Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik leg dus net uit dat dat ook een verkeerd beeld kan geven omdat er als er onder "dwang" geplast wordt, dan ook bloed mee kan komen, als men ervoor zorgt dat er in een schone bak of op een schone plek wordt geplast is dat prima te onderzoeken hoor.

Ik haal bij mijn konijn de wc weg en zet daar een lege schone bak voor neer, goed opletten als hij gaat en dan snel opzuigen en wegbrengen.

Domino, ik heb dit alleen maar gemeld uit ervaring. Dit forum is er toch voor om elkaar te helpen en ervaringen te delen? Ik leverde in eerste instantie ook zelf opgevangen urine in, maar de dierenarts vond het beter om zelf urine op te vangen om een beter beeld te krijgen. Maar uiteraard kan je eerst zelf opgevangen urine inleveren. Wellicht eerst eventjes overleggen met de dierenarts.

Geplaatst:

Wat Wupsie zegt, het hangt ervanaf waar je naar zoekt, als je naar bloed zoekt kan je het beste zo "natuurlijk"  mogelijk verkregen urine pakken omdat er erg makkelijk wat bloed vrij kan komen als je het onder "dwang" doet bij de dierenarts.

Zoek je naar bacteriën dan is het uiteraard wel zo handig om het zo steriel mogelijk op te vangen ;)

Geplaatst:

Is het een idee eens langs dedierenarts te gaan?

Hier zul je een hoop goedbedoelde adviezen krijgen, maar geen uitsluitsel. De dierenarts kan urine en konijn nakijken.

Zeker een idee maar aangezien het weekend is wilde ik toch hier wat advies vragen.

Geplaatst:

Ja ik bedoelde er mee aan te geven dat de kleur zelf niet altijd wat zegt. Het kan 'bloedrood' zijn en geen bloed bevatten of vrij rozig en juist wel bloed hebben. Zonder test weet je het dus niet. Als je je konijnen al langer hebt weet je wel hoe ze reageren op bepaalde soorten voedsel en vaak is het voor nieuwe baasjes even schrikken als urine ineens een andere kleur heeft. In dit geval vind ik het gedruppel erbij enzo ook een signaal.. ik ken van gezonde nijnen vooral dat ze in één keer een flinke plas doen. Even overleggen met een DA kan hoe dan ook geen kwaad lijkt me. Bij blaasontsteking zou het dan wel vandaag ook weer mis moeten zijn lijkt me...

Hoe is het er nu mee? Wat voor kleur had de urine vandaag?

Vandaag wel gewoon normaal zelfde kleur als altijd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .