink ziek. Hij eet niet meer en ik ben dinsdag met hem bij de dierenarts geweest. Daar een dag gehouden voor observatie en verschillende onderzoeken. Wat er met hem mis is weet de dierenarts niet. Ik heb medicatie meegekregen voor darmen en maag om hem weer aan het eten te krijgen en ben dus aan het dwangvoeren.

Echter, er is geen enkele verbetering zichtbaar. Hij eet helemaal niets, drinkt een heel klein beetje, keutelt niet.

Het dwangvoeren en de medicijnen geven is erg lastig. Hij vindt het vreselijk en als hij me nu alleen maar ziet, schiet ie al in de stress.

Ik ga straks de dierenarts weer bellen voor overleg maar wil eigenlijk eerst voor mezelf bepalen hoe lang hier nog mee door te gaan. De dierenarts is altijd erg van het blijven proberen maar ik twijfel hoe lang ik hem dit nog moet aandoen.

Hebben jullie advies?

Geplaatst:

Het is altijd lastig om een uitspraak te doen over dit soort dingen. Of het voor het dier eerlijk is door te gaan, kun jij alleen beoordelen.

Mijn eerste gedachte is: wat is de diagnose? Zo doorgaan zonder diagnose lijkt me minder zinnig, dan het overbruggen van een tijdelijk probleem. Is de ontlasting nagekeken? Het gebit? Wat was er aan de buik te vinden?

Misschien kun je proberen wat dwangvoer voor hem neer te zetten. Als hij wel wat drinkt, wil hij misschien ook wel wat gepureerde groenten of dwangvoer eten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .